K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 21:32   #1
øbo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
øbo er ny på vejen
arbejdsprøvning i weekend

A er i arbejdsprøvning i butik 2 timer pr dag 10-12 er nu pålagt at arbejde 17-19 en dag om ugen,men det er helbredet ikke til på den tid af dagen,så nu er A pålagt at arbejde 2 timer lørdag i en uge og søndag i anden uge,så hele weekenden er bare ødelagt,så vil høre om andre er ude for det samme.
tak hvis nogen kan hjælpe med svar
øbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:42   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det kalder jeg udnyttelse af folk, at 2 timer skal afprøves i week-ender, syntes helt klart at A skal gå til sagsbehandler/jobkonsulent med det.

Jeg har 1 gang været afprøvet i butik, intet fra overholdt fra butikkens side, og det passede heller ind i deres kram at jeg hverken kunne arbejde week-end eller hellidage ( jeg er enlig forsørger med barn ).

Det var på 1 eller 2 dagen de spurgte om jeg kunne arbejde i påsken, og det passede dem ikke at jeg sagde nej. Faktisk min eneste afprøvning hvor de lagde mine pauser til arbejdstiden.... Jeg var der ikke længe for intet var overholdt i den butik, og mit helbred kunne ikke holde til det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:43   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er ihvertfald meget vigtigt, at A skriver en udførlig dagbog, for hele døgnet, f.eks. denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:47   #4
øbo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
øbo er ny på vejen
det er sandelig sagsbehandler og job konsulent der har sagt god for det,da A jo ikke skulle have løn var det ligemeget om det var weekend,jeg syntes det er udnyttelse af syge personer,men billig arbejdskraft
øbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:54   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Deres undskyldning er vel at det så meget som muligt skal ligne "rigtigt" arbejde?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:58   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Har A så et par sammenhængende fridage på et andet tidspunkt af ugen?

Ellers kunne A jo klage, med den begrundelse, at A ikke har mulighed for at restituere med kun en enkelt fridag af gangen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:06   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Ikke engang på det ordinære arbejdsmarked arbejder folk 1 uge lørdag og en anden søndag. Har en familie hvor flere har arbejdet i plejesektoren, der hed det hver 2 week-end 100 % fri.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:07   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ps: syns da denne arbejdsprøvning ville være oplagt at spørge vedkommendes fagforening om...hvor er de henne?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:09   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Ikke engang på det ordinære arbejdsmarked arbejder folk 1 uge lørdag og en anden søndag. Har en familie hvor flere har arbejdet i plejesektoren, der hed det hver 2 week-end 100 % fri.
Og jeg har arbejdet mange år i butik, inden jeg skiftede karriere, og der var der sgu ikke noget som hed hveranden weekend fri...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:18   #10
øbo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
øbo er ny på vejen
A har en fridag om ugen (2 timer) men vi har lige haft en sag i min kommune
hvor en ung mand blev sendt ud i job som han var udlært i,men det blev stoppet af fag f ,da firmaet ellers kunne nøjes med folk i arbejdsprøvning som var udlært i faget,men i A`s kommune ser de stort og flot på alle regler også opfølgning
øbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
go weekend buster Dit og Dat 1 29-08-2009 07:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension