K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2007, 22:28   #1
nomade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nomade er ny på vejen
Slagplan mod Odense kommune

Hej alle sammen
Efter de mange grimme historier om Odense kommune er jeg kommet lidt i forsvar position. Så jeg har lavet mig en slagplan og ville lige høre hvad i syndes.
Først lige kort min sag:
Er blevet diagostiseret med Generaliseret angst og udefineret personligheds forstyrrelse.
Har været ved egen læge, psykolog og 2 psykiatere som alle bekræfter diagnosen og erklære mig fuldt uarbejdsdygtig.
Jeg har fulgt et forløb på reva, og har været til samtaler med deres sociallæge og deres psykolog. Vurderingen fra Reva er at mine pensionsmuligheder skal undersøges, hvilket jeg også selv syndes.
Slagplanen lyder som følgene:

1 Oplyse om, og optage alle samtaler med min socialrådgiver over telefon og bede om skriftlig referat af disse samtaler.

2 Have en bisidder med til møder

3 Bede om kopier af alle sagens akter og bede om kopier af alt hvad der indsendes som grundlag for vurderingen af pensionssagen.

Derudover er der så yderlige tiltag jeg kunne ty til, men ved ikke om jeg skal vente med dem indtil jeg støder på problemer
f.eks.

Bede om indsigt i min sagsbehandlers personalemappe ?

Gøre min sagsbehandler opmærksom på de punkter i serviceloven som hun ikke har opfyldt ? (Råd og Vejledning, personlige møder, lægefaglige skøn hun har fortaget)

Have en advokat med som bisidder ?

Køre al kommunikation gennem advokat ?

Hvad syndes i? Er der noget jeg har glemt, noget jeg bør undlade? Og er der faldgruber som jeg skal være opmærksom på?
Hilsen
nomade
nomade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 23:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nomade Se meddelelser
Hej alle sammen
Efter de mange grimme historier om Odense kommune er jeg kommet lidt i forsvar position. Så jeg har lavet mig en slagplan og ville lige høre hvad i syndes.
Først lige kort min sag:
Er blevet diagostiseret med Generaliseret angst og udefineret personligheds forstyrrelse.
Har været ved egen læge, psykolog og 2 psykiatere som alle bekræfter diagnosen og erklære mig fuldt uarbejdsdygtig.
Jeg har fulgt et forløb på reva, og har været til samtaler med deres sociallæge og deres psykolog. Vurderingen fra Reva er at mine pensionsmuligheder skal undersøges, hvilket jeg også selv syndes.
Slagplanen lyder som følgene:

Hejsa nomade og velkommen til K10

Du skriver som slagplan

Citat:

1 Oplyse om, og optage alle samtaler med min socialrådgiver over telefon og bede om skriftlig referat af disse samtaler.
Nu kender jeg ikke din sagsbehandler og ved derfor ikke om du har oplevet problemer med hende før, men der er også den mulighed at du skriver at du vil have løbende aktindsigt (sådan at du hvergang der bliver skrevet noget i din sag så får du det tilsendt med det samme.

Du kan optage telefon samtalerne uden at oplyse om det , men alt efter hvilke erfaringer du har med din sagsbehandler kan du beslutte ud fra det hvorvidt du skal oplyse at du optager samtalen eller ej..
Citat:

2 Have en bisidder med til møder
TAG ALTID EN BISIDDER MED JA, det er noget af et mest fornuftige du kan gøre, også her kan du optage samtalen med din sagsbehandler det er helt lovligt at gøre det uden sagsbehandlers viden , men også her kan du med dine personlige erfaringer med din sagsbehandler afgøre hvorvidt du vil optage en samtale med vedkommen

Citat:
3 Bede om kopier af alle sagens akter og bede om kopier af alt hvad der indsendes som grundlag for vurderingen af pensionssagen.


også dette er en fornuftig ide , hvis jeg var dig ville jeg dog bede om fuld !! aktindsigt der er en formular du kan bruge hvis du har behov for det http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html



Citat:
Derudover er der så yderlige tiltag jeg kunne ty til, men ved ikke om jeg skal vente med dem indtil jeg støder på problemer
f.eks.

Bede om indsigt i min sagsbehandlers personalemappe ?

Gøre min sagsbehandler opmærksom på de punkter i serviceloven som hun ikke har opfyldt ? (Råd og Vejledning, personlige møder, lægefaglige skøn hun har fortaget)


Hvis du finder gravernde fejl i din sag når du kigger din sagsakt igennem så skal du helt klart gøre opmærksom på det, og oplyse efter hvilke regler og love du mener der er fejl og det skal du gøre med det samme din sag starter og hen af vejen
Citat:
Have en advokat med som bisidder ?

Køre al kommunikation gennem advokat ?


Det kunne jeg frygte blev en dyr løsning og på den anden side så skal det heller ikke være nødvendigt , og som jeg læser det du har skrevet så har du sat dig godt ind i tingene, så mon ikke du kan klare det selv, det er vel ikke sådan at vi skal have et offentligt system hvor det er nødvendigt at hyre advokater for at få det man i følge loven har krav på ...

hvis det skulle være sådan så ville vi ikke kun have et a og et b hold blandt raske og syge (dem a og os b ) men så ville vi også have det blandt de syge og handicappet , dem der har råd til en advokat og dem der ikke har

Grim tanke

Citat:
Hvad syndes i? Er der noget jeg har glemt, noget jeg bør undlade? Og er der faldgruber som jeg skal være opmærksom på?
Hilsen
nomade


For mig at se har du gennemgået det meste og så er der kun at sige pøj pøj med det , og så håbe at du lader os følge med i hvad der sker ...

Hvis du mener der er et behov for det er du også velkommen til at lægge ting ind her, vi har her på siden også erfaring for at sagsbehandlere lytter lidt mere når de får at vide at sagen bliver offentliggjort på en side med så og så mange bruger og så og så mange besøgende , men det sker jo som reglen også først når sagen er gået i hårdknude .. og man kunne jo håbe på at din sag bare kørte derud af ...

og det vil vi jo i så fald også gerne vide , vi trænger til de gode historier

i hvertfald er der her et par link her som kan vise sig nyttigt

http://www.handicap.dk/publikationer...pillereglerne/

http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 23:19   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil lige fortælle....at hvis du spørger om at få lov til at optage samtalen....
så lader du det være op til dem om de vil have eller ej...

De er i sin gode ret til at afslå at du optager mødet.....

Hvis du derimod lader være med at fortælle dem det....ja så fortager du dig ikke noget ulovligt...da det er helt ok at optage møder man selv er med til....

Skulle jeg selv til et møde....ja så ville jeg ikke fortælle at jeg optog mødet....

Men nu ved du at de kan afslå det....og så er det op til dig hvad du vil gøre....

Held og lykke med det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 13:59   #4
nomade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nomade er ny på vejen
Hej og tak for jeres svar!

En sagbehandler kan ikke afslå at jeg må optage samtalen, eneste grund til at jeg vil oplyse hende om det er for at undgå at hun laver fejl, jeg tænker at hvis hun ved at samtalen bliver optaget gør hun nok sit til at overholde loven.
Og hvis man skal anke sagen og have en advokat med ind i billedet er optagede samtaler kun brugbare som bevis hvis vedkommenede er blevet oplyst om dem.

De fejl der har været er små ting og ikke noget jeg nødvendigvis vil klage over, men jeg ville kunne bruge dem hvis sagens skal ankes. Der er f.eks. at hun har konkluderet heldbredsmæssige vurderingen i strid med hvad lægefaglig personale har vurderet og at hun i det halve år jeg har haft hende ikke har mødt mig en eneste gang. Samt at hun ikke at overhold serviceloven om at hun skal oplyse og i sammenarbejde med borgeren finde ud af hvilke tiltag der tjener mig bedst, hun har bare selv vuderet og bestemt.

Jeg ved godt ikke alle har råd til en advokat, men hvis jeg skal bruge 10.000 kr for at undgå at min sag går i kluder og at den går igennem, så er det en invistering for mig der økonomisk holder mig ude at kontanthjælp, hvilket jeg ikke har råd til.

Jeg skal nok følge op på sagen herinde.

Alt dette er bare for på forhånd at søge for atsagen ikke går i kluder. Jeg vil heller bruge en masse tid på forhånd og true lidt på forhånd end, senere hvis sagen bliver afvis, så først gå ind og finde fejl og klage. - det har jeg ikke økonomi eller overskud til.
nomade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 19:52   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej igen

jeg er ked af at sige det , men en sagsbehandler kan godt afslå at lade dig optage en samtale , det har ombudsmanden afgjort tilbage i 2004 tror jeg det er.

Her er i hvertfald hvad der står om det




En borger klagede over myndighedernes afslag på at lade ham optage møder mellem myndighederne og ham på diktafon/båndoptager.

Efter ombudsmandens opfattelse er der ikke noget til hinder for at en myndighed accepterer at en borger optager møder mellem borgeren og myndigheden.

Med udgangspunkt i princippet om at offentlige myndigheder selv sætter rammerne for de møder som myndigheden holder, udtalte ombudsmanden imidlertid at en borger ikke har krav på at optage sine møder med forvaltningen. Eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag.


Der kan dog være situationer hvor det under hensyn til f.eks. borgerens personlige forhold vil være bedst stemmende med god forvaltningsskik at lade borgeren optage samtaler med myndigheden. Der kan f.eks. være tale om at borgeren på grund af personlige forhold ikke i tilstrækkeligt omfang vil kunne forstå eller fastholde sagsgangen eller sagens indhold uden mulighed for at afholde og optage samtaler med myndigheden. Der bør ved afslag på at lade en borger foretage lydoptagelser foretages en konkret vurdering i forhold til borgerens personlige forhold.

Ombudsmanden udtalte at det var beklageligt at det ikke udtrykkeligt fremgik af kommunens afslag om kommunen havde foretaget en konkret vurdering af borgerens behov for at kunne foretage lydoptagelser.
(J.nr. 2004-2801-009)


Vi har haft en meget lang debat om optagelser herinde og du kan prøve at læse tråden der forfindes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ptage+samtaler
  Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 23:27   #6
nomade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nomade er ny på vejen
Hej.
Tak for den oplysning... troede bare når det var en privat samtale om mig, havde jeg ret til at optage den. læser lige tråden
nomade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 22:34   #7
nomade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
nomade er ny på vejen
Status - Update

Hej alle sammen.
som lovet lige en update på min situation.
Har været til møde med min social rådgiver, hvilken viste sig at være afdelingsleder for hele afdeling.
Hun anbefalede ligesom Reva førtidspension, hvilket hun næsten kunne love mig ville blive tilkendt med 99,9 %

Så alt i alt rigtig godt, trods de breve jeg har haft modtaget har været i en sur tone og hun tidligere har "lidt hård i filten" i samtaler, viste det sig at hun faktisk var rigtig flink og blot hele tiden havde prøvet at holde mig fra at komme på kontanthjælp.

Jeg må sige at det der gjorde en forskel i min sag, var efter jeg kom på Reva, mødte op hver dag, og faktisk måtte brækkede mig dernede og kæmpede så godt jeg kunne med at være der. Efter det har alt med kommunen forløbet glat og gnidningstfrit.

Jeg tro at det at jeg vist vilje og prøvede alt hvad jeg kunne, ændrede min sagsbehandlers syn på min sag fra, at være potentiel snylter, til faktisk at være i behov for hjælp.

Nu venter jeg bare på at få afgørelsen fra kommunens råd, men som sagt, der skulle ikke være ngoet i vejen for at den går igennem.
nomade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 12:44   #8
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Hed hun Carina Flint??
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense kommune Maja44 Alt det andet 9 15-10-2011 00:18
Odense kommune rh1972rh At søge førtidspension 3 06-12-2008 16:48
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Sag med Odense kommune Henrikxxxx Alt det andet 1 20-04-2008 11:13
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension