K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2012, 02:33   #1
Nille<3
På vej til at lære K10
 
Nille<3s avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Lokation: Odense
Indlæg: 2
Styrke: 0
Nille<3 er ny på vejen
Question Førtidspensionist og uddannelse?

Hejsa alle søde mennesker derude!
Jeg er en kvinde (læs: pige) på 25 år fra Odense kommune.
Jeg fik tilkendt en førtidspension for 1½ år siden. På grund af Borderline og Ptsd. Jeg er kommet mig meget godt. Går i behandling og har været i intensiv behandling siden september. Det har hjulpet rigtig meget.
Nu er jeg så kommet derhen, hvor jeg gerne ville (ligesom alle andre) have en uddannelse, et job, et normalt liv. Jeg er ikke som sådan træt af min pension, fr jeg fik den af en grund. Jeg kender ikke reglerne for om jeg må prøve at starte uddannelse. Skal jeg tages af pension eller hvordan er reglerne? Kan jeg godt tage en uddannelse hvor der er elevløn, men nægte denne hvis jeg får pension? Kort sagt, kan man gennemfører en uddannelse på pension?
Jeg ved ikke om jeg er klar til det mentalt, men jeg brænder virkelig meget for det, og er lige nu (læs: i dag) motiveret for at tage den.
Håber der er nogle der hjælpe mig lidt med det her. Det er ikke noget der haster overhovedet, for regner ikke med at starte nu.
Har læst et indlæg hos andre som siger, så længe man ikke tjener penge kan man godt.. Og de fleste uddannelser er der et grundforløb inden praktik, hvor ma så vil få elevløn. Men kan man så tage grundforløb og evt se om man magter at gå i skole og så melde sig af pension?



Vil glæde mig til at læse jeres svar.

Kærlig hilsen Nille <3
Nille<3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 03:19   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nille<3 Se meddelelser
... Kan jeg godt tage en uddannelse hvor der er elevløn, men nægte denne hvis jeg får pension? Kort sagt, kan man gennemfører en uddannelse på pension? ....
Svaret er nej, her kan du læse hvorfor....
http://www.depnet.dk/universe5/mailb...5/default.aspx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 16:30   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Velkommen her til K10 Nille♥..

Du kunne evt tage et par HF enkeltfag .. og man kan sige heldigvis er du så ung.. så det kan være at regeringen laver et tiltag i den nye pensionslov .. som betyder at du kunne forsøge dig med en udd.

Pt så kan du også arbejde lidt ved siden af din pension.. mener at det er ca 70.000,- pr år brutto du må tjene inden der bliver trukket i din pension..

Held og lykke med det hele.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 16:53   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Se tiden frem til 2013, der har ihvertfald været snak om at man skulle kunne fortryde sin pension, hvis man fik det bedre, men samtidig have mulighed for at vende til pension hvis det ikke gik.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 17:29   #5
kastebold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
kastebold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Velkommen her til K10 Nille♥..

Du kunne evt tage et par HF enkeltfag .. og man kan sige heldigvis er du så ung.. så det kan være at regeringen laver et tiltag i den nye pensionslov .. som betyder at du kunne forsøge dig med en udd.

Pt så kan du også arbejde lidt ved siden af din pension.. mener at det er ca 70.000,- pr år brutto du må tjene inden der bliver trukket i din pension..

Held og lykke med det hele.. ♥
Knus Lone
mener det er 50000 ved siden af din pension ;o))
kastebold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 17:40   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kastebold Se meddelelser
mener det er 50000 ved siden af din pension ;o))
Citat:
Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 67.800 kr. om året 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012).
Hvis din partner er pensionist
Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 110.600 kr. (2012).

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 343.000 kr. (2012).
Kilde

Som enlig kan du tjene op til 69.800 kr. om året inden der bliver modregnet i din pension..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 19:41   #7
Nille<3
På vej til at lære K10
 
Nille<3s avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Lokation: Odense
Indlæg: 2
Styrke: 0
Nille<3 er ny på vejen
Tak...

Hvor er I søde alle sammen..
Jeg regner med at tage noget spansk enten på CSV, eller aftenskole eller noget lignende. Og så se hvordan det går. Så kan man måske supplere senere.
Men det er rart også at finde et forum hvor man lige kan få vent alle de spørgsmål man har. uden at genere kommunen...
Jeg mener min pension er ikke-varig. Den skal kigges på efter ca 5 år, men er ikke sikker.. forstår ikke halvdelen af de ting de skriver.
Og ja det er rigtigt med arbejde, men hellere uddanne mig end at arbejde.
Det synes jeg jeg får mere ud af i længden.

Men tak for jeres svar..

Kram fra Nille
Nille<3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 12:39   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nille<3 Se meddelelser
Hejsa alle søde mennesker derude!
Jeg er en kvinde (læs: pige) på 25 år fra Odense kommune.
Jeg fik tilkendt en førtidspension for 1½ år siden. På grund af Borderline og Ptsd. Jeg er kommet mig meget godt. Går i behandling og har været i intensiv behandling siden september. Det har hjulpet rigtig meget.
Nu er jeg så kommet derhen, hvor jeg gerne ville (ligesom alle andre) have en uddannelse, et job, et normalt liv. Jeg er ikke som sådan træt af min pension, fr jeg fik den af en grund. Jeg kender ikke reglerne for om jeg må prøve at starte uddannelse. Skal jeg tages af pension eller hvordan er reglerne? Kan jeg godt tage en uddannelse hvor der er elevløn, men nægte denne hvis jeg får pension? Kort sagt, kan man gennemfører en uddannelse på pension?
Jeg ved ikke om jeg er klar til det mentalt, men jeg brænder virkelig meget for det, og er lige nu (læs: i dag) motiveret for at tage den.
Håber der er nogle der hjælpe mig lidt med det her. Det er ikke noget der haster overhovedet, for regner ikke med at starte nu.
Har læst et indlæg hos andre som siger, så længe man ikke tjener penge kan man godt.. Og de fleste uddannelser er der et grundforløb inden praktik, hvor ma så vil få elevløn. Men kan man så tage grundforløb og evt se om man magter at gå i skole og så melde sig af pension?



Vil glæde mig til at læse jeres svar.

Kærlig hilsen Nille <3
Hvis du vil have en uddannelse og senere et arbejde så er revalidering måske muligt.
Når revalideringen er slut skal du kunne klare et normalt job.
Du skal derfor tænke dig godt om før start på en revalidering.

Jeg fik revalidering for nogle år siden.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
Åben uddannelse PiaL Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 24-07-2011 08:48
Uddannelse som flexjobber Line H. P. A. Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2011 01:30
Massage uddannelse? kkkk Alt det andet 12 21-03-2010 18:13
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension