K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 19:48   #1
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
arbejdsskade og i tvivl om fremtid

jeg er netop anbefalet denne hjemmeside af en ven,-så er ny her.. men er idag efter møde på jobcenter blevet rigtig meget i tvivl om videre sagsbehandling..måske sidder der een derude,-der ved det,-eller har prøvet det..det hele er startet med en arbejdsskade.... foregik således:
den 20 oktober,faldt ned fra ladvogn,da jeg læssede bil af for affald,,daglig runtine...slog mig og var ved lægen dagen efter.skaden blev meldt og jeg brugte de næste 4 mdr på at få en "diagnose" første scanning viste småtind,-den næste på center for rygkirurgi viste en diskusprolaps i lænden med nervedrodspåvirkning...jeg er staig i genoptræning og smertebehandling.men stadig de samme smerter... kommer aldrig til at væretage samme job,hvor jeg også er uddannet omkring(lastbiler,maskinfører og senest renovation)og tilbage sidder jeg her og kan ikke ret meget,med dagl smerter..jobcenter idag fortæller at revalidering er meget svært og jeg jo bare kan tage et ufaglært arbejde eller selv søge en anden uddannelse,da det kun ver dem der ikke kunne selv,-der blev taget i betragtning.... jeg er rystet...har i hørt noget lignene....indtil nu kan de ikke tage stilling,da jeg jo ikke er genoptrænet,og virkede det ikke ville de tvinge mig til operation....!!!! trods 90 pct af tilfælde idag trænes op.......det er godt nok en kamel at sluge...føler mig ikke særlig hjulpet..men sagsbehandler blev ved at nævne 7 kriterier man skulle opfylde for at komme i betragtning..og jeg ved ikke hvad de er!? tilsidst advarede hun mig om,-trods smerter,at hun nok ik ku hjælpe..... håber nogen måske kan hjælpe lidt....bedste hilsner herfra
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:26   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad hun lægger vægt og forstår ikke hvorfor revalidering ikke umiddelbart skulle være en mulighed.

skulle du få det bedre og have mod på en ny uddannelse i et erhverv du kan klare er det jo super.

Jeg kender en brandmand der har fået bevilget revalidering efter arbejdsulykke hvor knæet blev smadret.

Kan kun opfordre dig til at søge og så må du få et afslag der eventuelt kan ankes. Det er lidt svært at forholde sig til hvilke specifikke grunde når det bare er en slags mundligt afslag.

meget ufaglært arbejde er jo netop fysisk krævende, så forstår ikke henvisningen dertil.

ps din tekst bliver lettere at læse hvis du deler den op i lidt afsnit...
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:30   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af krellemor Se meddelelser
jeg er netop anbefalet denne hjemmeside af en ven,-så er ny her.. men er idag efter møde på jobcenter blevet rigtig meget i tvivl om videre sagsbehandling..måske sidder der een derude,-der ved det,-eller har prøvet det..det hele er startet med en arbejdsskade.... foregik således:
den 20 oktober,faldt ned fra ladvogn,da jeg læssede bil af for affald,,daglig runtine...slog mig og var ved lægen dagen efter.skaden blev meldt og jeg brugte de næste 4 mdr på at få en "diagnose" første scanning viste småtind,-den næste på center for rygkirurgi viste en diskusprolaps i lænden med nervedrodspåvirkning...jeg er staig i genoptræning og smertebehandling.men stadig de samme smerter... kommer aldrig til at væretage samme job,hvor jeg også er uddannet omkring(lastbiler,maskinfører og senest renovation)og tilbage sidder jeg her og kan ikke ret meget,med dagl smerter..jobcenter idag fortæller at revalidering er meget svært og jeg jo bare kan tage et ufaglært arbejde eller selv søge en anden uddannelse,da det kun ver dem der ikke kunne selv,-der blev taget i betragtning.... jeg er rystet...har i hørt noget lignene....indtil nu kan de ikke tage stilling,da jeg jo ikke er genoptrænet,og virkede det ikke ville de tvinge mig til operation....!!!! trods 90 pct af tilfælde idag trænes op.......det er godt nok en kamel at sluge...føler mig ikke særlig hjulpet..men sagsbehandler blev ved at nævne 7 kriterier man skulle opfylde for at komme i betragtning..og jeg ved ikke hvad de er!? tilsidst advarede hun mig om,-trods smerter,at hun nok ik ku hjælpe..... håber nogen måske kan hjælpe lidt....bedste hilsner herfra
Velkommen til krellemor

Jeg ved ikke helt, hvad de 7 kriterier er, men til gengæld ved jeg, at JC (jobcenter) er meget kyniske, når det gælder revalidering, fleks eller førtidspension.

Jeg fik engang at vide af en sb (sagsbehandler), at man kunne kalde:
Revalidering for "sølvet"
Fleks for "guldet"
Førtidspension for "den funklende diamant"

Jeg selv har været i revalidering, men det kom jeg først efter 2 år i systemet.

Men du skal kæmpe for det, det kan lade sig gøre at vinde over systemet
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:35   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg er selv på revalidering og må være ærlig og sige, det er gået super smooth. Jeg har indtil videre haft 2 super søde sagsbehandlere som virkelig har givet mig troen på en fremtid igen...

men nu skal det ikke handle om mig, blot for at vise at der findes altså søde sagsbehandlere.

Hængte dog også en par år i systemet inden.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:37   #5
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
tak
jeg skal huske afsnit første gang jeg sætter en tråd på...

men ja,jeg syntes også det var helt forkert at høre på....og jeg har bestemt mod på at forsætte på arbejdsmarkedet,-trods skade...men ja ufaglært arbejde er oftest fysisk krævende...

sagsbehandler sagde ordret: det er jo kun dem der ikke selv kan søge en uddannelsesplads,-der får hjælp....? og det er få der kommer i betragtning til revalidering.....-jeg fatter det slet slet ik!nævnte bla en uddannelse jeg ku være interreseret i,-og havde undersøgt...desværre har stedet ikke økonomien til at tage mig i lære.....og andre bliver nervøse når de hører om min diskosprolaps

lige nu er hverdag fyldt med smerter,-trods genoptræning...men tænk at blive anbefalet "ikke bruge alle sine sygedagpenge uger" for så havde jeg ikke noget til senere hen.....!! og er jeg forsat sygemeldt,-kan jeg ende på kontanthjælp,-hvis ikke der er en løsning....... puha

sagen er på vej i arbejdsskadestyrrelsen,,,afventer kun de sidste papirer fra lægen...
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:37   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære krellemor
Velkommen til k10.
Det er da en træls historie.
Som noget af det første bør du sætte dig ind i Arbejdsevnemetoden :
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Det er nyttig viden at have i mødet med "systemet".
Her kan du se hvordan en sag skal køre "efter bogen".
De ærede medlemmer herinde skal nok komme med flere gode råd til dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:38   #7
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
jo lad mig endelig høre om dig....jeg kender absolut ingen der kan hjælpe mig her,-eller prøvet noget lignene.....
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:49   #8
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
tak for de gode råd....må indrømme at det jeg er allermest bange for,-er at jeg står tilbage efter 52 uger og så er det slut.....at de finder en muligehed for ikke at lade mig komme videre..

jeg er ikke en der trives med at sidde stille,-og slet ikke være i systemet,men er endt her pga arbejdsskaden....føler mig både krænket og sølle allerede,-trods jeg altid har kæmpet med tingene...men denne er svær

det er så åbenbart takken for at passe sit arbejde... og endte med en prolaps og en sagsbehandler,-der leger konge....

jeg er ikke andet en under halvvejs i sdp perioden,-men ville gerne vide havd jeg bestemt skulle undgå at sjove fælder derinde...hvis i forstår...
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:53   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nu har jeg selv været igennem arbejdsskade ( arme ) og ufaglært arbejde er altså hårdt arbejde for ryg og arme, så den med at du bare kan tage ufaglært arbejde den holder ikke.

Når du er færdigbehandlet, og har været igennem arbejdsprøvninger vil der sandsynligvis også vise sig at du har nogle skånehensyn der skal tages med i betragtning, og de kan være svære at tilgode se i ordinært job.

Valget kunne være mellem flex og revalidering, hvis der ikke kan arbejdes ordinært og mon så ikke de vælger at revalidere dig til anden uddannelse.

Om det er svært at få revalidering tør jeg ikke svare på men det er nemmere end at få flex, de vil hellere give revalidering end flexjob. Jeg er selv blevet det foreslået i min sag, men mit helbred er ikke til det, så jeg bliver indstillet til flex lige om lidt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:59   #10
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
en arbejdsprøvning.....du skriver dem i flertal....hvor mange skal man i? og hvordan foregår de....? hvis man fx ikke kan holde til det,-og man får smerter,-SKAL man så blive der???
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er i tvivl om søge ord??? maja-bell Alt det andet 21 02-03-2011 07:56
I tvivl Ghia Alt det andet 4 25-11-2010 16:42
I tvivl! Indiansummer Alt det andet 1 10-08-2010 14:07
Boligsikring i tvivl Diva Alt det andet 3 17-12-2009 00:55
Lidt i tvivl. johanschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-05-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension