K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 07:36   #1
Natias
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2011
Lokation: Ringsted
Alder: 50
Indlæg: 3
Styrke: 0
Natias er ny på vejen
HJÆLP!! Jeg er frustreret

Hej alle...jer ny her på sitet, men synes det ser rigtig godt ud, så jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Først lidt om min sag.

Jeg har diagnosen personlighedsforstyrrelse af blandet art, med træk fra Borderline, tvang og narcissisme.

Jeg har angst og har depressive periode "on/off".
Jeg har været på sygedagpenge siden maj 2009, har været ind og ud hos forskellige psykologer, og været indlagt på psykiatrisk hospitali 2010 pga. selvmordtruet adfærd.

Jeg har været på et intensivt dagbehandlingsforløb i 5 måneder, samt et erhvervsafklaringsforløb siden juni 2011.

Jeg er lige flyttet fra Greve kommune, hvor det meste af min sag har været behandlet til Ringsted kommune her i september 2011.

Iforb. med mit erhvervafklaringforløb har jeg de sidste 4 mdr. været i arbejdsprøvning først i 20 timer om ugen og en måned i 25 timer om ugen, men hele tiden med en ugentlig fridag ,så timerne var fordelt over 4 dag om ugen.

Greve kommune vurderede at sende min sag videre til afgørelse om bevilling af flexjob, men pga min flytning overtog Ringsted kommune sagen og afgørelsen ligger nu hos dem.
I fredags blev jeg så ringet op af min ellers ukendte sagsbehandler og fik at vide at hun ville stoppe mine sygedagpenge da perioden var udløbet, samt at hun ikke mente at jeg var berrettiget til flexjob, da jeg jo havde været i arbejdsprøvning i 20 og 25 som jo alen gjorde at jeg ikke havde nedsat arbejdsevnen med over 50%. Altså vurdere hun det udfra timeantallet.

Hun fortæller mig også at hun sidder med min rescourseprofil som IKKE er fuldendt. (Jeg har aldrig set min profil, ligesom denne sagsbehandlder og jeg aldrig har talt sammen før, ej heller mødt hinanden)

Så hun fortæller mig at jeg skal søge kontanthjælp eller finde ordinært arbejde på 37, da jeg ikke økonomisk kan klare mig på deltid.

Men pga. min diagnose kan jeg ikke overkomme fuldtid, da jeg hurtigt bliver mentalt udmattet og deraf så får angst og endvidere depression.

Kan denne sagbehandling være rimelig???
Natias er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 09:09   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
der er desværre et hul der.

hvis arbejdsevnen ikke overstiger 50%, kan man ikke tilkendes fleks, men..

det lyder til at du også har skånebehov, feks mht miljø, hvorfor det derfor ikke nødvendigvis er korrekt?

Du bør derfor klage over sygedagpengestop.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 09:11   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
hold da op for en barsk modtagelse af ny kommune...
Har du fået noget på skrift?
hun kan ikke bare stoppe sygedagpenge uden at der først har været en parshørring - dvs at ressourceprofilen skal være opdateret og du har mulighed for at argumentere for hvorfor du mener du skal forlænges...
Har du en fagforening inde og hjælpe dig?
pøj pøj
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 09:20   #4
Natias
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2011
Lokation: Ringsted
Alder: 50
Indlæg: 3
Styrke: 0
Natias er ny på vejen
Jeg mener ikke hun kan vurdere min arbejdsevne alene udfra hvor mange timer om ugen jeg har været i praktik, og det er det hun har gjort.

Jeg har ikke nogen fagforening i ryggen, men har fået nogle råd fra reva centret og fra dagklinikken.

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke modtaget noget på skrift.
Jeg har en rapport fra reva centret og den synes jeg helt klart er til min fordel, men det virker ikke som om SB overhovedet har sat sig ind i min sag.

Jeg synes sagsbehandlingen virker sløset og at det virker som om at jeg bare skal afsluttes så hurtigt som muligt, uden at hun behøver ligge flere penge og arbejde i mig.
Natias er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 09:28   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan de så godt
grunden til man kommer i praktik eller arbejdsprøvning
det er netop den måde en kommune vurdere ens arbejdsevne
men der er forskel på effektive timer eller om du bare har været der i 25 timer

men hvis man har 25 timer. så skal ens lægepapir nogenlunde sige det samme
alså at man har en nedsat arbejdsevne og skal være varig
ellers ingen fleks

for fleks siger man cirka 50 procent af en normal arbejdsevne
men stadig skal ens lægepapir også sige ens funktionsevne er nedsat med 50 procent

læger må skrive om funktionsevne
kommunen snakker om arbejdsevne.

var du på 37 timer inden du blev syg og kom på sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 09:34   #6
Natias
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2011
Lokation: Ringsted
Alder: 50
Indlæg: 3
Styrke: 0
Natias er ny på vejen
Mine papirer fra psykiateren på dagklinikken siger at min arbejdsevne er varigt nedsat men ikke hvor meget.
Jeg var i fuldtidsjob før jeg kom på sygedagpenge
Natias er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 20:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skal starte med, at skrive et brev ((jeg går ikke ud fra, at du har din sagsbehandlers (sb's) mailadresse)) hvori du skrive f.eks.:

"Jeg blev ringet op af min sagsbehandler Xxxxx Xxxxxxxx, som oplyste mig om, at mine sygedagpenge p.g.a. varighed, da hun ikke mente, at jeg var berettiget til fleksjob.

Jeg forventer, at modtage en partshøring vedr. sygedagpengestop.

Jeg stiller mig dog undrende overfor denne beslutning eftersom min ressourceprofil hverken er opdateret eller partshørt.

Med venlig hilsen Natias + Cpr.nr.
"

Dette brev, eller noget lignende afleverer du ved skranken på jobcenteret, men du skal lige huske, at bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Og i andre kommer selvfølgelig med rettelser eller tilføjelser, hvis der er noget jeg har glemt eller gjort forkert.


Ringsted kommune kan være ret strenge, de er det ikke altid, men oftest skal der ankes/klages før man får hvad man har ret til, så du kan lige så godt vænne dig til, at alt bør foregå på skrift, så du kan dokumentere hvad der er foregået.
Til møder bør du medbringe enten en bisidder eller en optager (f.eks. mp3'er eller mobiltelefon der kan optage).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07
Frustreret - Hjælp. lisapigen Alt det andet 5 18-03-2010 10:35
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension