K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 10:32   #1
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lægekonsulenter uden ansvar...

http://avisen.dk/blogs/kurta.nissen/...aredOnFacebook

Kan være der kommer lidt blæst om det nu...

Ville have lagt den ind under politik... men kunne ikke finde ud af det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 11:32   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
UANSET HVAD ...............................Så er lægekonsulenter underlagt lægeloven i det øjeblik de opstiller eller tilsidesætter diagnoser !

Ellers er det kvaksalveri!

Sagt anderledes, det er muligt at klage til patientombuddet over LK der overskrider de beføjelser der er opstillet.....og hvilken LK gør ikke det ?
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 11:43   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ikke ifølge artiklen..

Der står at de ikke er bundet af lægeløftet - og dermed heller ikke står til ansvar som læge - hvis de er ansat som konsulenter.

Så er de ansat som enhver anden i et erhverv.

Det lyder jo lidt vildt, i betragtning af at det vel er en forudsætning for jobbet at de er lægeuddannede..

Måske man bare skulle søge jobbet som lægekonsulent.....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 11:55   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan heller ikke klage over en vurdering
kun afgørelser på hvilken ydelse du har fået afslag på

men det de skriver i artiklen
er fakta
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 15:10   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Måske man bare skulle søge jobbet som lægekonsulent.....
Jahda ... det kan enhver smed or whatever forsøge sig med :-)

Det er så lige om ansøger opfylder arbejdsgivers formkrav til et passende lægefagligt indsigtsniveau ...

Får ansøger stillingen, vil det givet være en fordel straks at: melde sig ind i "Foreningen af Ansvarsfri (Læge)konsulenter" ... og så ellers bare skide på det med: lægetitlen, for vedkommende vil ikke være mere eller mindre kvaksalver end sine kolleger med en cand. med. eksamen ;-)


BTW: Betegnelsen: læge er en beskyttet titel, og man må således ikke kalde sig barfodslæge, naturlæge eller andet lægesjov ...

Se evt: http://www.retssal.dk/?page=emne&id=1506&indexid=99

Se særlig punkt 3.: Brug af lægetitlen, hvor der bla. står:

Citat:
...enhver uberettiget brug af lægetitlen er strafbar. Ved uberettiget bør i denne sammenhæng forstås personer uden lægelig autorisation ...
Læg mærke til tolkningen vedr.: "lægelig autorisation" - et tolkningsområde der netop er i spil ift. "lægekonsulenterne".

Derudover se: punkt 7. nr. 1
Citat:
Manglende autorisation men betegner sig som læge – normalt bødestraf

Herinde på K10 kunne vi ellers alle begynde at titulere os med titlen: systemlæge eller forvaltningslæge, idet vi samlet set, med vores aktivitet her på K10 og i andre sammenhænge, forsøger at læge et sygt system under offentlig forvaltning ;-)

Titlen ville sikkert kunne pynte på mange visitkort - og måske endda lukke nogle døre op for de der trængte mest til det ... ;-)

Sidst redigeret af TimeGuest; 06-09-2011 kl. 15:18. Årsag: Who knows ... ... ... ... ... Webmaster måske ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 15:36   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er ikke lovligt når en lk diagnosticerer!
der ligger dom for det, bla under forum "lægekonsulentens rolle"

min korte vurdering er at når en lk udøver lægegerning, ie agerer som lægefaglig person, står vedkommende i ansvar ift lægeloven

En lk MÅ IKKE

diagnosticere
tilsidesætte diagnoser
udskrive medicin eller ændre på do.
anbefale behandling der gå r mod andre læger

en lk er jfr retningslinier og loven en administrativ medarbejder, ansat til at oversætte og samle, spc lægerklæringer ( ved flere sygdomme)
OG INTET ANDET !

det minder mig om at vejle kommune skylder mig en stor pose penge....jeg tror sq jeg stævner arne affald
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 21:52   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-og hér er så lige en kopi af mail fra selv samme mand, modtaget af moi:

Kopi af mail fra AVS, Slagelse ved Formand Kurt Nisssen:

",,,,,,Dengang da Arbejdsskadeforeningen blev startet i 1981 var der også problemer med lægekonsulenterne, så efter 30 år hvor skiftende regeringer ikke har, kunne finde en fornuftig løsning, kan man jo håbe på at det lykkes denne gang, hvis ellers at politikerne kan huske hvad de sagde i dag og også huske det efter det kommende Folketingsvalg.

At inddrage de Arbejdsmedicinske klinikker er en rigtig god ide, også i det forebyggende arbejde, klinikkerne kender det lokale arbejdsmarked.

Ansvaret for hvordan Jobcentrene arbejder og hvordan de bruger lægekonsulenterne, ligger hos de lokale Byrådspolitikere.

Ps. Det lokale arbejdsmarkedsudvalg i Slagelse, indstiller til økonomiudvalget at Kommunernes Landsforening skal undersøge Slagelse Jobcenter, der er udsat for en voksende kritik og klager."

Og ja, jeg vil også påstå at vil man som FAGLÆRT LÆGE ikke stå ved sin uddannelse OG lægeløfte ja, så må man jo være: kvaksalver, -længere er den ikke i min verden!

pst, pip og andre, skulle i ikke vide så meget endnu om lægekonsulenter, ja, så vil jeg anbefale jer at bruge søgefunktionen øverst oppe på forsiden og skrive: lægekonsulenter...jo flere ord i sætningen, jo flere tråde vil dukke op.

Og er der noget jeg kan love jer for at der ligger mange tråde om, ja så er det netop dette emne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 06-09-2011 kl. 22:14.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 08:23   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Og så kan jeg da tilføje at LK ELSE LUND (søg) opstillede egne diagnoser i min sag....der blev klaget, SAMTLIGE akter hvor EL var nævnt blev ulovligt fjernet fra sagen!

JEG FIK ALDRIG ET SVAR FRA DEN ANSVARLIGE BORGMESTER, derfor gik klagen til ombudsmanden sammen med en klage over borgmesternarren, jeg var pensionist 3 måneder senere - beklageligvis er dokumentfalskneren stadig på fri fod
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Ansvar i Byråd. popiae Dit og Dat 4 18-04-2009 14:52
Hvis ansvar? Odenseaneren Politik og Samfund 0 08-11-2008 12:47
Socialt ansvar. Maj-Britt Politik og Samfund 0 19-05-2008 10:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension