K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 15:18   #1
Prøver igen
Ved at vænne sig til K10
 
Prøver igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: Det kolde nord
Indlæg: 16
Styrke: 13
Prøver igen er ny på vejen
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft...

Hejsa fleksjobbere og kommende fleksjobbere.

Her er hvad jeg gjorde for at finde et fleksjob.

Jeg kontaktede nogle firmaer (slog op på de gule sider) som jeg kunne tænke mig at arbejde for og spurgte dem om de var interesserede i at have mig i praktik i 3-4 mdr. det ville koste dem nul og niks og jeg ville få ledighedsydelse under praktikken. Jeg havde selvfølgelig min jobkonsulent med på sidelinjen under forhandlingerne.

Der var ét sted der sagde ja og fire måneder senere var jeg så heldig at blive fastansat.

Jeg kan på det varmeste anbefale Integro i Århus. Rigtig gode virksomhedskonsulenter...der faktisk giver sig tid og lytter til det der bliver sagt.
__________________


Nogle gange skal man grave dybt i (L)ortet for at finde guldet...
Prøver igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 15:26   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

har prøvet,men når det kommertil reelt arbejde efter praktik, har de desværre ikke råd.

Tror der er meget stor forskel pga. timer, hvorhenne det er i landet m.m
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 15:32   #3
Prøver igen
Ved at vænne sig til K10
 
Prøver igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: Det kolde nord
Indlæg: 16
Styrke: 13
Prøver igen er ny på vejen
Øv da.

Hvor stor refusion af din løn tilbyder kommunen din arbejdsgiver. ½ eller 2/3?

Der er også mulighed for at oprette en Mentor-ordning. Kender du til den?
__________________


Nogle gange skal man grave dybt i (L)ortet for at finde guldet...
Prøver igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 15:33   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
min kommune tilbyder 2/3
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 16:14   #5
Prøver igen
Ved at vænne sig til K10
 
Prøver igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: Det kolde nord
Indlæg: 16
Styrke: 13
Prøver igen er ny på vejen
Ok, det samme her.

Da jeg i sin tid blev ansat tilbød kommunen min arbejdsgiver en Mentor-ordning, dvs. at kommunen betaler arbejdsgiveren (timeløn) for at man kan blive lært op, fx i IT ell. lignende. Der bevilges vist omkring 70 timer. Dette gør det i en periode billigere for arbejdsgiveren at have dig ansat og jeg tror at det var med til at forbedre mine chancer for ansættelse.

Kram PI
__________________


Nogle gange skal man grave dybt i (L)ortet for at finde guldet...
Prøver igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:11   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender en del der har været i praktik 6-12 mdr. og lige så snart de skal ansætte er der ingen job og hvorfor skulle de også betale, når de bare kan få en ny priktikant, jeg siger nej tak til gratis arbejdskraft.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:48   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror altså også det har været klart mere held end forstand, og så kan jeg se på et andet indlæg at det er et par år siden, og der VAR siturationen altså en helt anden end i dag, i dag er der MASSERE af billig arbejdskraft, både i form af gratis via praktik aktivering og løntiskud, men også arbejdsløse som nærmest er villige til hvad som helt bare de får mindstelønnen, yder mere er firmaerne blevet temmelig klemte på økonomien fuldstændig lige som resten af DK er.

Hvis man kan få en gratis arbejdskraft til nul kr i timen, på fuld tid under normale vilkår, hvorfor pokker så betale løn til en på fx 16 timer?? det er da gak.

Jeg kender en der hellere end gerne tager især arbejdsprøvninger og syge-aktiverede, hun vil aller helst have denne gruppe, fordi hun har et stort behov for at hjælpe, og kan hun hjælpe bare en lidt på vej, så er hun glad, hun gør det af et godt hjerte, det skal der slet ikke herske tvivl om (hun er en af dem der desværre er MEGET langt i mellem)

MEN til hver og en må hun sige at der ikke er til løn, hun har IKKE råd til at ansætte nogen, så hvis... vil det være rent held, en meget dygtig og som lige er heldig at ramme ind i at en af de nuværende ansatte stopper... men hun er trods alt ærlig (også i modsætningen til mange andre)

Og det er altså ikke fordi hun kan tage af hendes egen indkomst, dvs der vil ikke en gang være til 2 alm mindstelønninger ved at dele i 2. Og hun skal jo også selv leve (at de så har en temmelig god indkomst til sammen, tja de har så sat sig lidt for hårdt i det, så et luksus liv med 2 ferier syd på hvert år 2 nye dyre biler, mærketøj osv det er der altså ikke til hos dem, de er faktisk temmelig almindelige)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 20:30   #8
Prøver igen
Ved at vænne sig til K10
 
Prøver igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: Det kolde nord
Indlæg: 16
Styrke: 13
Prøver igen er ny på vejen
Ja, jeg var meget heldig, det ved jeg godt. Jeg siger ikke, at det var eller er nemt at få et fleksjob, det må I endelig ikke misforstå. Det tog mig 2½ år (med dyb frustration og en følelse af håbløshed) at finde det, men dette var metoden der i sidste ende virkede for mig. Praktik+ mentorordning.

Jeg blev ansat i jobbet for 8 mdr siden, så det er ikke en gammel historie...

Desværre er jobbet blevet for hårdt for mig nu, og jeg er i gang med den sørgelige og langsommelige proces det er at søge FTP...heller ikke en nem udfordring.

Tak for jeres venlige indlæg.

P.S: Jeg har også set og oplevet hvordan fleksjobbere bliver udnyttet som gratis arbejdskraft i en vis periode og derefter er blevet skiftet ud med den næste i køen, der kan arbejde gratis. Jeg stod i samme situation på et tidspunkt.
Har kommunerne ikke en liste over de firmaer som ansætter fleksjobbere i praktik? De må da kunne se hvis der er nogle firmaer som forsøger at udnytte systemet? Hvis nu et firma har haft flere i praktik uden at der nogensinde er blevet fastansat nogen, skulle man så ikke begynde at stille spørgsmål?
__________________


Nogle gange skal man grave dybt i (L)ortet for at finde guldet...

Sidst redigeret af Prøver igen; 25-10-2011 kl. 20:36.
Prøver igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 20:58   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
PRØV IGEN de ved udemærket hvem der udnyter/benytter systemet arbejdsprøvninger og praktiker.

Det jo også derfor de bruger dem igen og igen,og anden aktøre lever jo af det,og i længden kan man jo sige at det gør vi andre også-for at bibeholde den ydelse vi er havnet på .

(Jeg fik sprunget et par linger over og trode du stadig var i job.)
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 25-10-2011 kl. 22:01.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:08   #10
Prøver igen
Ved at vænne sig til K10
 
Prøver igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: Det kolde nord
Indlæg: 16
Styrke: 13
Prøver igen er ny på vejen
... jamen så er systemet jo f*cked up

Det burde jeg nok have indset for længst...
__________________


Nogle gange skal man grave dybt i (L)ortet for at finde guldet...
Prøver igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Misbrug af gratis arbejdskraft... Multe Politik og Samfund 16 20-06-2012 20:57
Jobfirmaet HKI udnytter aktiverede som gratis arbejdskraft. ekseleven Politik og Samfund 29 11-05-2011 12:59
Evig" aktivering/gratis arbejdskraft helle4 Spørgsmål ang fleksjob 11 17-10-2009 19:13
Gratis arbejdskraft til virksomhederne zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-04-2008 12:14
Gratis arbejdskraft-fleksjobsystemet skuffer. Stella Manglen på Fleksjob 6 13-01-2008 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension