K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2007, 11:03   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hvor Galt Står Det Til I Odense

Hej Heidi

kan ikke få lov at skrive/besvare dit indlæg i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2152, så her kommer min respons;

Faldt lige over denne http://www.erstatningsnaevnet.dk/fri...i_proces.aspx;
§ 329. Uden for de tilfælde, der er nævnt i § 325, jf. §§ 327 og 328, kan justitsministeren efter ansøgning meddele en part fri proces, når særlige grunde taler for det. Dette gælder navnlig i sager, som er af principiel karakter eller af almindelig offentlig interesse, eller som har væsentlig betydning for ansøgerens sociale eller erhvervsmæssige situation.

Må være en særlig grund, hvis vi kan dokumenterer systematisk overtrædelse af love og retningslinier, og måske endda straffeloven?

Jeg er med Heidi!!!!

Lena

Sidst redigeret af Webmaster; 25-08-2007 kl. 12:13. Årsag: har lagt et link til den tråd du besvare.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 14:16   #2
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Det står meget galt til i Odense.

Alene det at komme igennem tlf og blive sendt rundt fra det ene sted til det andet og så tilbage igen. Man kan ikke stole på at de svar man får er korrekte. Og den nedladende tiltale som der bliver brugt, ja måske skulle man forslå Socialrådgiverne/sagsbehandlerne et kursus i psykologi.

Jeg har flere gange kontaktet Odense kommune, da jeg gerne ville drøfte mine fremtidsmuligheder med dem, men det har ikke engang lykkes mig at få et møde. Jeg har intet hørt fra dem efter jeg fik førtidspension, og jeg ville ærlig talt gerne høre noget om hvad reglerne og mine muligheder er, f.eks. med hensyn til flex job, skåne job (jeg ved ikke engang hvad forskellen er?) og hvad jeg kan få tilskud til osv.

Jeg er 31 år og ifølge samfundet, så er mit liv forbi, fordi jeg er på førtidspension. Kan dette virkelig passe? Hvis jeg bare skal sidde her alene og glo resten af mine dage, så kunne Odense kommune lige så godt bestille en kiste til mig med det samme. (Så ville de jo også spare nogle penge i sidste ende, og det er jo deres mål).
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 15:08   #3
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Exclamation

Efter at have læst nogle indlæg, om at livet som førtidspensionist kan være svært for nogle, søgte jeg efter foreninger og evt. klubber, som måske kunne være en hjælp.

Jeg fandt hurtigt denne, og vælger at lægge mit indlæg i denne tråd, af indlysende grunde:

Forening for langtidssyge fleksjobber, førtidspensionister og skånejobbere i Odense

Vi kan efter bedste evne hjælpe dig med råd og vejledning.

Vi kan henvise dig til personer med specialviden

Vi kan tilbyde dig, at tage med til møder f.eks. på kommunen, på sygehuset eller andre steder, hvor der kan være behov for det, som din bisidder.

Vi tilbyder socialt samvær med ligestillede, arrangerer foredrag, hyggemøder eller andre spændende ting.


http://www.123hjemmeside.dk/LF_Foert...odense/5505821

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 00:03   #4
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
med mod odense kommune

hej hejdien....

har fået læst denne tråd, og du kan lige tro at jeg er helt med på at gå i front mod vores kommune.
du skriver bare hva der skal foregå efterfølgende, så vi kan få gjort noget ved bare en lille smule, af det syge der sker, i vores hverdag, her i kommunen.
lad os håbe at der er mange flere som vil følge op her i kommunen, da der jo helt sikkert er mange flere utilfredse borgere derude.

og tusind tak heidi, for hva du allerede har haft gjort for mig.

mvh mage......
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 07:47   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Det har jeg gjort!

Jeg har skrevet en klage til hele Odense Byråd.

Det kunne måske presse dem lidt, om andre gjorde det samme.

Jeg har brugt måneder på at klage til borgmester og rådmænd, før jeg finder ud af, at styreformen er en anden i Odense Kommune, og Jan Boye skriver at det derfor ikke er borgmesteren man skal klage til!!!

Der ud over har Anne Baastrup rejst et spørgsmål til Eva Kjer Hansen på baggrund af min sag, der venter jeg spændt svar.

Pøj pøj med det Mage - og i andre

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 08:09   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Lena

Hvordan står din sag nu ?

Får du ledighedsydelse ?

Håber det hele går godt for dig I fremtiden

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 12:18   #7
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Mn situation pt

hej Stella

Tak for din interesse

Jeg tror der er sket en lille forvikling herinde, jeg har aldrig været på ledighedsydelse (har aldrig været flexer)

Situationen pt. er at jeg har fået genoptaget mine sygedagpenge på baggrund af nye oplysninger i sagen, nemlig lægeoplysninger fra smerteklinikken.

Jeg fik genoptaget mine sygedagpenge pr. 12. juli - men har derudover intet hørt endnu.

Jeg har erfaret, at der har været redegjort for min sag på et lukket byrådsmøde, dette har jeg hørt fra et medlem, men aner ikke hvad der er blevet sagt.

Status er, at jeg nu venter en udmeldning fra sagsbehandler

Desuden er jeg lovet et svar fra kommunens jurister om, hvorvidt de forskellige lovgivninger er blevet overtrådt

Et spændende brev som jeg er blevet lovet i slutningen af august - mon ikke det er nu

Hav en god dag

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 18:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mage Se meddelelser
hej hejdien....

har fået læst denne tråd, og du kan lige tro at jeg er helt med på at gå i front mod vores kommune.
du skriver bare hva der skal foregå efterfølgende, så vi kan få gjort noget ved bare en lille smule, af det syge der sker, i vores hverdag, her i kommunen.
lad os håbe at der er mange flere som vil følge op her i kommunen, da der jo helt sikkert er mange flere utilfredse borgere derude.

og tusind tak heidi, for hva du allerede har haft gjort for mig.

mvh mage......

Hej mage

jeg har givet dem fra Odense af besked om at du gerne deltager sammen med dem og så forestiller jeg mig at du får en besked fra dem en af dagene

og kors jeg er glad for at jeg ikke bor i Odense (se også andis indlæg ) det virker lidt lovløst derover ...

og det var så lidt hvad jeg har gjort, vi har jo slet ikke rigtigt fået startet endnu
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
hælp, hvor står jeg??? sunshine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 29-10-2009 09:26
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension