K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2007, 09:35   #1
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
labratz er ny på vejen
Brev fra SF :o)

Jeg har som følge af kommunens sagsbehandling skrevet en mail til Villy Søvndal, og han vil nu gerne have flere detaljer om min sag.
Jeg skrev netop til ham idet SF er det parti der kæmper mest for vores sag, og så finder jeg han yderst sympatisk og "nede på jorden"

Som afstemningen på siden også viste, er jeg heldigvis ikke den eneste der vil stemme på SF....

Hermed en kopi af mailen og svaret:

Kære Villy Søvndal,

Jeg skriver til dig, fordi jeg synes du er en dygtig politiker, som formår at forklare befolkningen hvordan dagens Danmark reelt ser ud.

Jeg har naturligvis også en historie som jeg gerne vil frem med. En historie som virkelig har åbnet mine øjne for, hvor lavt det danske velfærdssamfund er sunket.
Jeg håber at du kan bruge det, evt. i en debat når dine "kolleger" maler vores samfund lyserødt som de plejer.

Jeg blev i 2003 udsat for en trafikulykke. Jeg var uden skyld i ulykken. Jeg var gravid da det skete.
Mit højre knæ bliver mast mellem bil og EU-knallert og jeg slår hovedet ind i bilen.
Jeg udvikler hurtigt frygt for at køre i trafikken, både på knallert og i bil.
Jeg begynder at få anfald som senere viser sig at være angstanfald.
Efter ulykken er min arbejdsindsats meget ringe. Jeg er stort set sygemeldt hele tiden på grund af anfald.
Grundet mine anfald og frygten for, hvad der er galt udvikler jeg en svær depression.

Min datter bliver født i 2004 og jeg går på barsel.
Efter endt barsel forsøger jeg, trods hyppige anfald at starte på mit arbejde igen.
Det lykkes ikke og jeg bliver sygemeldt. Da der ikke er udsigt til bedring, bliver jeg fyret på grund af for mange sygedage.

Kommunen tager over og jeg får sygedagpenge imens jeg er i behandling.
I januar 2007 starter jeg arbejdsprøvning hos min gamle arbejdsgiver (de kontaktede selv mig, kommunen skulle ikke røre en finger..).
Arbejdsprøvningen viser at jeg kan arbejde max 8 timer om ugen. dette er ikke nok til en plads på det rummelige arbejdsmarked.

Min sagsbehandler indstiller mig til førtidspension, som bliver afvist.

Nu er jeg kun berettiget til kontanthjælp, som dog giver en udbetaling af kr. 0.- da jeg er gift.
Så jeg skal sælge mit hus, min bil - begge dele med underskud.
Min mand vil miste sit arbejde.

Med andre ord, hele mit liv styrter sammen fordi kommunen har ubegrænset tid til at behandle en anket pensionssag.

Jeg kan sagtens uddybe det hele hvis nødvendigt, men af frygt for at du falder i søvn imens du læser, vælger jeg kun at skrive de mest nødvendige oplysninger.

Du har min og min families stemme. Og tak fordi du taler vores sag, du gør et flot stykke arbejde.

Venligst,

Sarah XXX
Næstved.


-------------------------

Villy Søvndal har snakket med mig om din mail til ham, og vi har aftalt, at jeg svarer dig. Han takker for de pæne ord og synes bestemt at han kan bruge en historie som din og din families til fremtidige politiske debatter.

Udover det ulykkelige i dit uheld og dit efterfølgende sygeforløb så peger din historie på et af de problemer, som Villy og SF det seneste år har brugt ganske meget krudt på at sætte lys på, nemlig de helt urimeligt lange ventetider i det sociale system. Der er desværre masser af eksempler på, at de offentlige myndigheders 'frihed' til lang sagsbehandling - ofte kombineret med for lidt personale, der bidrager til mange, lange sagsforløb - går mere eller mindre hårdt ud over borgerne.

Her tænker jeg ikke alene på, at det altid er belastende at havende en uafklaret fremtid og en uafgjort sag om f.eks. førtidspension. Jeg tænker også helt kontant på de økonomiske konsekvenser, det kan have for mennesker som dig. Forestil dig, at du får ret i din ankesag, men først får det, når du og din familie har måttet sælge hus og bil og din mand måske har mistet job. Alternativet ved en hurtigere sagsbehandling vil være helt anderledes.

Derfor vil Villy gerne have lidt flere oplysninger om dit sagsforløb (hvornår indstilles du først til pension, hvornår kommer afgørelsen, hvornår anker du?), og han vil fremover gerne høre, hvad der sker i sagen.

Hvis du har mod på det, kan du blot maile oplysningerne til mig, så samler jeg dem.

Venlig hilsen
Bent Gravesen
Chefkonsulent i SF
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 18:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
labratz

Det lyder da smadder positivt og jeg håber at du lader os følge lidt med herinde
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 18:28   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Brev til Villy Søvndal

Jeg kunne ikke dy mig, men synes at Villy Søvndal skulle have flere henvendelser. Jo flere jo bedre.

Derfor khar jeg skrevet;

Kære Villy Søvndal/Bent Gravesen

Jeg kan læse på hjemmesiden www.k10.dk at I ønsker yderligere oplysninger omkring Sarahs sagsbehandling.

Allerførst vil jeg udtrykke min glæde over, at I går ind i problemstillingen. Det glæder mig også enorm at Anne Baastrup har rejst spørgsmål til Eva Kjer Hansen på baggrund af min sag.

Jeg har nu videregivet min sag til Ombudsmanden. Jeg vedhæfter mine klager, i håb om I kan bruge dem til noget.

Desværre skal jeg forvente en sagsbehandlingstid på ca. 1 år, og det er selvfølgelig længe.

Omvendt er jeg nu - efter 1 år uden indtægt fra det offentlige - igen blevet tildelt sygedagpenge, idet der er nye oplysninger på sagen (dvs. nye lægepapirer som kun siger det samme som jeg hele tiden har sagt, nemlig at det er fysisk sygdom uden psykisk overbygning.)

I er mere end velkomne til at indhente yderligere oplysninger, og det vil glæde mig meget, om også jeg finder en løsning, inden jeg skal betale for en dyr advokat.

På hjemmesiden www.k10.dk har administrator "for sjov" lavet et afstemning omkring folketinget. Som det fremgår af resultatet (56,6% af stemmerne til SF) er vi mange der håber på, at I kan gøre en forskel for os.

Med venlig hilsen

Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Brev fra Arbejdsskadestyrelsen. Camille Dit og Dat 12 01-08-2010 22:30
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Der kom et brev ! Hejdien Politik og Samfund 6 19-06-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension