K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 14:08   #1
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Jeg er grædefærdig!!

Som overskriften lyder er jeg GRÆDEFÆRDIG!
Jeg er en ung fysisk handicappet og syg pige på knap 22 år. Efter at jeg kom ud for en alvorlig ulykke som 12 årige hvor jeg blev lammet fra hoften og ned, og derfor kan jeg ikke gå/stå/bevæge mine ben og krop.. Jeg har pga en meget sjælden sygdom været så syg, at jeg IKKE har kunnet andet end at være 100% sengeliggende i mange år, men inden for det sidste år har jeg fået det så meget bedre, at jeg nu kan begynde at være lidt oppe - dog gør min sjældne sygdom at jeg er nød til at ligge 100% VANDRET ned rigtig meget af tiden med mit hoved og krop for at undgå flere smerter, besvimmelser, voldsom blodtryksfald og voldsom ubehag.
Da jeg IKKE har nogen kørestol og KUN har min seng har jeg selvfølgelig her i slutningen af Juli 2012 søgt kommunen om en elektrisk kørestol som kan ligges vandret ned, samt som også har stå funktion, da det er vigtigt for mit helbred.

Efter næsten 3 måneders ventetid på svar fra kommunen fik jeg idag det svar som jeg har frygtet!
De har besluttet at jeg kan få én manuel kørestol med El funktion KUN i ryggen...
Da jeg er meget afkræftet og ikke selv kan rulle en manuel kørestol er det bare ingen optimal løsning! En manuel kørestol vil IKKE gøre mig selvhjulpen, hvilket er noget jeg VIL være! Jeg er snart 22 år og hvor fedt er det, at skulle bede alle om hjælp, bede folk om at køre en rundt osv...

Samtidig er planen at jeg snart flytter hjemmefra og der er det ikke planen, at jeg skal have hjælpere på 24 timer i døgnet og hvad skal jeg så gøre når jeg ikke kan komme selv rundt???
Kan det virkelig passe at det er lovligt korrekt kun at bevillige mig en manuel når jeg er så funktionsdårlig?

Håber så inderligt at nogle kan give nogle gode råd og kommentar.
Tak fordi du læste det
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 15:22   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej jeg forstår godt hvis du er skuffet,og jeg har ingen erfaringer eller vide om hvad komunen må ,men jeg tænker at du må have nogle omkring dig der kan råde dig.
Måske skulle du prøve at anke afgørelsen eller søge igen når du skal flytte hjemme fra,for så er det jo en ny situation du er i med nye behov.

Det er trist at man ikke kan få den hjælp man har brug for uden at skulle så meget besværligt igemmen,håber nogle her inde kan komme med bedre forslag end jeg har kunnet.

ind til da får du lige en
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 16:01   #3
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej med dig, KAN DEN IKKE ANKES ? altså har
ikke noget erfarning med sådan noget,men SYNES det lyder helt hen i vejret !
MHT flytte hjemmefra,er det en god ide,ALTSÅ tænker bare ,hvis du har det godt derhjemme,og gerne må blive !!!
men igen, man har jo også lyst til at bo for sig selv,på et tidspunkt !
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 16:02   #4
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Der er vel en mulighed for at klage over den afgørelse...
Alternativt kan du måske søge igen...og igen...

MEN jeg har ingen erfaringer på området...

Du har min dybeste sympati og jeg synes at det er noget værre svineri.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 16:57   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
ank, gå i dialog og/eller kontakt dukh.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:32   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
ank, gå i dialog og/eller kontakt dukh.dk
Lige præcis.

Der fulgte forhåbentlig en ankevejledning med afslaget, ellers bør du øjeblikkeligt klage over dette.

Jeg går ud fra, at klagefristen også på den slags sager er 4 uger, så ank afslaget inden 4 uger efter modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 09:46   #7
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar allesammen

Den kan selvfølgelig ankes kommunens afgørelse og det bliver den også!! Udover det har jeg kontaktet privatradgiveren.com (Ricky) som nu fremadrettet vil klare alt for mig og forhåbentlig hjælpe mig til at vinde denne sag om noget så lidt som en kørestol...

Jeg har også valgt at skrive til borgmesteren og overraskende nok vil han også kigge på min sag
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 12:41   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
Jeg har også valgt at skrive til borgmesteren og overraskende nok vil han også kigge på min sag
Hvis du har mod på det du kan osse fortælle en journalist fra avisen eller tv hvordan kommunen behandler syge mennesker.
Andre har haft stor succes med at gøre sådan.
http://www.k10.dk/showpost.php?p=134209&postcount=1



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 14:09   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej.
Nu har du jo søgt professionel hjælp hos Ricky, så håber det hjælper.
Jeg har erfaringer med at søge hjælpemidler til min far. I ansøgningen brugte jeg megen tid på at forklare hvilket hjælpemiddel der blev ansøgt om, hvilken tiltag der allerede var forsøgt, hvordan hjælpemiddelt ville gøre ham mere selvhjulpen (og denne del er ret vigtig at få forklaret) og hvorfor billigere alternativer ikke var aktuelt.

I min fars tilfælde var der tale om en hvilestol med liggefunktion, katapult-funktion (kan ikke huske hvad det hedder, men stolen hæves så det er lettere at rejse sig derfra) og det hele skulle være elektronisk, da min far havde nedsat kræfter og dermed ikke kunne betjente noget manuelt.

Jeg tror det er vigtigt at få forklaret hvorfor du ikke kan betjene noget som er manuelt, og hvilken betydning af selvhjulpenhed en elektrisk kørestol vil have for dig.

Maget held og lykke med det hele.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension