K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 01:23   #1
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry en statslig sammensværgelse imod de syge

1 den.syge søger om helbredsbetinget førtidspension
2 .kommunen indhenter en lægeerklæring for at dokumentere sygdommen og dens indvirkning af funktionsevnen og i sidste ende arbejds/erhvervsevnen
3.erklæringen viser noget der betyder at kommunen skal punge ud.
4.kommunen skal lige "oversætte"erklæringen til "dansk"
5 efter oversættelsen viser erklæringen ikke længere at kommunen skal punge ud!
6 den syge klager men nu mener kommunen lige pludselig at oversætteren er læge og ikke oversætter!
7.kommunen kan ikke forklare hvorfor alle de undersøgende læger ikke er læger men udelukkende kommunens oversætter som nu er blevet forvandlet til læge!
8.den syge klager til patientklagenævnet som i følge loven fører tilsyn med læger
9.patientklagenævnet nægter at kontrollere kommunens læge da de mener at han bare er oversætter og de kontrollere kun læger
10.kommunen holder stædigt fast på at deres "oversætter"er læge og KUN ham ,alle de undersøgende læger er ikke læger i følge kommunen!
11.patientklagenævnet og kommunen modsiger derved hinanden
12 .kommunenen giver afslag på førtidspension grundet deres "læges" erklæring
13.patientklagenævnet nægter at hjælpe da de kun kontrollerer læger og det mener de ikke at kommunens oversætter er !
14.den syge klager til beskæftigelsesankenævnet men de mener det samme som kommunen :så ingen hjælp herfra!
15 den syge klager til ankestyrelsen men de mener ikke at der er et principelt problem selv om at det meste af danmarks befolkning mener at det er et stort principelt problem!og selv om at de har vedtaget i en principafgørelse at kommunens oversætter kun er oversætter
16 den syge klager til ombudsmanden,men ombudsmanden kan ikke afgøre sagen da han ikke er læge,men af uforklarelige årsager mener ombudsmanden heller ikke at alle de undersøgende læger må afgøre sagen!
17 den syge klager til politiet ,men politiet er ligeglade med kriminalitet når det er det offentlige der er den kriminelle!
18.resultatet er herved at staten sparer mange milliarder på at modsige sig selv og den syge har ingen reele klagemuligheder
19.landets øverste indstands regeringen opdager problemet og stopper det ved at lave "lov" imod misbruget af "oversætterne"
20 10 årefter kommer det frem da misbruget fortsætter at regeringens "lov" slet ikke er nogen lov men bare et godt råd!!
21. de syge er blevet til grin igen og staten vinder igen!

man skal vist være godt dum og naiv for ikke at kunne gennemskue denne
statslige sammensværgelse imod de syge

Sidst redigeret af einstein; 06-05-2012 kl. 01:27.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 03:22   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Stop lige denne hetz imod hele systemet....
Jeg har ikke oplevet denned modstand, tværtimod.
Jeg arbejdede 6over 80 timer om ugen, blev syg og systemet haslp mig mere end jeg ville.
For dælen jeg er vel ikke den eneste der er glad for at systemet også virker.
Med tilbageblik ksn jeg godt se hvor det kunne være bedre men vælger at ha de positive briller på... systemet kan ikke gøre mig rask men kan hjælpe mig alligevel til at få det bedre...
Syntes efterhånden ar man kan blive deprimeret og mere syg/bange af at læse disse sortsynsindlæg hvis ikke jeg allerede havde fået min pension.......
21 opdigtede klagepunkter..fint men hvilket land vil du så give 21 punkter hvor det hele virker optimalt....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 05:03   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der mangler flere punkter.....men bortset fra det har jeg prøvet alle....og kan for den sags skyld dokumentere samtlige punkter....

mangler
tyveri af akter
dokumentfalsk
falske anmeldelser fra kommunen -det er ikke skide smart at stjæle akter med kvitteringer...
og selvfølgelig den chikane mange er udsat for oven i købet

ka' man ikk' gøre folk raske på den ene måde ..så prøver man den anden
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 08:23   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Stop lige denne hetz imod hele systemet....
Jeg har ikke oplevet denned modstand, tværtimod.
Jeg arbejdede 6over 80 timer om ugen, blev syg og systemet haslp mig mere end jeg ville.
For dælen jeg er vel ikke den eneste der er glad for at systemet også virker.
Med tilbageblik ksn jeg godt se hvor det kunne være bedre men vælger at ha de positive briller på... systemet kan ikke gøre mig rask men kan hjælpe mig alligevel til at få det bedre...
Syntes efterhånden ar man kan blive deprimeret og mere syg/bange af at læse disse sortsynsindlæg hvis ikke jeg allerede havde fået min pension.......
21 opdigtede klagepunkter..fint men hvilket land vil du så give 21 punkter hvor det hele virker optimalt....
Hvis man selv er kommet let igennem systemet, og ikke er stødt på problemer, har haft det som det offentlige kalder, "en oplagt sag", så kan det måske være svært at genkende ovenstående billede, og derfor også at empatisere med andre der har haft det knap så let.

Men tro mig, rigtig mange vil nikke genkendende til einsteins 21 punkter, for det er sparetider, og på det sociale område har der været sparetider, siden midten af 90erne. Pris du dig lykkelig at du havde en så let gang gennem systemet, og hav empati med dem, for hvem vejen gennem systemet har været fyldt med sten, mistro og fordomme.

At du har været så heldig, er ikke ensbetydende med at alle andre også er det, og har man ikke været så heldig som du, så har man vel lov til at ytre sin frustration, eller mener du man bare skal bøje hovedet, og sige tak, når man får et los, der hvor man havde brug for støtte?

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 08:33   #5
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Stop lige denne hetz imod hele systemet....
Jeg har ikke oplevet denned modstand, tværtimod.
Jeg arbejdede 6over 80 timer om ugen, blev syg og systemet haslp mig mere end jeg ville.
For dælen jeg er vel ikke den eneste der er glad for at systemet også virker.
Med tilbageblik ksn jeg godt se hvor det kunne være bedre men vælger at ha de positive briller på... systemet kan ikke gøre mig rask men kan hjælpe mig alligevel til at få det bedre...
Syntes efterhånden ar man kan blive deprimeret og mere syg/bange af at læse disse sortsynsindlæg hvis ikke jeg allerede havde fået min pension.......
21 opdigtede klagepunkter..fint men hvilket land vil du så give 21 punkter hvor det hele virker optimalt....
Kan kun give dig ret ...systemet behandlede også mig ordentligt og jeg kan overhovedet ikke nikke genkendende til det her.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 09:30   #6
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Kan kun give dig ret ...systemet behandlede også mig ordentligt og jeg kan overhovedet ikke nikke genkendende til det her.
Jeg glemte at nævne at ikke alle bliver snydt da det ville være for åbenlyst!
og det er ikke muligt at snyde alle,så nogle får en fair behandling for at bevare illusionen om at vi har rettigheder,dette er en del af det statslige bedrageri.

Sidst redigeret af einstein; 06-05-2012 kl. 09:43.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 09:41   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Stop lige denne hetz imod hele systemet....
Jeg har ikke oplevet denned modstand, tværtimod.
Jeg arbejdede 6over 80 timer om ugen, blev syg og systemet haslp mig mere end jeg ville.
For dælen jeg er vel ikke den eneste der er glad for at systemet også virker.
Med tilbageblik ksn jeg godt se hvor det kunne være bedre men vælger at ha de positive briller på... systemet kan ikke gøre mig rask men kan hjælpe mig alligevel til at få det bedre...
Syntes efterhånden ar man kan blive deprimeret og mere syg/bange af at læse disse sortsynsindlæg hvis ikke jeg allerede havde fået min pension.......
21 opdigtede klagepunkter..fint men hvilket land vil du så give 21 punkter hvor det hele virker optimalt....
Jeg er enig med dig, syntes faktisk, at jeg har fået en fair behandling, bortset fra at det har taget lang tid.Men der kom gang i sagerne da jeg skiftede jobcenter. Jeg har ikke haft brug for, at klage, og har været yderst tilfreds med lægekonsulenten.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:08   #8
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Stop lige denne hetz imod hele systemet....
Jeg har ikke oplevet denned modstand, tværtimod.
Jeg arbejdede 6over 80 timer om ugen, blev syg og systemet haslp mig mere end jeg ville.
For dælen jeg er vel ikke den eneste der er glad for at systemet også virker.
Med tilbageblik ksn jeg godt se hvor det kunne være bedre men vælger at ha de positive briller på... systemet kan ikke gøre mig rask men kan hjælpe mig alligevel til at få det bedre...
Syntes efterhånden ar man kan blive deprimeret og mere syg/bange af at læse disse sortsynsindlæg hvis ikke jeg allerede havde fået min pension.......
21 opdigtede klagepunkter..fint men hvilket land vil du så give 21 punkter hvor det hele virker optimalt....
Jeg er også enig.

Men det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke mener, at der er plads til forbedring. I min egen sag var der også nogle kritisable ting, og jeg anerkender fuldstændig, at der er mange ting, der kan og skal gøres bedre; men derfra og så til at tale om en sammensværgelse fra systemets side, og at man kun lader nogle gå "let" igennem fordi det ellers er for åbenlyst, synes jeg er for langt ude!

Og det, jeg synes, er det allermest ærgerlige, det er, at alle positive historier herinde bare bliver skudt ned og angrebet, og hvis man har en positiv historie, så har man ikke empati for andre, eller man er hellig. Jeg synes, det er DEJLIGT med nogle positive historier, og jeg synes, de er vigtige, og man skal efter min mening huske at holde sig for øje, at der altså også ER positive historier derude!

Sidst redigeret af thomas75; 06-05-2012 kl. 10:18.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:18   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er også enig.

Men det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke mener, at der er plads til forbedring. I min egen sag var der også nogle kritisable ting, og jeg anerkender fuldstændig, at der er mange ting, der kan og skal gøres bedre; men derfra og så til at tale om en sammensværgelse fra systemets side, og at man kun lader nogle gå "let" igennem fordi det ellers er for åbenlyst, synes jeg er for langt ude!
Sammensværgelse er det nok ikke som sådan, men det er ikke ensbetydende med at alle får en fair behandling. Men for de mange der ikke har fået samme lette tur gennem systemet, kan det godt føles som en sammensværgelse. Eller i det mindste at deres sager var besluttet allerede inden ansægningen kom igang.

Det har jeg selv oplevet et par gange, som da jeg søgte forhøjelse, og hvor både egen læge, kommunens speciallæge og kommunens lægekonsulent, samstemmigt sagde at min erhvervsevne var reduceret til det ubetydelige, og alligevel fik jeg afslag, i første omgang. Inden det kom så langt forsøgte kommunen på alle måder at mistænkeliggøre mig, mødte mig med mistro, forsøgte at få mig til at opgive min ansøgning, osv. Nej det var ikke en sammensværgelse, men det var sammenspist.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:27   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vil lige tilføje lidt...jeg var på sygedagpenge i over 4 år inden jeg fik fp..jeg synes ikke jeg fik en dårlig behandling..det tog batr laaaaaaaaaaangtid..noget var kommunens skyld og skiftende sagsbehandler..noget har været lægerens skyld og ventetider..men jeg føkte mig ikke dårligt behandlet..var til møde på kommunen 2 gange i al den tid..den ene gang bare opfølgning,den anden gang resurceprofil el.snakkede vi bare i tlf hver 8 uge..og jeg fik brev hver gang af referat af tlf samtalen,hvor jeg kunne rette hvis jeg var uenig hvad vi havde snakket om..og sendte den retur til kommunen..problemmet v.mig var der er mange i en sag og det tar jo tid..så har der været strejke på sygehus og sygdom på kommunen,men det gør de jo ikke for at genere mig..måske er det fordi jeg bor i en lille kommune -- det ved jeg ikke..men jeg ved jeg er chovkeret over at høre hvordan andre blir behandlet...det troede jeg ikke kunne lade sig gøre i dk og det gør mig ondt.......
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension