K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2012, 20:11   #1
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 14
nikkoshadow er ny på vejen
mærkeligt brev

Har fået følgende brev idag indkaldelse til jobsamtale på jobcenter den 26 i 4 klokken 11 men modtog først brevet idag så det kunde jeg naturligvis ikke i brevet står der også at jeg hvis jeg udebliver mister retten til ledighedsydelse i 3 uger.

nu er det så lige jeg spørger er lovlig grund at brevet ikke er kommet frem eller står jeg til at miste de 3 ugers ledighedsydelse
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 20:18   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du har forhåbentlig ikke smidt kuverten du.

Kig på den og se, om du kan tyde poststemplet, så du kan se hvornår det er afsendt.

Kig også efter, om der står en dato i selve brevet, evt. ude i højre side.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 20:21   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej nææ du skriver til dem du har modtaget brevet idag , og ikke ku forholde dig til det før og om de har en tid , og fremover at de sender en mail eller ringer , det er hva du kan gøre , tror ikke de kan stoppe med den varsel , ellers klager du så ta det roligt der er løsning på det
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 20:36   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kan du se hvornår brevet er sendt ?

Det er jo lidt påstand mod påstand og er bekendt med flere på sygedagpenge der mistede deres ydelse pga et brev der ikke dukkede op.

Men prøv at ring til dem, og hør hvad de siger til din forklaring.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 21:34   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg håber da at du kontaktede dem med det samme da du modtog brevet idag..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 21:47   #6
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
nu skal man jo ikke være stavnsbundet til sit hjem blot fordi man er sygemeldt. Jeg opholder mig da ofte hos eks min mor så hun kan hjælpe med min lille pige når jeg har det meget skidt.

et godt råd til alle er at sørge for at meddele jeres SB'er at I skal have en uges varsel fra modtagelse da man jo kan være for dårlig til at hente post, være hos familie, etc.

min sb'er forsøgte også at lokke mig i den fælde, men jeg skrev en laaaang klage og huskede at nævne alle de andre fejl jobcentret havde begået i min sag (aktindsigt - tjek alle datoer for notater, indkaldelser, etc).
de fratog mig ikke mine sdp, men svarede aldrig på partshøringen, så de ved det udemærket godt og gør det med fuldt overlæg. megaklamt, men sandt!
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 22:24   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
nu skal man jo ikke være stavnsbundet til sit hjem blot fordi man er sygemeldt. Jeg opholder mig da ofte hos eks min mor så hun kan hjælpe med min lille pige når jeg har det meget skidt.

et godt råd til alle er at sørge for at meddele jeres SB'er at I skal have en uges varsel fra modtagelse da man jo kan være for dårlig til at hente post, være hos familie, etc.

min sb'er forsøgte også at lokke mig i den fælde, men jeg skrev en laaaang klage og huskede at nævne alle de andre fejl jobcentret havde begået i min sag (aktindsigt - tjek alle datoer for notater, indkaldelser, etc).
de fratog mig ikke mine sdp, men svarede aldrig på partshøringen, så de ved det udemærket godt og gør det med fuldt overlæg. megaklamt, men sandt!
Pandaline... som jeg læser det, så er nikkoshadow ledig flexjobber.. og som sådan står man altså tilrådighed.. Men det er dårligt at sende et brev ud til samme dag som mødes skulle være..

Jeg tror ikke at der er nogen lov for hvor lang tid i forvejen at man skal modtage et brev fra jobcenteret til et møde...

Ved der er flere som modtager brev eller mail dagen før et møde.. og der er vel også ok... Var du alm ledig, så kunne du jo ikke påberåbe dig at du ville have en uges varsel til et møde .. eller et evt job..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 22:28   #8
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
ups sorry - troede han var sygemeldt.
men ville alligevel insistere på tlf/email, da man vel også som ledig har lov til at sove hos andre....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 22:32   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 22:33   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Hvornår på dagen kan post danmark dokumentere at brevdet er afleveret, stort spørgsmål ja....
Men er ens normale arbejdstid mellem 8-16 og brevet er afleveret omkring kl 8 og tidspunket for mødet er kl 15 kan man sagtens nå at planlægge et møde eller ringe og forklare hvorfor man ikke kan pga sygsom, ved godt posten kommer sent mange steder, netop derfor skriver jeg som jeg gør, for kommer posten dokumenteret sent hvad så??
Nogen kommuner sender også deres post som B-post som kan være flere dage undervejs.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension