K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 14:41   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Journaler fundet i container

Odense Kommune er meldt til politiet fordi papirer med person-oplysninger blev smidt i offentlig affalds-container.

”Mellem 15 og 20 journaler med dybt personlige papirer om en række borgere er blevet fundet i en offentligt tilgængelig container i Vollsmose. De mange papirer og dokumenter indeholder blandt andet erklæringer fra psykiatere, interne notater fra kommunens sagsbehandlere og økonomiske oplysninger om borgere.
Det er det private Job Fyn, en tidligere samarbejdspartner til Odense Kommune, der smed papirerne i containeren, da firmaet skulle lukke sit kontor.”


http://hk.dk/kommunal/nyheder/nyheds...rolige_papirer

Endnu en god grund til at lukke de private jobfirmaer



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 22:09   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, det viser tydeligt hvor fagligt udygtige de er på disse steder... -mon ikke de fleste 'anden aktører' nedlægges med den nye regerings udmeldelser omkring fagligheden ???

Det eneste det drejer sig om for disse firmaer, er jo at få så mange som muligt ud i gratis praktikker... -så ja, bare luk disse anstalter !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 22:18   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Håber det får konsekvenser.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 22:37   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"...En af de personer, hvis fortrolige papirer lå i containeren, og som var blevet henvist til Job Fyn af Odense Kommune, har valgt at melde kommunen til politiet...."

Og det er det helt rigtige, som skal gøres i sådan en sag. Efterfølgende et krav om en erstatning, mod kommunen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 01:29   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Pyy ha..der må HELT afgjort da være nogen der har mere end røde ører!

og godt, at borgeren som var henvis til dette jobfirma valgte at anmelde, sådan skal det gøres, for det er jo strengt fortrolige personlige oplysninger der er lagt til offenligt skue, uf.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 13:10   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej Multe
Jeg tror den nye regering vil lukke de fleste ’anden aktører’ (private jobfirmaer) eller endnu bedre så vil hvert eneste jobfirma gå fallit hvis kommunerne forbydes at bruge dem. De er ganske enkelt ikk fagligt dygtige nok på aktiverings-anstalterne. Det viser sagerne med folk der bliver sat til at bygge spaghetti-tårne eller ’klippe-klistre’ collage under deres arbejdsprøvning/aktivering.

Gratis praktikker skal helt forbydes så virksomheder ikk længere kan udnytte arbejdsløse som gratis arbejdskraft.

Hej annagw og Karo
Forhåbentlig får det konsekvenser for de skyldige men i et land som Danmark er det desværre usandsynligt at de straffes.
Erstatning skal naturligvis gives til alle ofre i sagen men betales af byråds-medlemmernes egen lomme. Det er ikk skatteyderne i kommunen der skal betale!

Til buster
Den ansvarlige i jobfirmaet fortjener et ophold i fængsel.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 14:40   #7
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej Multe
Jeg tror den nye regering vil lukke de fleste ’anden aktører’ (private jobfirmaer) eller endnu bedre så vil hvert eneste jobfirma gå fallit hvis kommunerne forbydes at bruge dem. De er ganske enkelt ikk fagligt dygtige nok på aktiverings-anstalterne. Det viser sagerne med folk der bliver sat til at bygge spaghetti-tårne eller ’klippe-klistre’ collage under deres arbejdsprøvning/aktivering.

Gratis praktikker skal helt forbydes så virksomheder ikk længere kan udnytte arbejdsløse som gratis arbejdskraft.

Hej annagw og Karo
Forhåbentlig får det konsekvenser for de skyldige men i et land som Danmark er det desværre usandsynligt at de straffes.
Erstatning skal naturligvis gives til alle ofre i sagen men betales af byråds-medlemmernes egen lomme. Det er ikk skatteyderne i kommunen der skal betale!

Til buster
Den ansvarlige i jobfirmaet fortjener et ophold i fængsel.



Ekseleven
Hvad nu, hvis fejlen ligger andre steder? Hvis nu jobfirmaet har betalt et useriøst skraldefirma, for specialdestruktion af personfølsomme oplysninger? Lige nu, er det en politisag og det er politiets opgave at finde ud af, hvordan og hvorfor personfølsomme oplysninger ligger frit tilgængeligt og hvem der har ansvaret.

Så hvorfor blande byrådspolitikkerne ind i sagen nu, eller gå ud fra at der er en ansvarlig i jobfirmaet, som du brændende ønsker skal i fængsel?

Lad nu politiet opklare sagen først, før du udtaler dig om hvem der fortjener et ophold i fængsel eller skal betale af egne lommer.

En eller anden har sjusket gevaldigt - men ligefrem ønske fængselstraf, er sådan lidt langt ude. Skaden er trods alt ikke så stor igen, og klares formentlig med en mindre bøde.

Skulle sjuskeri give fængsesstraf - så skal der bygges MANGE nye fængsler
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 15:54   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
ER der sket noget ???
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 21:06   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Exeleven-hvad skal vi så have i stæden for en Arbejdsformidling som i 70en frem møde hver dag for at få et stempel eller som i 80en hvor folk blev glemt.

Bort set fra det så ville jeg også blive raresende hvis min sagsmappe lå i en tilfældig contener

Det må bare ikke ske,det lugter langt væk af sjusk.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 12:59   #10
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Zentamor
Et skraldefirma kan da ikk have ansvar for hvad folk smider i en offentlig tilgængelig container.
Jobfirmaet skal makulere papirerne før de bæres ud fra firmaet.

Ifølge retsinformation.dk har kommunen ansvaret for jobfirmaers behandling af person-oplysninger.
Kommunen har osse tilsynspligt.

”Kommunerne er hver især dataansvarlige over for andre aktører som databehandlere, jf. § 58, stk. 7, i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats. En dataansvarlig, som overlader behandling af personoplysninger til en databehandler, skal sikre sig, at databehandleren kan træffe de i persondatalovens § 41, stk. 3 – 5, nævnte tekniske og organisatorisk sikkerhedsforanstaltninger. Den dataansvarlige skal påse, at dette sker.”
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=130020

Kommunen (byrådspolitikkerne) er altså ansvarlige og er derfor meldt til politiet.

Til c.l.e.o.
Jeg tror at a-kasse/fagforening er bedst til at hjælpe ledige i arbejde.
Når det skal afgøres om syge mennesker skal have førtidspension klares det bedst af en læge.
Jobfirmaerne og kommunernes jobcentre bliver dermed overflødige og kan nedlægges.
Sikke mange penge samfundet kan spare.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fundet job Jøsses Jeg har fået job. 4 20-10-2012 18:32
Journaler Abraxus Alt det andet 4 10-10-2012 22:05
Odense: Fortrolige papirer blev smidt i container. Webmaster Det er da strengt ! 6 27-10-2011 15:58
sådan kan du se dine hospitals journaler østerbro Alt det andet 3 15-01-2011 17:18
journaler der bliver væk Mai-Britt Spørgsmål ang fleksjob 1 19-03-2007 18:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension