K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 13:52   #1
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Førtidspensionen fra 2012

Jeg var til SB i går, hvor jeg på ny fik at vide jeg skal bare blive rask og arbejde, for det findes inget andet for mig i systemet. Evt søge kontanthjelp fra februar...

Så spørger jeg om fleksjob/førtidspension, for min læge siger jeg aldrig kan arbejde fuldtid igen (med held kan jeg måske tåle et deltid med mange skånehensyn)..


Men så siger min SB at fra 2012 så kan man overhode ikke få FTP om man er under 40??? Med mindre man har en livstruende sygdom... Er det ikke så at det skal blive sværere at få, men ikke umulig, om man har en sygdom der aldrig bliver bra igen?
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 13:56   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det var da et virkeligt opmuntrende møde ved din sb igår, hvad så med fleksjob, er du blevet arbejdsprøvet ?

Jeg tror nu ikke kun det er dem under 40 jeg har fået samme melding at der generelt fremover ikke tildeles FP medmindre man er dødsyg.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:46   #3
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Min SB er virkelig en opmuntrende person.... Not! Jeg får knapt noget hjelp derifra og må bede om alt selv. Ingen ressourceprofil endu engang, selv om jeg har bedet om det + et møde på job og kompetencecenter (hvor de så ikke kunne forstå SB troede jeg nogen sinde kunne arbejde igen..). Jeg har spurgt om fleks og arbejdsprøving, men det bliver ignoreret. Jeg skal enten revalideres eller finde et nyt job..


Det var dem under 40 det ikke var chance overhode til at få ftp med mindre man var dødssyg.. Isåfald det hun sa. Så jeg skal vel leve på KH i 16-17 år.... :S


Men står denne nye lov/regel et sted?? Står da sgu man kan få det om man er imellem 18 og 67 på borger.dk endu.. Det bør da vel skiftes til 40-67......
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det står ingen steder....da det kun er noget de snakker om at de vil have indført...

Det er IKKE indført endnu...

Dette er vel et ret tydeligt eksempel på at man skal tage det man høre fra sin sagsbehandler med et gran salt...

Det viser også at man med fordel kan forlange at få de ting som sagsbehandler siger på skrift....for så ville du ikke have været i tvivl...da hun/han ikke ville kunne fremlægge noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:30   #5
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Fra næste gang vil jeg bede om at få alt på skrift + aktindsigt i min sag..

Og om det ikke er indført endu, så bliver det sgu ikke fra 1.1.2012??
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:58   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke fra 1.1.2012. De har jo ikke lavet reformen endnu, det er bla den vi venter så spændt på da den vil omhandle samtlige herinde.

Jeg tror ikke de når at lave den reform i 2011 (men jeg ved det ikke!), men den kommer nok engang i løbet af 2012.

Så hvis du vil være lidt fræk, så kan du jo spørge din sagsbehandler om du kan få det på skrift med henvisning til aktuelle lovgivning - så kommer hun nemlig ud på glatis, for det findes ikke. Og hun må heller ikke vejlede og sagsbehandle ud fra gætterier og løse rygter (det kan du hilse fra mig og sige).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 17:46   #7
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
og fleks piller de vel ikke ved for folk under 40 vel? håber altså ikke de piller ved den pension heller man kan ski da ikke gøre for man er ung!!!! syntes det er så groft! skal vi unge så bare vente på kh! er selv 27 på vej mod pension..... æv...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:23   #8
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Tak Helenekr, jeg skal sende hende en mail i morgen, og bede om at få det på skrift Jeg tvivler os på at de når at lave reformen i år, dvs jeg kan stadigvæk søge til næste år.. De er jo nødt til at udlyse reformen i en viss tid før den kan gå igennem, ikke?

nensypigen: nej, håber heller ikk de laver det om.. Jeg er kun 23 så jeg har vel mange år foran mig med KH...
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:40   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser


Men så siger min SB at fra 2012 så kan man overhode ikke få FTP om man er under 40??? Med mindre man har en livstruende sygdom... Er det ikke så at det skal blive sværere at få, men ikke umulig, om man har en sygdom der aldrig bliver bra igen?
Det er noget den tidligere regering foreslog, så det er langt fra sikkert at det bliver vedtaget.

Syntes godt nok at sagsbehandleren lidt for hurtigt ude med den melding.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:59   #10
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Jamen det fik jeg høre første dag jeg var der i august, jeg er for ung til at være syg, og jeg får aldrig en FTP fordi så skal jeg minst være 40. Og jeg skal jo bare revalideres så kan jeg tåle et arbejde. (Jamen så fint hun har svaret på mine problemer så! For jeg har jo ikke prøvet ud at have flere forskellige jobs....)


Det var det jeg troede, at det kun er et forslag fra den gamle regjering. Håber ikke den går igennem...
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
S og SF vil nedsætte førtidspensionen custer Politik og Samfund 6 26-01-2011 22:25
Forhøjelse af førtidspensionen cosy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-09-2010 14:55
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension