K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2012, 20:14   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Syg men Ingen diagnose....

"Funktionel sygdom og reform af Førtidspensionen"

http://www.e-pages.dk/trygfonden/145/

Tilgiv web,men syntes altså at dette link hørte til øverst oppe, da jeg syns det er bare lidt vigtigt at vide hvordan Trygfondens forslag til ændring af ftp kan være.

(Pst, bemærk hvem der har deltaget i udformningen af forslaget...)

Hvad syns i herinde, brugbart?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 20:33   #2
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Den er dumpet allerede, jeg vil ikke sidde og holde hjørner nede og trække (så får jeg ondt), men det er måske meningen?!

Hvad er der nu galt med at klikke med musen?!

Nu har jeg arbejdet med IT- så KISS er vigtig, ikke at en eller anden dum designnørd laver noget, vedkommende synes er smart. Vorherre til hest.

Mvh
Pinny- med muskel og led sygdom.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 20:47   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Patientforeningen Danmark (PD) mener, at TERM modellen krænker patienter og er medvirkende til en forværring af syge menneskers lidelser og forkert udnyttelse af samfundets økonomiske ressourcer. Patienterne fejlmedicineres med psykofarmaka med alvorlige lægemiddelskader til følge. Udvikling af nye og bedre behandlingsmetoder til patienter med helbredsproblemer uden klar årsag forsinkes markant. TERM modellen bør afskaffes.
http://www.patientforeningen-danmark.dk/G%F8tzsche.html

Term IGEN! Kan KUN være enig med Patientforeningen Danmark! Det er sørgeligt, at et land som Danmark har "brug" for den slags metoder! Det ville være en total faliterklæring, hvis det forslag blev tillagt nogen betydning! Og hvorfor synes jeg så det? Fordi min læge bruger den på mig (har psykiske diagnoser), når jeg henvender mig med et fysisk problem, der ikke kan ses med det blotte øje (og så ikke ét ord om, at h*n ALTID har fundet noget fysisk alligevel!). Og jeg hader term mest af alt, fordi jeg har set et højtelsket menneske lide en frygtelige og unødvendig død pga den...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 21:40   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kære Pinny

Jeg beklager at jeg ikke har udtrykt mig korrekt, tilsyneladende!

(tjaaa...nu har jeg så ikke arbejdet med IT til gengæld er jeg faglært indenfor sundhedsverdenen sååå....jow, jeg ved da en ting eller to om sygdom!)

(Risa, det gør mig uendelig ked af det at høre om dit tab, det er jo forfærdeligt og kan aldrig tilgives )

Og...vi kan kun være enige om at TERM er noget en hvis Herre har skabt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 22:54   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tak, Buster Håber ikke jeg har "dræbt" tråden med mit indlæg nu...

Ps. Buster: linket nederst i dine indlæg virker ikke...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 01:02   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
eii, det er da også rigtigt, at der nu er lukket for flere underskrifter på denne side meeeen man kan fortsat finde gruppen på Face om man har lyst og mulighed for at støtte

(tak for oplysningen risa, havde jeg ikke lige set)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 09:17   #7
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down Hvis du har skjoldbruskkirtel-relateret sygdom, men hormonet TSH ligger under 10....


Hvis du har skjoldbruskkirtel-relateret stofskiftesygdom, men hormonet TSH ligger under 10, da har du en "funktionel sygdom", siger vores lægestand....

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Funktionel sygdom og reform af Førtidspensionen"

http://www.e-pages.dk/trygfonden/145/

Hvad syns i herinde, brugbart?
Alle detaljer kan læses i pdf-dokumentet Syg, - men ingen diagnose? Funktionel sygdom og reform af førtidspensionen, hvor "funktionel sygdom" bl.a. defineres på følgende måde:

Hvad er funktionel sygdom? "De har svære gener i det daglige og ofte kniber det med at kunne klare det derhjemme: rengøring, vask, madlavning og indkøb. Hvis de er forældre, har de ofte kronisk dårlig samvittighed over for deres børn, fordi de ikke magter det, andre forældre kan. De er ofte meget trætte, har hukommelses- og koncentrationsbesvær, er svimle, har hovedpine, smertet i muskler og led, dårlig kraft i musklerne og føleforstyrrelse. Maveproblemer er hyppi-ge. Nogle gange i en grad, der gør at man altid skal være i nærheden af et toilet. De lider af en let vakt spændingstilstand med hjertebanken, lufthunger, trykken for brystet, sitren og rødmen, som gør det svært at fortsætte med igangværende gøremål ".

Funktionel sygdom kan ifølge Fink defineres som "tilstande, hvor patienten i sygelig grad er bekymret for sit helbred eller oplever fysiske symptomer, som ikke kan tilskrives nogen kendt veldefineret eller traditionelt defineret somatisk lidelse. lidelse. Der er i stedet tale om funktionelle eller medicinsk uforklarede symptomer".

Hvis du har skjoldbruskkirtel-relateret stofskiftesygdom, men hormonet TSH ligger under 10, da har du en "funktionel sygdom", siger vores lægestand.... hvilket er en forbandet bullshit, idet enhver stigning af TSH, ud over 0,5-1 tyder på en "ægte" lavt stofskifte/hypothyreose, der kan netop beskrives på samme måde, som lægerne beskriver funktionelle sygdomme.

Sagen er, at de lægemiddelindustri-støttede lægeorganisationer i verden har opfundet selv definitionen af hvad hypothyreose er og hvordan den diagnosticeres (dvs. ingen diagnose/sygdom før TSH har passeret 10 = såkaldt "Gold Standard"), hvorimod verdens selvstændigt tænkende læger, der ikke modtager støtte eller er de facto styret af lægemiddelgiganter - de anerkender sygdommen på baggrund af klinisk viden/empiri, behandler deres patienter (bl.a. i Tyskland), og patienterne går i bedring, genvinder arbejdsevne´, genoptager deres arbejde eller uddannelse og får et ordentligt liv (tilbage)!

I Danmark derimod, behandles disse patienter med hypothyreose som hypokondere, psykisk ustabile og ellers parkeres på offentlig ydelse fordi ******* fryser til is, før en stofskiftepatient kan tvinge sin krop til at præstere en vellykket arbejdsprøvning eller virksomhedspraktik, lammet af hormonmangel lægerne ikke anerkender, med henvisning til "Gold Standard" der ikke er andet, end en "skrivebords-teori" uden nogen som helst forbindelse med virkeligheden.

Rigtigt mange "træthedssygdomme" er i virkeligheden tæt forbundet med en syg/underaktiv skjoldbruskkirtel, så slider du med en træthedssygdom/syndrom, og bliver du afvist af lægerne med begrundelse i påstanden om en "funktionel sygdom" - tro ikke på det! Psykofarmaka, psykoterapi eller kognitiv terapi samt træning i mestringen af sygdom vil ikke hjælpe!

Læs og lær selv mest muligt! Gå på nettet og søg efter information selv! I Danmark har kun de "selv-oplyste" træthedspatienter genvundet helbredet helt eller delvis. "Delvis" kan udgøre forskellen mellem et liv der er værd at leve, og et liv uden mening, så tro ikke på læger, der indbilder sig selv og dig, at du er psykisk syg. Det er du ikke! Søg på nettet efter "Sonjas Stoffskifteforum", hvor norske, svenske og danske stofskifte-patienter deler erfaringer og viden om det, som i Danmark fører direkte til en "funktionel" diagnose. Giv ikke op!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 03:40   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Den er dumpet allerede, jeg vil ikke sidde og holde hjørner nede og trække (så får jeg ondt), men det er måske meningen?!

Hvad er der nu galt med at klikke med musen?!

Nu har jeg arbejdet med IT- så KISS er vigtig, ikke at en eller anden dum designnørd laver noget, vedkommende synes er smart. Vorherre til hest.

Mvh
Pinny- med muskel og led sygdom.
Du kan også klikke fra side til side nederst på siden, der er pile til det...
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:03   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Kunne man lige få ridset op hvad det er der står på de 43 sider der henvises til, evt. nogle henvisninger til highlights i teksten ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:33   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den manglende diagnose.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10783

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen diagnose hvad nu Lundberg1960 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 18-10-2012 07:37
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension