K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 10:11   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
sikke noget vrøvl

så lige i tv at regeringen vil arbejde på at det skal være tvungen for virksomheder at ansætte fleksjobbere.
jeg er lige blevet afvist at få job som flekser fordi der var et lille underskud i den virksomhed jeg gerne ville og kunne komme ind i!! vil de så yderligere straffe en sådan virksomhed : du må ikke ansætte p.g.a. din økonomi men du får lige en bøde fordi du SKAL ansætte en!!
De skal lave hele lovgivningen om hvis det forslag skal igennem. men lad os da håbe det bliver lovpligtigt at ansætte nogen som mig så er min fremtid da en smule mere lykkelig.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:17   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
se her, http://politiken.dk/politik/ECE16002...lere-fleksjob/
måske vil de lytte til os alligevel#
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:19   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
så lige i tv at regeringen vil arbejde på at det skal være tvungen for virksomheder at ansætte fleksjobbere.
jeg er lige blevet afvist at få job som flekser fordi der var et lille underskud i den virksomhed jeg gerne ville og kunne komme ind i!! vil de så yderligere straffe en sådan virksomhed : du må ikke ansætte p.g.a. din økonomi men du får lige en bøde fordi du SKAL ansætte en!!
De skal lave hele lovgivningen om hvis det forslag skal igennem. men lad os da håbe det bliver lovpligtigt at ansætte nogen som mig så er min fremtid da en smule mere lykkelig.
så det er en god nyhed hvis det bliver sådan..

det er bedre at de tvinge virkshomeden til ansætte foln end at de udnytte os i gratis arbejdskraft i praktik..

fleste af virksomheden har altid plads til praktikanter gratis arbejdskraft men de har ikke plads til ansættelse en flexjobber
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 13:51   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
se her, http://politiken.dk/politik/ECE16002...lere-fleksjob/
måske vil de lytte til os alligevel#
Godt link, Østerbro, tak!

...hm, det kunne gå hen og blive nogle temmelige kaotiske virksomheder...
mandag til fredag med 4 personer til at dække en 8 timers arbejdsdag (hvis flexere på 2 timer/uge).
Det giver 20 forskellige personer på en uge af 5 arbejdsdage.
For en enkelt fuldtidsstilling (lidt mindre, da en arbejdsuge ikke længere er 40 timer, men 37, vistnok) vel at mærke.
Gang selv op, afhængig af antallet ansat i en virksomhed.

Det bliver adminstrativt tungt, hvem betaler det? Igen arbejdsgiveren?

Vi har ikke hørt så meget om lovændringer af løntilskud til arbejdsgivere for flexere... sker det ikke, er vedtagelse af eventuelt kommende "reform" for flexere et dødfødt projekt...

...det er det allerede, da der længe har været administreret i kommunerne, nævn og ankestyrelser, som var "reformen" (læs spareplan) vedtaget, hvorfor 25 % flexere er ledige.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:28   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
så det er en god nyhed hvis det bliver sådan..

det er bedre at de tvinge virkshomeden til ansætte foln end at de udnytte os i gratis arbejdskraft i praktik..

fleste af virksomheden har altid plads til praktikanter gratis arbejdskraft men de har ikke plads til ansættelse en flexjobber
Som en der har siddet på begge sider bliver jeg nødt til at råbe NEEEJ. Der er 1000 af virksomheder der gerne vil have en flekser men ikke må p.g.a. økonomi.Komunerne vil ikke lade dem ansætte fleksere hvis overskudet i virksomheden ikke er en bestemt størrelse . De virksomheder bliver med et sådan forslag straffet yderligere, da de oveni skal betale en ekstra afgift for ikke at have nogen fleksere ansat. Dertil kommer at der er et loft på hvor mange fleksere der må være pr. "almindelig" ansat så et senarie hvor alle er fleksere er utopi.Jeg er harm. Og har svært ved at se det fra fleksernes side (selv om jeg selv er en)Og de fleste virksomheder udnytter ikke!!!! det er trods alt de få der gør....
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 05:59   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
et senarie hvor alle er fleksere er utopi.
Naturligvis, Nielsen, men overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:18   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så vil jeg heller være gratis arbejdskrat i 2 måndre om året i mine arbejdsprøvninger end være en ansat de er tvunget til at have gående.

Tror nu også det kunne få flere virksomheder til at kikke sydpå hvor arbejdskarften er billiger og de selv kan bestemme.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:24   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Så vil jeg heller være gratis arbejdskrat i 2 måndre om året i mine arbejdsprøvninger end være en ansat de er tvunget til at have gående.

Tror nu også det kunne få flere virksomheder til at kikke sydpå hvor arbejdskarften er billiger og de selv kan bestemme.
Helt ærligt sådan en ordning er der jo også omkring lærlinge, hvor dem der ikke ansætter lærlinge skal være med til at betale, så hvorfor ikke også gøre det med fleksere...

Jeg syntes at det er rigtig godt arbejde STOP FLEKSJOBREFORMEN har lavet, og der bliver altså lyttet til dem inde på borgen, og skal fleksjobbere i arbejde, så skal der være en form for tvang ellers sidder vi fast på kontanthjælp forever.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:29   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Dertil kommer at der er et loft på hvor mange fleksere der må være pr. "almindelig" ansat så et senarie hvor alle er fleksere er utopi.Jeg er harm. Og har svært ved at se det fra fleksernes side
Der er ingen loft for hvor mange fleksere der må være ansat, der findes findes virksomheder der kun ansætter fleksjobbere..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:31   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Så vil jeg heller være gratis arbejdskrat i 2 måndre om året i mine arbejdsprøvninger end være en ansat de er tvunget til at have gående.

Tror nu også det kunne få flere virksomheder til at kikke sydpå hvor arbejdskarften er billiger og de selv kan bestemme.
Tror nu ikke at arbejdskraften findes billigere syd på for når en virksomhed ansætter en fleksjobber så får de jo et løntilskud, og et skattefradrag.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sikke noget rod! Enigma At søge førtidspension 10 04-07-2013 22:13
hjælp, sikke noget rod elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 30-04-2013 07:52
sikke en deglig dag idag superkok Alt det andet 3 20-01-2010 11:00
sikke en overraskelse.. knudsen Alt det andet 1 11-11-2008 14:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension