K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 21:18   #1
b1-b2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
b1-b2 er ny på vejen
Question Komunalbedrageri

Fik Fp. den 1 -10-2011 så ville jeg standse min indbetaling til efterløn 5-10 underskev et dokoment og satte 2 kryds vedrørende efterløns indbetaling , den 11-10 gik min opsparing ind på min nemkonto - 30% i afgift ,da jeg også skulle have fra 3f talte jeg med dem da vi ved at de er skattefri på et tidspungt og det var op til dem om de vil udbetale og holde afgiften det var jo et spørsmål om adminestration ,og da jeg ikke har skrevet under herpå, så valgte jeg at vente og se ,så kom den 1-4-2012 og glæder sig til at få de sidste udbt. Der kom ikke nogen så jeg gik på kommunen 4-5-2012 for at se hvad mine penge blev af ,her fik jeg at vide at jeg skulle have skrevet under på dette , jeg får udleveret den udmeldelse af fleksydelseordning som jeg udfyldte den 5-10-2011 der var de 2 punkter som nævnt , her opdager jeg at der er sat et kryds under punkt 3 linje 3 er sat et kryds som man tydelig kan se jeg ikke har sat, og jeg hendvente mig , og fik at vide at det var en fast prosedyre når man gik på førtidpention så blev det gjort op , jeg sændte klage 3 gange fik besked på jeg skulle klage inden for de første 4 uger og det er helt i orden når kommunen selv sætter de kryds de har lyst Det er KOMMUNALT BEDRAGERI gud nåde hvis man sætter et kryds forkert.
Hermed efterlyser jeg om der er andre der har været udsat for det eller er der nogen der har nogen ide om hvad mad kan gøre ???????????????.Føler mig snydt.
b1-b2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 23:02   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære b1-b2

Velkommen til k10

Det med krydserne, har jeg ikke styr på,
men der SKAL betales 30 % i skat, af din udbetalte efterløn,
fordi du er blevet førtidspensionist.

Se dette link : https://www.borger.dk/Sider/Efterloen-og-skat.aspx
Skat, når du træder ud af efterlønsordningen

Der skal betales en afgift på 30 pct. af det udbetalte beløb,
hvis dine efterlønsbidrag bliver betalt tilbage,
fordi du har fået tilkendt førtidspension, eller efter din død.

Så der er desværre ikke noget at gøre ved det,
men kan godt forstå, at du føler dig snydt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 23:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er desværre fast procedure, og det ville ikke være anderledes selvom du havde sat krydserne andre steder

Måske har en ivrig sjæl, sat det rigtige kryds for dig, i den korrekte boks
For det er helt som dét skal være.

..................sidder faktisk og kommer i tvivl om Florken og jeg forstår dig korrekt??

Jeg kan godt se, at du får bidraget MINUS de 30%, og at du er okay med det!!

Men det er lidt svært at læse resten........hvad er det for en rest fra 3F du skal have udbetalt?? (Jeg kan godt se nu, at det er DER du mener der er begået en fejl og at krydserne er blevet ombyttet)...


Hmmm.....Florken, nogle bud??

Sidst redigeret af Ninja; 12-09-2012 kl. 23:23.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 15:48   #4
b1-b2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
b1-b2 er ny på vejen
Question skattefri efterløndubt.

Den forhændværende regering vedtog at hvis man valgte ,det var så april og hvis man ville have dem før skulle der underskrives herpå men det gælder undtagelsesvis ikke her ,nå så laver man bare om på dokumenterne det kaldes bedrageri de burde have givet besked de havde 6 mdr. hertil ,dette dokument så jeg først i Maj 2012 det er jo en kvit for standsning af efterløndsbidrag ,gud ved hvad det kan føre til .
b1-b2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 18:59   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Glæd dig over, du stoppede med at indbetale til ordningen i 2011. Der er altid nogen, der kommer i klemme ved lovændringer, men desværre that's the game.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension