K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2007, 21:31   #1
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
Dansk veteran i klemme i systemet

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det bliver spændende at se hvad de svare til den sidste mail...
Hvis de fastholder at de har særregler...burde man jo gå den anden vej og få fat på Eva Kjer Hansen og spørge om det nu også holder...
hej med jer.

det med særregler, kan jeg nu kun nikke genkendende til ang odense kommune. siden jeg er flyttet til denne kommune d 17-11-2006, er jeg blevet så dårligt behandlet af diverse sagsbehandlere samt deres undersotter, som er de værste af slagsen.

jeg skylder nok dette forum og fortælle lidt om mig selv.jeg har siden 2004 søgt om førtidspension. jeg er 37 år lider af slidegigt i begge knæ samt en ødelagt skulder som efter 3 operationer senere, stadig ikke fungerer ordenligt og volder mig store smerter, har derudover lige gennemgået operation i mit ene knæ grundet et ødelagt bagerste korsbånd. nu 3 md efter er smerter nu kun tiltagende sikkert grundet den i forvejen megen slidgigt.

min psykolog har sagt at jeg lider af ptsd samt en svær deppresion, grundet mine skarpe udsendelser for forsvaret, som jeg var i ca. 9 år. alle disse ting tilsammen har gjort mig fra et velfungerende menneske med glæde i livet, til en rigtig skiderik om jeg så må sige, det skyldes bla det offentlige system og deres langsommelige sagsbehandling samt ligegyldighed omkring deres borgere. jeg er nu nået til at der ikke er meget andet end had til ik bare systemet, men en total ligegyldighed til stort set alt i livet.

det har kostet mig stort set alle mine venner og har netop måtte flytte fra min kone og vores nyfødte barn samt hendes 2 børn, pga jeg simpelthen er bange for at skulle gå amok snart, og pga mit konstant dårlige og skiftende humør er jeg simpelt hen ikke til og holde ud i længere tid af gangen.

jeg for stærke smertestillende piller for gigten, og nogle depot piller kaldet efexor for min deppresion og ptsd og er nu nødt til og rekvirere sovemedicin for jeg aldrig kan sove mere stort set, er plaget af mareridt både i vågen og sovende tilstand.

jeg har haft klaget til rådmand erik sørensen flere gange over dårlig behandlig fra hans sagsbehandlere samt min tidligere læge finn salling som har været meget uprofessionel i netop min sag, grundet samtaler med en sagsbehandler lene steffensen, som åbenbart er sikker på jeg faker stort set det hele på trods a der foreligger papirer på det hele fra forskellige læger.

jeg har nu et spørgsmål til dette forum, kan det betale sig og fortsætte denne kamp, for må indrømme mine kræfter er nu efterhånden ved og løbe op ligesom min tålmodighed er opbrugt. håber nogle af jer har nogle foreslag til mit videre forløb.

mvh mage...

EDIT/Admin Saturn: tråden delt fra http://www.k10.dk/showthread.php?t=1813 ("NU forstår jeg bedre, eller????") idet din sag bør fremhæves selvstændigt.

Sidst redigeret af Admin Saturn; 22-08-2007 kl. 16:34. Årsag: Deling af tråd
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:09   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Sender dig mine tanker

Føler virkelig med dig, for hunde det er en svær situation du er havnet i.

Jeg håber virkelig du har en god læge nu, som du har tillid til! Din situation er absolut ikke nem, sender varme tanker herfra!!!!

Jeg tror det er vigtigt at du finder dig en dygtig bisidder, som kan stå ved din side og hjælpe dig med din sag.

Har du hørt om DUKH eller SR-Bistand. Synes du skulle prøve at spørge der. Alternativt synes jeg du skal prøve at kontakte LAFS Merete Hornecker.

Er der patientforening for dine lidelser, og kan de i givet fald hjælpe dig?

Tror det er vigtigt for dig at have nogle med, som virkelig forstår sig på den lovgivning.

Varme tanker herfra

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:16   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
jeg er 37 år lider af slidegigt i begge knæ samt en ødelagt skulder som efter 3 operationer senere, stadig ikke fungerer ordenligt og volder mig store smerter, har derudover lige gennemgået operation i mit ene knæ grundet et ødelagt bagerste korsbånd, nu 3 md efter er smerter nu kun tiltagende sikkert grundet den i forvejen megen slidgigt.
min psykolog har sagt at jeg lider af ptsd samt en svær deppresion, grundet mine skarpe udsendelser for forsvaret, som jeg var i 9 år ca.
alle disse ting tilsammen har gjort mig fra et velfungerende menneske med glæde i livet, til en rigtig skiderik om jeg så må sige, det skyldes bla det offentlige system og deres langsommelige sagsbehandling samt ligegyldighed omkring deres borgere.
Hej mage og velkommen til siden

Jeg håber vi kan hjælpe dig og at der er nogen der sidder inde med nogle gode ideer.

Efter alt hvad vi snart har hørt om Odense kommune så er det da ved at være derhenne hvor man seriøst overvejer at lave et diplom til den værste kommune at være syg borger i og der kan vi mageligt starte med Odense kommune , for mage til behandling og opførelse over for borger må man da lede længe efter selv i de kommuner jeg altid har yndet at kalde de værste

Citat:
jeg er nu nået til at der ikke er meget andet end had til ik bare systemet, men en total ligegyldighed til stort set alt i livet.
det har kostet mig stort set alle mine venner og har netop måtte flytte fra min kone og vores nyfødte barn samt hendes 2 børn, pga jeg simpelthen er bange for at skulle gå amok snart, og pga mit konstant dårlige og skiftende humør er jeg simpelt hen ikke til og holde ud i længere tid af gangen.
jeg for stærke smertestillende piller for gigten, og nogle depot piller kaldet efexor for min deppresion og ptsd og er nu nødt til og rekvirere sovemedicin for jeg aldrig kan sove mere stort set, er plaget af mareridt både i vågen og sovende tilstand.
jeg har haft klaget til rådmand erik sørensen flere gange over dårlig behandlig fra hans sagsbehandlere samt min tidligere læge finn salling som har været meget uprofessionel i netop min sag, grundet samtaler med en sagsbehandler lene steffensen, som åbenbart er sikker på jeg faker stort set det hele på trods a der foreligger papirer på det hele fra forskellige læger.
jeg har nu et spørgsmål til dette forum, kan det betale sig og fortsætte denne kamp, for må indrømme mine kræfter er nu efterhånden ved og løbe op ligesom min tålmodighed er opbrugt.
Jeg har lige et par spørgsmål til dig ,

Hvad er dit eksistens grundlag nu får du sygedagpenge kontanthjælp eller hvad ?

er der på noget tidspunkt søgt en §18 (førtidspension som kommunen indstiller dig til ) eller en §17 til dig (en førtidspension som du selv søger)

Hvad har kommunen af handleplan til dig ? er der lavet en ressourceprofil med henblik på feks revalidering , fleksjob, eller førtdispension ?

hvad ønsker du selv ?

du skriver at du har klaget til rådsmanden , hvad har din klage lydt på og hvad har svaret været ?

jeg håber at du lige kan tygge dig igennem disse spørgsmål for at komme med gode råd er vi nød til at have noget baggrundsviden

Jeg syntes din historie lyder fuldstændigt vanvittigt og jeg fatter ved gud ikke at man kan sende dansker i krig og bagefter hævde at vi tager os af dem når det går galt efter hjemkomsten, hele apparatet burde stå til rådighed med alt den hjælp i havde brug for, det burde den gøre for alle syge dansker, men mere end nogen anden så dem der har været i krig for deres land, alt andet er totalt RESPEKTLØST.

Det kan ikke være rigtigt at du skal have det så dårligt og det kan ikke være rigtigt at du må gå fra kæreste og børn pga en situation som landet har sat dig i , og ja har du bare en snert af pstd så bliver det mang doblet på vej igennem det fantastiske system som vi kalder velfærdssystemet ...

Der er forskellige veje du kan gå men det kommer jo også helt an på hvad du har tilbage af ressourcer og energi hvad du magter og hvad det er du vil ..

Men jeg håber at vi kan hjælpe dig , og under alle omstændigheder så har vi erfaring for her på siden at det kan hjælpe at vide at man faktisk ikke er alene og at man kan se at det lykkedes for andre , og på den måde få mod og energi til at kæmpe sin egen sag igen...

så jeg håber at du lige kan svare på spørgsmålene så skal vi prøve at se hvad der videre kan gøres og om vi kan få nogen ideer ....

Hav en god aften

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:33   #4
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej.
tak for din forståelse, da man ikke render ind i dette i hverdagen.
ang patientforeninger og hjælp derfra , så jeg tilstå aner det ikke, er ikke blevet oplyst om noget.
jeg har så et spørgsmål ang dit svar nærmere dukh og sr bistand, hva er det for noget?.
til sidst hva er laft? og præsist hva tror du merethe hornecker, kunne hjælpe mig med ang bistand i denne omtalte sag?.

håber du kan hjælpe med dette.

mvh mage...
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:46   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Mage

Du kan finde oplysninger på

www,.dukh.dk

www,.lafs.dk

www,.sr-bistand.dk/

De kan rådgive om din sag, og svare på juridiske spørgsmål.

Synes bestemt du skal prøve.

God vind

lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej mage

nu er jeg ikke lena men giver dig lige svarene her alligevel duhk står for de uvildige handicap konsulenter og deres hjemmeside finder du her http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1

SR-bistand kan du også ringe til og få råd om hvordan du skal forholde dig mht din situation og deres adresse er her http://www.sr-bistand.dk/

Lafs er landsforeningen af fleksjobber og førtidspensionister og jeg kan forestille mig at det lena mener at Merete kan hjælpe dig med er hvis du er flekser ved at blive visiteret til fleks eller er førtidspensionist så kan du her få svar på evt spørgsmål , adressen til LAFS er www.lafs.dk

og ang patientforeniger så er der jo forskellige efter hvad det er man fejler , men en side det måske kunne betale sig for dig at kigge på er depnet adressen er http://www.depnet.dk/

Her findes der et forum og man har mulighed for at skrive med andre med feks pstd og depressioner osv ..

bare det at du får nogen at snakke/skrive med som forstår dig og det du går igennem kan mange gange hjælpe dig , prøv at kigge på siderne og se om ikke er er noget af det hvor du evt kunne henvende dig og få den meget akutte brug for hjælp som du meget åbenlyst har brug for...

DUHK har jeg også brugt , de er søde og meget hjælpsomme

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 22:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Du kan finde oplysninger på

www,.dukh.dk

www,.lafs.dk

www,.sr-bistand.dk/

De kan rådgive om din sag, og svare på juridiske spørgsmål.

Synes bestemt du skal prøve.

God vind

lena
he he vi snakker i munde på hinanden lena
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 23:11   #8
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej hejdien.
tak for din besvarelse, jeg vil nu prøve og ridse din spørgsmål op så du bedre kan få en forståelse af sagen.

ang hva jeg lever a- kontanthjælp og det siden ca 2002.

jeg har selv søgt en paragraf 17, da jeg ikke ved om min sagsbehandler er for eller imod min sag, de skifter jo som vi andre skifter tøj, men personligt håber jeg da hun har forståelse nok til og søge den efter en paragraf 18.

jeg har i 2001 været i revalidering som it supporter, men måtte opgive pga smerter i knæene, siden da levet a kontanthjælp. min ressourceprofil er færdig lavet for længe siden skal nok opdateres pga ptsd olig er kommet efter sidste opdatering. kommunen har sat mig til og være lav grad af match match 4, hva det så end betyder.
jeg er fritaget i henhold til akl paragraf 13 stk 5, fra at skulle tage imod tilbud om arbejde eller tilbud om andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger på grund af sygdom eller fordi der er risiko for at mit helbred vil blive forringet ved at sende mig i tilbud.

de siger jeg har personlige samt helbredsmæssige barriere.

kommunen ønsker mig til reva aktiv for at få min arbejdsevne vurderet nærmere, det har jeg nægtet bla fordi jeg mener det er totalt meningsløst grundet feks min tidligere revalidering, derudover er jeg enormt modstander af dette pga et af mine symptomer med ptsd er, at jeg ikke rigtig kan holde mennesker ud som sådan har enormt stor mistro, og føler mig slet ikke tilpas i større forsamlinger, jeg bliver utroligt let aggressiv og som jeg har det nu, kan et sådant møde kun ende på en måde, og det bliver desværre voldeligt, da det efterhånden er mit eneste forsvar jeg har tilbage.

ang mine ønsker har jeg som sagt søgt denne pension siden 2004, så det er det jeg har brug for, og kunne få noget ro på mit liv igen, og bare leve et værdigt liv, samt være der for min lille søn.

min klage til erik rådmand drejede sig om bla langsommelig sagsbehandling, samt det faktum at efter en sagsbehandler havde snakket med min daværende læge, ved jeg ikke hva hun har sagt til ham men han har ihvertfald ringet til min psykolog og sagt at jeg bare var en FAKER, en som bare ville snyde sig til en pension, og at jeg var en psykopat, hvilket jeg nu ikke deler hans mening i.

så håber jeg disse svar kan oplyse min sag nærmere, og give jer noget og arbejde med til et evt tilbagemelding til mig.
håber at mååte høre noget feedback fra dette forum her.

mvh mage....
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 23:17   #9
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
til jer begge to, tak for jeres hjælp, jeg vil prøve og kigge nærmere på disse sider og se om det er noget jeg kan bruge til noget.
men endnu engang tak for jeres forståelse.

mvh mage
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 23:43   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mage

Jeg blander mig lige lidt.

Den sagsbehandling undrer mig meget.

Det fjerner da IKKE dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet at behandle dig sådan.

Mon ikke, kommunen SKABER flere barrierer?

Krydser fingre for dig.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
I klemme i systemet. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-07-2011 18:52
Psykisk syg i klemme i systemet. TrineMK Alt det andet 9 23-02-2011 00:00
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension