K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2012, 14:42   #1
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Nye regler fleksjob

Hej,

Synes efterhånden jeg har et udmærket overblik over de nye regler om fleksjob og førtidspension efter 1/1 2013. Er dog lidt i tvivl på et enkelt område.

Hvis man er fleksvisiteret overgår man til de nye regler, hvis man skifter eller mister sit fleksjob efter 1/1 2013. Dermed kommer de nye regler om løntilskud til at gælde for pågældende flekser.

Men bliver det næste fleksjob så omfattet af reglerne om, at det første fleksjob bliver tidsbegrænset, og at der så skal ske en revurdering efter udløb af dette fleksjob ?

Eller er en person som er fleksvisiteret inden nytår sikret varig ret til fleksjob, altså hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt ?


Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 16:35   #2
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Knopf Se meddelelser
Hej,

Synes efterhånden jeg har et udmærket overblik over de nye regler om fleksjob og førtidspension efter 1/1 2013. Er dog lidt i tvivl på et enkelt område.

Hvis man er fleksvisiteret overgår man til de nye regler, hvis man skifter eller mister sit fleksjob efter 1/1 2013. Dermed kommer de nye regler om løntilskud til at gælde for pågældende flekser.

Men bliver det næste fleksjob så omfattet af reglerne om, at det første fleksjob bliver tidsbegrænset, og at der så skal ske en revurdering efter udløb af dette fleksjob ?

Eller er en person som er fleksvisiteret inden nytår sikret varig ret til fleksjob, altså hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt ?


Knopf......
Jeg er visiteret til fleksjob, spurgte ved møde om varig ret til fleksjob med de kommende § og regler. Fik at vide at man stadig har varig ret til fleksjob.

Spurgte også om de regler omkring at det først er 2 fleksjob der er varigt, det sagde de nej til, fik svaret at får man et fleksjob er det varigt.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 17:18   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det må fortsat være sådan - efter 1/1-13 - at Flexbevilling og Førtidspension er varige bevillinger, medmindre der indtræder væsentlig helbredsmæssig bedring.

At der justeres på forhold omkring de to bevillinger, gør dem ikke mindre varige, såvidt jeg har forstået.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 19:11   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Bliver ledige flexvisiteret sat ned i ledighedsydelsen i 2013
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 19:48   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja c.l.e.o fra 1 januar er det 89 % af dagpengesatsen, frem for 91 % idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 15:54   #6
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Jasch, det gælder vist nok først efter 6 måneder, dvs 01.06, altså hvis man nu er ledig og får ledighedsydelse på 91% af dp-satsen og du finder ikke et job før reformen evt. træder i kraft så beholder du din ydelse på 91% indtil 6 måneder efter ikræfttrædelse af reformen - læst på bm.dk Hvis du så per 01.06.13 stadig er ledig så bliver din ledighedsydelse fremover 89% af højeste dagpengesats.

Nu har jeg bare et andet spørgsmål, blev der slet ikke snakket om at man efter 2 års ledighed skulle over på den særlige sats som hedder 10.330,-? Er det helt droppet, kan intet finde over det.

Måske ved nogle herinde dette?
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 21:48   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Nu har jeg bare et andet spørgsmål, blev der slet ikke snakket om at man efter 2 års ledighed skulle over på den særlige sats som hedder 10.330,-? Er det helt droppet, kan intet finde over det.

Måske ved nogle herinde dette?
Det håber jeg det er,jeg kan slet ikke over skuge at skulle trækkes 1/3 i indtægt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 08:08   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg er visiteret til fleksjob, spurgte ved møde om varig ret til fleksjob med de kommende § og regler. Fik at vide at man stadig har varig ret til fleksjob.

Spurgte også om de regler omkring at det først er 2 fleksjob der er varigt, det sagde de nej til, fik svaret at får man et fleksjob er det varigt.
Ja hvis den er tildelt før 1.1.2013
efter den 1..1.2013 får man kun en 5 årige periode
herefter kan den blive gjort varig
men man skal sikkert kæmpe for det, da de vil have så mange som muligt ud af fleks og over på det almindelig arbejdsmarkedet som raske

Fleksjob bliver bevilliget for en femårig periode
Kommunen bevilliger efter den 1. januar 2013 fleksjobbet for op til fem år ad gangen. Når de op til fem år er gået, skal kommunen vurdere, om borgeren fortsat er berettiget til et fleksjob. Midlertidige fleksjob betyder ikke, at borgeren skal skifte fleksjob hver femte år, men alene at kommunen hvert femte år skal vurdere, om den enkelte fortsat er berettiget til et fleksjob.

Personer over 40 år kan efter det første fleksjob få bevilliget et permanent fleksjob. Det gælder, hvis kommunen vurderer, at borgeren aldrig bliver i stand til at kunne varetage et almindeligt arbejde på ordinære vilkår.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...bomraadet.aspx
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 10:55   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg er visiteret til fleksjob, spurgte ved møde om varig ret til fleksjob med de kommende § og regler. Fik at vide at man stadig har varig ret til fleksjob.

Spurgte også om de regler omkring at det først er 2 fleksjob der er varigt, det sagde de nej til, fik svaret at får man et fleksjob er det varigt.
Det er også korrekt. Alle der har et fleksjob nu er fredet efter 2013. Men ryger jobbet efter 2013, så står man nøjagtigt i samme situation som alle andre. Det er jo derfor vi hyler op om, at fleksjobreformen er så hård for alle disse mennesker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 14:43   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Tak for link, MTVRV1 :-)

Hvis dette ER vedtaget og HAR været gennem tre lovbehandlinger, ville du så ikke være så rar at linke til selve lovteksten?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleksjob, regler. simsons Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2013 16:04
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob regler Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 18 12-01-2012 01:27
Fleksjob og regler for ferieledighedsydelse? Flex Alt det andet 29 08-09-2011 20:44
Nye regler for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 14-12-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension