K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 15:58   #1
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Diskus protrusion - meget vondt i ben - prolaps???

Jeg har påvist 2 stk diskus protrusion i min lænd via MR, og fåt besked om at det skal holdes øje med for det kan jo blive prolaps efter en tid.. Jeg har så haft iskias siden jeg var meget lille (kan hugse alle bilturer vi kørte på, efter en halvtime havde jeg "vondt i røven" og efter en time ned i benene...) Men det tog ingen lege på alvor. Nok om det


Nu har jeg de sidste 3 uger haft MEGA ondt i højre ben (den lille udposning der er i den ene diskus præsser på den højre side, det har den gjort i mange år). Og det går ikke over.... Så nu er jeg sgu lidt bange for at det er blevet til en prolaps?? Jeg gør knapt noget for tiden, jeg er jo sygemeldt, og jeg har fået besked fra lægen at jeg skal tage det helt med ro når det er sånn vondt..

Er det nogen der har oplevet det samme? Har ringt til sygehuset, og skal ind til hastetime fredag, om jeg kommer mig dit..
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 20:58   #2
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Er det ingen der ved noget, eller har oplevet det samme?

Jeg må legge til jeg plejer å ha de her "anfald" i ryggen hvor jeg knapt klarer å puste og ikke ved om jeg skal sidde, stå eller ligge.... Jeg bliver bare i den stilling jeg var i da ryggen fik anfald..... Og fræm til det bliver så godt at jeg kan klare å gå til sengen.. (alt mellem 30 minutter og 2-3 timer.... I sengen bliver jeg i flere dager..)
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 21:03   #3
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
hejsa jeg har en udposning på min rygsøjle , nederdel men de vil ikke gører noget ved den , får barer nogen ny piller i ny og næ holder jo ikke i længten , har fået en til at hjælpe mig i min sag her inde ,man kan jo ikke holde til det i længden , held og lykke i din sag
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 21:04   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser
Er det ingen der ved noget, eller har oplevet det samme?

Jeg må legge til jeg plejer å ha de her "anfald" i ryggen hvor jeg knapt klarer å puste og ikke ved om jeg skal sidde, stå eller ligge.... Jeg bliver bare i den stilling jeg var i da ryggen fik anfald..... Og fræm til det bliver så godt at jeg kan klare å gå til sengen.. (alt mellem 30 minutter og 2-3 timer.... I sengen bliver jeg i flere dager..)
Det lyder som minimum (jeg er ikke læge, men har oplevet det før) at det er nerver som bliver trykket... Alternativt kan det jo være en prolaps som forårsager det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 21:07   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg gør ikke, men jeg tænkte 2-3 ting, da jeg læste dit indlæg i går...

1. Om www.netdoktor.dk var en bedre mulighed for at finde andre som måske har oplevet det samme som dig, da der findes forum til de forskellige specialer såsom rygproblemer.

2. Lyder ikke rart med udposning - jeg døjer selv med noget iskiassmerter i højre side ofte, og din beskrivelse bekymrer mig, om det kan være tegn på, at der kan gå hen og blive en blodprop - men jeg er meget glad for, at du har fået en tid derind fredag.... Håber også at dit blodtryk ikke er alt for højt, det kan også godt påvirke vejrtrækningen (jeg har døjet med at blive for hurtig forpustet og har senere fået konstateret forhøjet blodtryk, får medicin som hjælper på det.)
Men udposning i ryggen kan nok tyde på der er noget galt... hmm men jeg er jo ikke læge...

Og så tænkte jeg på om noget varme på det område, du har ondt kan hjælpe dine muskler til at slappe af - det gør jeg.

Hvis det er alt for slemt, så ring til vagtlægen og hør, om det er NU, du bør derind på sygehuset, så de kan observere dig, eller vagtlægen kan give dig noget medicin.

Suk... håber du er okay...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 21:52   #6
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Skivehansen: tak de vil heller ikke gøre noget med det om det ikke bliver en prolaps..

Ricky M: Det har været nærver i klem siden jeg var lille, men det bliver værre og værre. Protrusionen kan blive til en prolaps om jeg ikke er forsiktig nok, noget jeg sjelden er... Har haft min andel fald af hest og i diverse sporter, men det var før jeg fik at vide jeg skal være forsiktig med min ryg. Jeg har jo bare trodd det var normalt at have sånn vondt


Curls:
1. jeg skal se der inde, tak!
2. Jeg tror ikke det kan blive en blodprop, for det sidder jo i nærver og muskler? Jeg har aldrig haft højt blodtryk, og min vejrtrækning er heller ikke noget galt med ellers. Andet end at det er "tungt" at puste af og til, som om det ligger 20 kg over mine lunger. Når jeg får de her anfald så klarer jeg ikke puste fordi det er så vondt, og smerten virkelig jager rundt i kroppen bare jeg trækker såvidt pusten
Du burde vel fået en MR af din rygsøjle, så de kan se om det er udposning hos dig os?

Jeg er os rigtig glad jeg fik et tid så hurtig, de blev lidt bekymret der inde.. Men observation var ikke nødvendig til at begynde med. De vil se mig fredag, og så vurdere. (selvfølgelig sker sånt når jeg skal på ferie til Norge på mandag!)

Jeg plejer å lægge en sånn varm "havrepose" om ryggen, en sånn jeg varmer i microen i 2-3 minutter. Den fungerer så længe jeg ikke bevæger mig, men straks jeg rejser mig så bliver det ondt igen. Det er meget fint til jeg skal sove
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 23:04   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser

Du burde vel fået en MR af din rygsøjle, så de kan se om det er udposning hos dig os?

.........
Jeg plejer å lægge en sånn varm "havrepose" om ryggen, en sånn jeg varmer i microen i 2-3 minutter. Den fungerer så længe jeg ikke bevæger mig, men straks jeg rejser mig så bliver det ondt igen. Det er meget fint til jeg skal sove
Jeg har tidligere haft brækket ryggen, hvor bla. halebenet nede i ryggen også blev slået godt og grundigt. Dengang havde jeg så mange smerter i halebenet i lang tid efter. Jeg kunne ikke engang klare at stå og gå længe nok i en butik og håbede altid, at der var en stol, så jeg kunne sidde ned, bare lidt. Og jeg kunne heller ikke klare at sidde ned længe, så jeg skulle ofte skifte stillinger for at holde ud... Den bedste stilling var nok at ligge...

Her efter mange år, har jeg nu fået lov af lægen at få undersøgt følger af frakturen osv. hos en reumatolog. Jeg har fået foretaget røntgenbilleder. (det er vist ikke det samme som MR, tror jeg?)
Der er også taget billeder i bækkenet-området, da de smerter jeg har kan stamme derfra, noget der hedder sacroiliacaled, som er lige ved halebenet. Og jeg har ondt ude i siden i højre side ved hoften, hvor der kan komme nerver i klemme med udstråling langs benet. Jeg har træthed i benene, og reumatologen sagde, at det kan stamme fra de problemer, jeg har i bækkenet-området. Han ville se på, om jeg havde bla. degenerative og andet følger.... Jeg skal hen til ham igen og få en snak om, hvad der skal ske.

Hehe... jeg har også sådan en "havrepose" som jeg putter i mirobølgeovnen... Den er skøn! Jeg bruger den faktisk mest til nakken, fordi jeg ofte kan få spændinger....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 23:53   #8
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har tidligere haft brækket ryggen, hvor bla. halebenet nede i ryggen også blev slået godt og grundigt. Dengang havde jeg så mange smerter i halebenet i lang tid efter. Jeg kunne ikke engang klare at stå og gå længe nok i en butik og håbede altid, at der var en stol, så jeg kunne sidde ned, bare lidt. Og jeg kunne heller ikke klare at sidde ned længe, så jeg skulle ofte skifte stillinger for at holde ud... Den bedste stilling var nok at ligge...

Her efter mange år, har jeg nu fået lov af lægen at få undersøgt følger af frakturen osv. hos en reumatolog. Jeg har fået foretaget røntgenbilleder. (det er vist ikke det samme som MR, tror jeg?)
Der er også taget billeder i bækkenet-området, da de smerter jeg har kan stamme derfra, noget der hedder sacroiliacaled, som er lige ved halebenet. Og jeg har ondt ude i siden i højre side ved hoften, hvor der kan komme nerver i klemme med udstråling langs benet. Jeg har træthed i benene, og reumatologen sagde, at det kan stamme fra de problemer, jeg har i bækkenet-området. Han ville se på, om jeg havde bla. degenerative og andet følger.... Jeg skal hen til ham igen og få en snak om, hvad der skal ske.

Hehe... jeg har også sådan en "havrepose" som jeg putter i mirobølgeovnen... Den er skøn! Jeg bruger den faktisk mest til nakken, fordi jeg ofte kan få spændinger....

Ej, den er træls! Håber reumatologen kan finde noget, og hjælpe dig

Den havreposen er rigtig skøn.. Kan ikke sove uden..
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 00:06   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser
Ej, den er træls! Håber reumatologen kan finde noget, og hjælpe dig .
Mange tak.. Jeg har det dog meget godt i dag i forhold til dengang... Tror det kunne have været langt værre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:06   #10
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Jeg har haft en diskusprolabs og meget svær slidgigt i lænden og inden jeg fik lavet min stivgørende op kunne jeg kun gå nogle få meter og måtte så stoppe op et par minuter inden jeg kunne gå videre og,havde meget store smerter og var følelsesløs fra knæet og ned.

Men,hvis du får lavet en scanning så vil man kunne se præcis om det er diskus der trykker på nerveroden og er årsag til dine bensmerter.
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For meget tid mimse Spørgsmål ang fleksjob 63 29-06-2013 11:29
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension