K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2007, 14:10   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
DFs velfærdsbedrag.

Socialdemokraternes formand har lagt bimbo image fra sig og er blevet mere jordnær... jeg syntes hun siger noget her man ikke skal glemme ...

Syntes Helle T trods alt skal have lidt ros for hendes tale her ... hvad mener I ?

Hvem ved ...måske begynder jeg at lytte mere til Socialdemokraterne igen...

Jeg syntes de er mere i Offensiven igen...Hvad mener I andre om det ?

http://www.youtube.com/watch?v=_5-CniXfb3c

bare lidt snak om politik på en solskins søndag.....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 14:21   #2
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
DF har da prostitueret sig selv i den her skattesag..Føj.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 23:26   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Nu er jeg sg ved at ha fået nok af vanviddet...

Jeg har læst dette i Information her til aften den 9 Sep. 07...da VKo kom med den første skattereform var alle noget så rasende...men bagefter med den anden sammen med DF hører man ikke lige så meget raseri selvom den ikke er en pind bedre end den første.

DF siger en masse forlorent løgn om at de er arbejderklassens vogtere...FØJ og gør så lige det modsatte og går hen og giver pengene til dem der har i hoved og røv , som ikke engang behøver den nye fladskærm... det er sg da sygt, alt imens går hele sygehusvæsenet neden om og hjem og folk ligger og dør på gangen uden varme og kærlig pleje I deres sidste tid , veje , tog , biblioteker, skoler,børnehaver, SFOer, væresteder, ældrepleje ..ja alt bliver misvedligeholdt og ja alt er blevet værre. ?


Jeg håber den demo den 2 Oktober bliver så kolo-enorm stor !


Det er sg da utroligt hvad man skal høre og finde sig I

Hold op hvor er jeg tosset I dag !!!! men det er bedre end at give op !!!


Påtale

Er magten vigtigere end anstændigheden, Pia Kjærsgaard?


Hvordan kan man efter seks år ved magten have 180 forslag til velfærdsforbedringer i 50-milliarderklassen? Det er åbenlyst: Der er noget, man har forsømt i de mellemliggende år

10. september 2007

Af: Villy Søvndal

Finansminister Thor Pedersen har i forbindelse med fremlæggelsen af regeringens 2015-plan og kvalitetsreformen sagt, at "vi går lige til grænsen" i den økonomiske politik. Pia Kjærsgaard fra Dansk Folkeparti går imidlertid meget længere.

Det er et eklatant løftebrud, Pia Kjærsgaard har leveret. Først hed det sig, at partiet ville prioritere velfærd over skattelettelser. Og hvis der skulle være skattelettelser, så skulle de komme lavindkomstgrupperne til gode. Så, Pia Kjærsgaard - hvordan synes du selv det går?

Ikke rød lejesvend

Læser man Ugebrevet Mandag Morgen, der vel ikke kan beskyldes for at være en rød lejesvend, så erfarer man, at uligheden er vokset markant i det danske samfund de seneste år - og med særlig hast under VKO-regimentet. Faktisk er uligheden i Danmark i dag på niveau med begyndelsen af 1960'erne. Med DF's magtbegærlige laden hånt om al anstændighed, er der blevet føjet spot til skade:

skattepolitik

Skatteaftalen giver som bekendt de mest velhavende en beskeden sjat penge mere om måneden - men den er en direkte hån mod lavindkomstgrupper som pensionister og sosu-assistenter, der på et godt år kan få 70 kroner ud af DF's skatteplan. Medmindre, altså, at man lægger Ældresagens tal til grund - for så ser sagen nemlig endnu værre ud: Pensionisterne kommer, efter betaling af grønne afgifter, simpelthen til at gå i minus på kontoen pga. Pia Kjærsgaards og regeringens skatteaftale.

Det var oven i købet den gode nyhed. De dårlige nyheder er, at tre ud af fire danske kommuner vil hæve skatten - hårdt presset af Pia Kjærsgaards skattestop og kommuneaftalerne. Havde pensionisterne således en bagatel til rådighed eller et lille bitte minus med Pia Kjærsgaards model i forgårs, så har lavindkomstgrupperne i dag et gevaldigt minus.
Svigt i seks år

Pia Kjærsgaard har bedyret, at hun så vil skaffe penge på finansloven. Til det siger Venstres finansordfører til Information forleden, at det, kan ikke komme på tale. Efter års besværgelser om manglende råderum er Venstre jo også gået i valgoffensiv og har tapetseret det offentlige rum til med for 50 milliarder velfærdsforsømmelser, som nu skal genoprettes. At der igen skulle blive en skærv til Pia Kjærsgaard i finansloven er næppe sandsynligt, efter at regeringen har fået på puklen fra samtlige økonomer i landet.

Det er derfor også tankevækkende, at Venstre har behov for at tapetsere hele landet til med velfærdsløfter for 50 milliarder - en plan Pia Kjærsgaard bakker om. Men, hallo: Har de sparet op med henblik på dette valg efter at have svigtet velfærden i snart seks år?

Hvordan kan man efter seks år ved magten have 180 forslag til velfærdsforbedringer i 50-milliarderklassen? Det er åbenlyst: Der er noget, man har forsømt i de mellemliggende år.

Pia Kjærsgaard: Du har i seks år lagt stemmer til skattestop og skattelettelser og en spændetrøje om kommunerne og ikke løftet en finger for eller skaffet en krone til sosu-assistenterne, skolelærerne eller sygeplejerskerne, men tværtimod banet vejen for lettelser i topskatten de kommende år. Så bekend dog kulør. Magten er vigtigere end anstændigheden.

Villy Søvndal er formand for SF

Sidst redigeret af Stella; 09-09-2007 kl. 23:36.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension