K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 11:58   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Lægekonsulent skal vurdere status vedr ansøgning om § 100

Hej. Mon nogen kan hjælpe mig? Jeg troede kun at sagsbehandler brugte lægekonsulenten i forbindelse med ansøgning om førtidspension, og omkring sygedagpenge.?

Men sagsbehandler som behandler min ansøgning om § 100, har bedt lægekonsulent om at gennemgå min statusattest fra egen læge. Der står intet i den, som ikke kan forståes af alle som læser den ( intet på latin).

Så nu tænker jeg selvfølgelig, er det bare endnu mere nøl eller er det i orden? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 15:13   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det må de godt, også i sociale sager.

Selvom der ikke er latinske oplysninger osv. i en statusattest, kan lægekonsulenten være med til at oplyse sagsbehandleren, om det, der er modtaget af oplysninger er tilstrækkeligt oplyst eller ej.

Såvidt mener jeg at huske, du har fået afslag et par gange efter § 100.(?) Måske kan du se det lidt positivt i det den her gang, hvis en lægekonsulent kan fortælle, at det er tilstrækkeligt med den der statusattest. Men lad os se, hvad det ender med.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 10:53   #3
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Spørger lige hvad er en paragraf 100?
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 17:06   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
en paragraf 100 = man søger om hjælp til medicin ,håndrækninger (penge) til hvem der end måtte hjælpe dig... hvis du har brug for special ting vedr. din sygdom.. der er nok mere.. men det må andre svare på..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 13:28   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Curls. Tak for svar, måske skal jeg være optimistisk i stedet for negativ med hensyn til lægekonsulenten.

Jeg har bare ikke gode erfaringer med ham i vores kommune, han kommer nemlig også med behandlings forslag, og egne holdninger. f.eks skrev han han under min diagnose fibromyalgi, at det nok var mit hoved der var noget galt med

Jeg læste godt nok også hvordan lægekonsulentens rolle burde være, men ikke altid det foregår sådan hvilket mange andre tråde her bevidner.

indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 15:12   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Curls. Tak for svar, måske skal jeg være optimistisk i stedet for negativ med hensyn til lægekonsulenten.

Jeg har bare ikke gode erfaringer med ham i vores kommune, han kommer nemlig også med behandlings forslag, og egne holdninger. f.eks skrev han han under min diagnose fibromyalgi, at det nok var mit hoved der var noget galt med

Jeg læste godt nok også hvordan lægekonsulentens rolle burde være, men ikke altid det foregår sådan hvilket mange andre tråde her bevidner.

indiansummer

Hvis du oplever det igen, altså at en lægekonsulent har ændret diagnose osv.. bør du skrive en klage til centerets leder/chef. Hvis ingen reaktion, så klag til borgmesteren.

De bør kun oversætte det, så det er til at forstå, så sagsbehandleren kan komme videre i arbejdet. Jeg er lige nu ikke helt inde i, hvad nu der står i vejledningen om lægekonsulenternes arbejde må bestå i. (orker ikke lige nu).

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Men det er den vej, jeg kun kan råde dig til, hvis det ikke går som det bør.

Og i en afgørelse er det begrundelsen, du skal forholde dig til. Jeg vil også mene, det vil være forkert, hvis en sagsbehandler skriver i afgørelse at lægekonsulenten siger det og det osv... De bør kun forholde sig til de lægeoplysninger der er.

Mange har en negativ holdning til lægekonsulenter, men jeg har også læst om nogen, der synes at have haft et positiv sagsforløb med en lægekonsulent indover...

Det er i øvrigt sagsbehandleren, der altid har ansvaret for din sag.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Status i sag vedr. afklaring til Rehabiliteringsteam lonsmann Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 14-10-2013 16:23
Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ? Mrperfektone Alt det andet 5 21-03-2012 17:06
Vedr. Ens egen læges rolle og vurdering i pensionssag, samt status fra psykiater. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-11-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension