K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 13:36   #1
dennis guzel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dennis guzel er ny på vejen
Førtidspension og krav om erstatning eller noget ligne

Hej,
Har lige fået førtidspension bevilling efter et lang år med smertlige liv.
Er der nogen der ved eller ville hjælpe mig med rådgivning om hvilken krav man har.
Har høret fra nogen at de har fået engangs beløb 100.000kr erstatning fra et offentlige sted,en af dem oplyste at han fik ca. 20.000kr fra kommunen.

Er der nogen der ved noget om dette? så jeg kunne bed om svare? eller et idee om hvad /hvor de fik dette engangs beløb fra. De oplyste de ikke havde et arbejdsskade sag. De sagde det kunne komme fra 3F, gruppeliv eller ulykke forsikringer.


HÅBER AT DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG,TAK.

FORSAT GOD DAG.
dennis guzel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:40   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer vist an på hvilke forsikringer du har... om du er dækket mod uarbejdsdygtighed eller noget.

Du må prøve at få nogen til at hjælpe dig med at læse dine policer igennem...

Det offentlige giver ikke erstatning.. det er jo der førtidspensionen går ind og tager over.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have en forsikring i gennem et tidligere arbejde eller en privat tegnet
der kan udløse tab af erhvervsevne
1
hvis din lidelse ikke er opstået udfra en ulykke, kan du ikke få noget på en ulykkesforsikring.
2
hvis din lidelse ikke direkte er en arbejdskade, kan du ikke få erstatning
3
hvis det ikke er en et uheld eller arbejdskade, skal du selv have en forsikring som kan dække tab af erhvervsevne.

hvis du ikke har en forsikring og det ikke er uheld eller arbejdskade, så kan du ikke få noget i erstatning.


de 100000 kr er helt sikkert hvis de har haft en forsikring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:47   #4
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Jeg har lige fået 20.600 fra alka gruppelivsforsikring som jeg havde igemmen nnf da jeg blev tilkendt førtidspension.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:56   #5
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Først vil jeg ønske dig tillykke med din FTP.

Med hensyn til erstatning kan jeg oplyse at jeg fik et engangs beløb på 100,000 kr fra Industriens pension pga.tab af erhvervsevne og 5000 kr. om måneden i invalidepension indtil jeg skal på pension.
Men der er stor forskel på hvor og hvad man er forsikret hos.

En lille opfordring til alle, det ville være rart hvis i ville under indstilling på jeres profil skriver hvor i kommer fra, da der måske netop er en fra jeres kommune der kan svare på det som spørges om, da forskellen er meget stor fra den ene kommune til den anden.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 19:03   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej dennis guzel,

Prøv af checke www.pensionsinfo.dk med din nem id ved hånden vil du finde frem til hvilke evt. private pensionsordninger du har som du kan checke for udbetalinger i forbindelse med min ftp.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 20:08   #7
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Jeg fik et skattefrit engangsbeløb på 255.000 kroner og modtager hver måned 7000 kroner (skattepligtigt) ved siden af min førtidspension. Disse penge får jeg fra min egen pensionskasse, som blev oprettet og indbetalt til via mit tidligere arbejde. Samme pensionskasse betaler hver måned på mine veje et beløb på 2400 kroner ind til min alders pension.

Men som skrevet, så stammer pengene fra en "forsikring" gennem en egen pensionskasse.

Jeg kunne via pensionsinfo.dk let og hurtigt se, hvad jeg var berettiget til.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
nyt om Førtidspensionister eller lov/krav dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 17-11-2012 19:04
Er der noget jeg har glemt - erstatning og den slags? MineBørnsMor Dit og Dat 6 14-05-2010 08:13
Højesteretsdom om krav på midlertidig afgørelse om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 24-11-2009 15:20
Vil skærpe krav til førtidspension Stella Politik og Samfund 14 06-05-2009 11:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension