K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2007, 08:36   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Odense Kommune = menneskemishandling

Der er godt nok set mange historier fra Odense kommune her på det sidste , om det så er fordi de har en ualmindelig umenneskelig behandling af deres svageste borger eller om det er fordi de har en avis som fyns stiftstidenene som "gider" tale deres svageste borgeres sag det er jo lidt svært at se og sige noget om.

Men i hvertfald faldt jeg i dag over den her fra tv2 fyn og tænkte at jeg lige ville sætte den ind her, så dem af jer der er så uheldige at bo i Odense måske kunne finde endnu en vej at gå ( for i Odense klager man øjensynligt ikke til en borgmester men de har deres rådsmand til at afvise klager ) men nu er der kommet endnu en mulighed, en mulighed som ved første øjekast må kunne kaldes god , derfor vil jeg lige sætte det på her i hele sin længde sådan at i fra Odense kan finde det her når det forsvinder fra tv2 fyn ...



Socialt udsatte har fået en stemme

Som den første kommune i landet har Odense netop sammensat Rådet for Socialt Udsatte.

Rådet for Socialt Udsatte består af 12 vidt forskellige fynboer, der skal hjælpe hjemløse, narkomaner og andre udsatte til at blive hørt.

Rådets største ønske er at få en dialog i gang med Odenses udsatte. Derfor holder de møder på Odenses væresteder og institutioner, så de kan komme så tæt som muligt på dem, de skal være talerør for.

Rådet tæller blandt andre en præst, en førtidspensionist, en tidligere politimester og en speciallæge i psykiatri



Rådet for Socialt Udsatte i Odense har 12 medlemmer.




1. Lilian Vaaben, tidligere afdelingschef i Fyns Amt, formand
2. Peder Thyssen, Kirkens Korshær i Odense, næstformand
3. Egon Jensen, SAND Fyn (de hjemløses landsorganisation)
4. Jamshid Mazaheri, Integrationsrådet i Odense
5. Kaj Skjølstrup, Kirkens Korshær Odense
6. Kim Balsløv, Psykiatrisk Afdeling OUH
7. Kristian Kristiansen, borger
8. Lars Rand, tidligere politimester i Odense
9. Leif Jessen, KFUM, Paraplyen Odense
10. Per Dyring Sørensen, SIND Fyns Kreds
11. Tine Plougheld, FBU (forældrelandsforeningen) Fyn
12. Tove Nielsen, KFUK, Reden
13. Helle Kreipke, sekretær, Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen


Man kan læse mere om alle tolv medlemmer på denne side http://www.odense.dk/home/web/Udsatt...nsaetning.aspx


Håber at det kan bruges til noget af jer der kommer fra Odense
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 12:09   #2
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Det er da en god ide, der er ihvertfald brug for den.

Jeg kommer selv fra Odense, så jeg ved alt om, den dårlige "service" de giver.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 13:36   #3
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
SF fremlagde 24. april 2006 100 konkrete forslag til et firårsprogram for en anden regering. Her kan du læse alle 100 forslag:

http://www.sf.dk/index.php?article=11150

Blandt andet:

86. Systematisk indsats for hjemløse og andre socialt udsatte. Alle kommuner skal nedsætte råd for socialt udsatte og sammen med dem udarbejde en udsattepolitik; alle socialt udsatte skal have en personlig sagsbehandler; pligten til at sikre bolig til alle skal gøres reel; og der skal afsættes ekstra penge og ansættes flere til at yde hjælp og rådgivning.

Jeg ved ikke om det har været oppe før, med regeringen har også et Råd for socialt udsatte:

http://www.udsatte.dk/
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 16:11   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Igen en grum historie i nyhederne IGEN FRA Odense men denne gang fra tv2 nyhederne

Jeg er flov over at læse noget der er så ondskabsfuldt og ydmygende over for de gamle på plejehjem at de der kan selv skal betale for de " gode bleer"....hvorfor er Vores land blevet så nærig og pengefikseret ?...Hvor må det gøre ondt at være blevet gammel og syg og ikke kan klare sig mere og få det bedste der er såsom gode produkter der giver livskvalitet i hverdagen...


Ældre må selv betale for bleer

22-08-07: TV2 nyheder.

I et halvt år har de ældre på pleje*hjemmene i Odense nydt godt af ekstra gode bleer. Men nu skal kommunen spare, så hvis de ældre vil beholde de gode bleer, må de selv til lommerne, mener politikerne.

Ældrerådmand Søren Thorsager (S) læg*ger op til, at byrådet beslutter sig for at indføre brugerbetaling for de gode bleer. De gode bleer betyder bl.a., at de ældre ikke behøver ligge ned, når de skal skiftes, og det, føler mange ældre, giver en større værdighed. Bleerne skal heller ikke skiftes nær så ofte og er mere sikre.

"Vi har ikke flere penge. Ældreområdet er under så stærkt pres, at vi er nødt til at indføre et dårligere produkt
. Det har jeg det utroligt skidt med, men brugerbetaling er konsekvensen, hvis vi vil bevare værdigheden for de ældre.

De gode bleer koster seks-syv kroner stykket, mens de billigere bleer koster to-tre kroner. Til gengæld skal den billige ble skiftes oftere end den dyre.

Ældre Sagen kalder brugerbetalingen en glidebane.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense kommune Maja44 Alt det andet 9 15-10-2011 00:18
Odense kommune rh1972rh At søge førtidspension 3 06-12-2008 16:48
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Sag med Odense kommune Henrikxxxx Alt det andet 1 20-04-2008 11:13
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension