K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 13:58   #1
rendoghop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
rendoghop er ny på vejen
Er noget så forvirret.

Hej, jeg håber der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej.

Kort fortalt. så blev jeg i september 2009 ramt af 2 discus prolapser, i en arbejdesulykke. sagen køre stadig i arbejdskadestyrelsen. Den er blevet sat til 15 i mengrad, men forsikringsselvskabet har anket, så den er nu i ankestyrelsen.
Da jeg blev syg røg forholdet med kæresten, og jeg måtte flytte fra hende, så stod uden et sted at bo.

Nu har vi så september 2011
og jeg ikke kommet et skridt videre. Jeg har stadig ikke noget sted at bo, jeg er ikke blevet arbejdsprøvet da kommune, mener at resultatet bliver dårligt, af jeg ikke har noget sted at bo. Jeg har været sat til start i reva center, men dagen inden blev jeg ringet op af sagsbehandler og fik af vide det var aflyst.
Jeg står og har fået en ny mr scanning, hvor de vil operere mig, men det ikke muligt, da jeg ikke har noget sted at bo.
Nu fra den første september har jeg også mistet mine sygedagpenge.
JEg ander ikke levende råd, og har givet op for længe siden....men hvad skal jeg gøre? det kan ikke være rigtigt, at jeg skal rende rundt sådan her. Hvad skal der ske, og hvad kan jeg gøre selv? Håber der nogle der har et godt råd, eller kan fortælle mig, hvordan sådan noget normalt blvier løst. JEg er skrevet op i KAB på 8 år, men de boligere jeg får tilbudt, har jeg ikke været heldige at få endnu.
rendoghop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 14:04   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lyder til du må have et sted at bo.... og evt. flytte efter det.

Hvis du er alene kan du måske starte med et værelse et sted, til du får tilbudt noget bedre.

Er du bundet til en bestemt kommune du gerne vil blive boende i.. ?

Hvis du skal opereres, er det nok også en god ide at vente med arbejdsprøvning til din tilstand er stationær uden yderligere behandlingsmuligheder...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 14:07   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
hmm det lyder lidt underligt, du intet hjem/adresse har haft i 2 år, hvor har du så levet henne ?

Du er jo nød til at have en bolig før du kan komme videre i dit forløb, både med operation og dernæst en afprøvning på REVA.

Du kan nok ikke modtage sygedagpenge forlængelse uden fast bopæl.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 14:39   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er ret sikker på at dine sygedagpenge skulle forlænges

Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller.
Du har 4 uger til at anke deres beslutning om at stanse dine sygedagpenge, så det skal du se af at få gjort i en hvis fart.
Du skal ikke forvente at kommunen af sig selv siger hovsa det er da sørme også rigtigt, men der imod forvente at din sag kommer videre til ankenævnet, som så siger til din kommune at den ikke går, eller på dansk forvent at der går noget tid før du får dine penge tilbage.

Til gengæld så vil du fra den ene dag til den anden stå med en pæn pose penge, penge der vil være super fornuftige at bruge til et indskud på et værelse eller en lille lejlighed.

Får du medhold (og det er jeg ret sikker på at du gør) vil du hurtigt kunne få løst det problem der faktisk er dit største problem, at du er boligløs.

Ombestemmer kommunen sig, dvs ryger din anke ikke videre i systemet, så vil jeg på det kraftigste råde dig til at begynde at ligge penge til side til et indskud, som boligløds på sygedagpenge, har du edder rønme mange penge at rutte med (hvad har du dog brugt alle de penge på??) og derfor skal di ikke forvente at kommunen vil hjælpe med en bolig eller et økonomisk skud i kassen til selv samme.

Syg 100-200 kr ind i madrassen hver uge, (det burde du kunne finde, tænk på at du skal få det til at løbe rundt for mindre end det) så har du meget hurtigt til et indskud til en lejlighed.

Mht arbejdsprøvning har din SB´er altså ret at arbejdsprøve dig før du er afklaret er huld i knolden, spild af tid og penge, for du ville jo alligevel skulle i gennem en ny arbejdsprøvning en gang til når du er færdigbehandlet uanset hvad en arbejdsprøvning lige nu viser, ikke at sende dig i arbejdsprøvning pt er at skåne dig, og det er slet ikke så tosset.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 14:45   #5
rendoghop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
rendoghop er ny på vejen
Pip: Jeg lejede et værelse først men det måtte jeg flytte fra feb 2010 så det realt derfra jeg ikke har haft bolig, så har jeg boet hos venner rundt omkring osv. taget en dag af gangen. min mor er blevet meget syg i mellemtiden, og det har jeg også brugt meget tid på, at besøge hende på hospital osv. ud over det har jeg en hund. også mange smerter, at jeg har svært ved at tænke frem af. og tanken om at skulle leje et værelse og leje noget nyt, er noget der for mig til at give op.

jasch: Har boet hos den smule venner jeg har, og i min bil. Har en gammel ****ebil, men den kan køre. Ja det har du ret i, men hvordan får man lige en bolig? jeg har stået på KAB venteliste i 8 år. Så ville man kunne rejse sig fra sit sorte hul, finde en lejlighed på nettet, men så, kommer vi til det umulige. at søge indskud på kommune, værsgo at skaffe en masse ****e papire, og vente 3 uger til man får et svar, og lejligheden er væk:-)
Man kan da også fortælle udlejer om man er en svag eksistens, der har fået knust ens liv, og ikke kan betale indskud selv. så vil han helt sikkert have en boende:-)

LUM: Jeg syntes nu penge har været meget små. Jeg var vant til at tjene ca 17000 efter skat før, og røg til 11.700. Så det var de penge jeg havde regnet med at leve for(de 5300 kr)
Så der jo billån og banklån der puster en i nakken. bilen tager også en del, men kan jo ikke undvære den, da det er mit "telt". Mit sted at bo, mit transport middel, kontor osv,

Men tak for de gode råd. Kan helt sikkert bruge dem.
Jeg har intet sted, klaget over udbetalingen fra kommunen, men at stå og være vildt handicappet pågrund af ens ryg, mangle et sted at bo, og blive presset af kommunen, er lige nok til jeg kan trives, og havde jeg været på toppen, havde jeg da også fundet et sted for længst, men det er jeg ikke. Der så noget der hedder akut liste på kommunen, som jeg har et stykke papir på jeg har været skrevet op på siden januar i år. Men undres over jeg først er skrevet op der.
rendoghop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:19   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Du skal altså straks henvende dig hos din kommune og snakke med dem om hjælp til en bolig. Hver kommune har noget der hedder boligtildeling og det betyder at de har råderet over et vis antal almene boliger i kommunen. Blir du godkendt til dette kan du have en bolig "forholdsvis" hurtigt. Og fordelen er at du så kommer hurtigt ind i en boligforening. De hjælper dig med at udfylde papirer og får du godkendt en bolig kan du ansøge om bolig indskuds lån - dette kan bolig foreningen og derefter borgerservice/boligstøtte kontoret hjælpe med.

Jeg er selv heldig at have fået en bolig på denne måde. Den er ikke stor, den er ikke specielt fin indvendig. Men den er billig og ligger i et pænt område. Fra jeg fik hjælp med at ansøge til jeg var flyttet ind gik der ikke engang 6 måneder. Og jeg bor i en af landets største kommuner...

Det må være første skridt, ikke???
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:43   #7
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
http://www.boligportal.dk/lejebolig/...nd_980602.html

Fandt denne her - uden indskud og med lov til hund. Ja det er et spring - men du kommer nol vegne uden bolig så hvorfor ikke tage chanchen !!!!!!!!!!!!!!
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 19:02   #8
rendoghop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
rendoghop er ny på vejen
Ukken, ja det var da en mulighed. Men bor på sjælland, og har en mor der har fået en hjerneblødning for halvanden måned siden, så har ikke lyst til at flytte til jylland. og tror hellere ikke jer ville få det godt af at rejse så langt væk fra en omgangskreds. men tak for dit råd.

frknorden. Ja men det også der jeg ikke kan forstå op og ned i det hele. At jeg ikke har fået hjlæp til dette, i så langtid. Men er på den liste nu.
rendoghop er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny og forvirret ninnaj Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 1 09-09-2013 10:25
Er noget forvirret.... LLA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 16-06-2010 07:11
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension