K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2007, 13:10   #1
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Førtidspension eller hvad??

Hejsa,

Er ny her i dette forum, men hvor er jeg da glad over at have fundet frem til Jer

Jeg står i den situation at være langtidssygemeldt pga. en kronisk bindevævssygdom der hedder Sjøgren. Kort fortalt gør den at jeg har utrolig mange smerter, som jeg får stærk smertestilledende medicin for eks. Norspan-plaster og Oxycontin sammen med den mere gængse gigtmedicin. Samtidig giver sygdommen en nærmest invaliderende træthed, lidt ligesom den man oplever under en grim omgang influenza.... sådan har jeg det bare hver dag . Det har så resulteret i at jeg er blevet fyret fra mit job som sygeplejerske, hvor vi indenda har forsøgt med skånejobfunktion på 13 timer om ugen over 3 dage(passe telefon, give nye tider, bestille transport), med det samme resultat: Jeg magter det ikke pga. træthed og smerter....

Kommunen har godkendt mig til et fleksjob, og jeg har mulighed for at blive ansat hjemme i min mands firma, hvilket vil være en ok løsning, men jeg kan jo kun arbejde ca. 10 timer om ugen, så det er en dyr løsning for os. Omvendt ved jeg så også at en alm. ekstern arbejdsgiver også vil finde mig for dyr at ansætte, samt at jeg vil være meget ustabil. Det er nemlig sådan at det jeg kan klare i dag kan jeg måske ikke klare i morgen, for hvis jeg gør lidt for meget i dag, slår det hårdt og brutalt i morgen.... jeg ligger brak... Så jeg er godt klar over at kommunen helst vil afsætte mig til vores eget firma )
Dog har min sagbehandler sagt at vi nok skal vente lidt endnu før vi går videre med fleksjobbet, da jeg hele tiden får det dårligere og dårligere. Jeg ved så ikke om jeg skal / kan tage det som et udtryk for at hun også vurderer at jeg måske læner mig mere opad en førtidspension end et fleksjob!!

Er der nogle af jer som tør give jeres besyv med i hvordan jeg står i min situation??

Der er desværre ikke nogen aktiv behandling for min sygdom, og heller ikke noget revolutionerende på vej...

Glæder mig til at gøre brug af Jer og måske også kunne dele lidt af mine erfaringer
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 14:38   #2
Idamarie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Idamarie er ny på vejen
Smile Andre med Sjøgren?

Hej, jeg kan se det er lang tid siden, du har skrevet indlægget. Måske du eller andre i lignende situation ser dette.

Jeg er p.t. ved at søge førtidspension p.g.a. Sjøgren, som i den grad påvirker mit liv. "Sjovt" at læse din analog til Influenza, som alle jo kender til. Jeg bruger nemlig også Influenza, når jeg skal beskrive de smerter, jeg altid har og ikke mindst trætheden. På dårlige dage er smerterne dog meget værre end ved influenza.

Jeg vil meget gerne i kontakt med andre sjøgren-patienter, så hvis nogen har lyst, så skriv endelig.

Sidst redigeret af Stezu; 06-12-2012 kl. 21:53. Årsag: mailadresse slettet
Idamarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 21:27   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Idamarie Se meddelelser
Jeg vil meget gerne i kontakt med andre sjøgren-patienter, så hvis nogen har lyst, så skriv endelig. Min mail er
Det er ikke smart at skrive sin mail-adresse i et åbent forum, p.g.a. risiko for spam.

Jeg beder web om, at slette den.

Idamarie kan jo kontaktes via pb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 15:03   #4
Idamarie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Idamarie er ny på vejen
Tak for rådet Den opgivne mail-adresse får i forvejen mange reklamer, så jeg brugte med vilje den, men mange tak for din betænksomhed

P.s. Hvad betyder pb.?
Idamarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 15:21   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Idamarie Se meddelelser
P.s. Hvad betyder pb.?
Privat besked..du skulle få en dropdown menu hvis du klikker på folks navn.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 00:38   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Idamarie Se meddelelser
P.s. Hvad betyder pb.?
Er der ikke poppet noget op om, at du har modtaget en personlig besked fra mig?

Ellers, så gå op i øverste højre hjørne af siden, klik på "private meddelelser" lige under dit navn.

Og hvis du f.eks. vil sende en pb (personlig besked) til mig, så kan du klikke på mit navn i venstre side af dette indlæg, så kommer du til min profil, og der kan du vælge "skriv besked", og derefter vælge, at skrive en personlig besked.

På den måde kan man kommunikere med en anden bruger, uden at det kommer til at stå i det åbne forum.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Førtidspension eller hvad Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 09-11-2010 21:40
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension