K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2011, 21:41   #1
ViviJe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
ViviJe er ny på vejen
Beder om jeres hjælp..!

Jeg er sygemeldt med stress og har været det i ca. 10 måneder i alt, over to perioder inden for det sidste år (var raskmeldt halvanden måned pga. rejse, ikke fordi jeg var rask). Jeg blev sendt ud i noget aktivering, som jeg måtte gå grædende hjem fra, fordi min "rådgiver" derinde ville presse mig op i tid, på trods af klar aftale med min SB om timeantal. Jeg fik lov af min SB den gang ikke at blive udsat for aktivering foreløbig, og fik lov til at blive fredet, så jeg kunne komme ovenpå. Dette skete før min raskmelding på halvanden måned. Da jeg kom tilbage på sygemelding i marts i år, fik jeg en ny SB. Jeg havde den første samtale med hende i maj i år. Jeg fortalte hende om min dårlige oplevelse med aktivering i efteråret, og sagde, at jeg af den grund virkeligt gerne ville undgå at blive sendt ud i noget igen, og at både min læge og psykolog støttede mig i, at det kun ville få mig ned igen. Det accepterede hun, men jeg ser dog senere, at hun i sagen blot har skrevet "Borger vil ikke i aktivering, da hun går til psykolog". Det var jo en noget forenklet måde at beskrive det på - og bestemt ikke hvad jeg sagde!

Jeg skal sige, at jeg er opsagt, så jeg har ikke noget job at vende tilbage til. Min SB har hele tiden sagt, at jeg jo ikke kan raskmeldes delvist, da jeg ikke har noget job at vende tilbage til. Jeg har jo samtidig haft den omtalte dårlige erfaring med aktiveringen i efteråret, så jeg var panisk angst for at komme ud i noget lignende. Jeg synes gennem mange måneder, at det har været en kamp at få lov at komme mig, og det evige pres gør, at man har svært ved at fokusere på at blive rask - men det kender I andre vel også til..

Jeg fik det gradvist meget bedre ila. slut maj/start juni, og skyndte mig derfor at sige, at jeg ville raskmelde mig 1. juli. Jeg var desperat efter at komme ud systemet og ville bare være i fred. Jeg fik det så rigtigt dårligt ila. sidste halvdel af juni, fordi jeg pressede mig selv til at jeg jo nu skulle være raskmeldt til 1. juli. Med det resultat, at jeg fik alle mine gamle stress-symptomer igen. Jeg måtte derfor informere min SB, at jeg først kunne raskmelde mig 1. august. Det forstod hun heldigvis godt.

Ila. juli var jeg hos min læge, der anbefalede mig at skrive ned hvor mange timer jeg kan klare at koncentrere mig hver dag eller på ugebasis. Det skrev jeg ned ila. juli, og fandt ud af, at det ca. er 12 timer om ugen. Og det svarer jo ikke til en fuld raskmelding. Jeg undersøgte samtidig på stressforum, at der findes et forløb med stresshåndteringskursus, coach og arbejdsprøvning. Dette fik jeg meget lyst til, og især fordi det var noget jeg selv havde undersøgt - og derfor ikke følte, at jeg fik det presset ned over hovedet.

Jeg skrev til min SB om dette i juli, og skrev samtidig, at jeg mente, at det var min vej til en raskmelding. Hun havde så ferie til 1. august, hvorefter jeg flere gange rykkede for svar. Jeg havde fundet et kursus, der startede 1. august, men det kunne jo så ikke nås. Jeg fik blot at vide, at jeg ikke kunne komme på det, da de ikke samarbejdede med dem. Jeg fik ikke et lignende tilbud, men fik at vide, at jeg kunne komme i praktik 25 timer ugentligt. Jeg gentog - som i min mail - at jeg slet ikke kan så meget, og at jeg har brug for at blive taget mere i hånden af en coach. Hun sagde hun ville vende tilbage, men efter en uge havde jeg ingenting hørt og rykkede igen.

Da jeg jo ikke kunne få lov til at starte på kurset 1. august, fandt jeg et lignende kursus med en udbyder min kommune samarbejder med, som startede for et par dage siden. Jeg sendte også min SB information om dette kursus for et par uger siden. Hun svarer ikke. Hun ringer endelig efter jeg har rykket og siger ja til at jeg kan komme på kurset. Jeg fortæller hende samtidig, at jeg flytter til en anden kommune medio september. Hun siger fint, og at hun så afslutter min sag fra den dato, og så må jeg bare melde mig i den næste kommune. Og at hun ikke kan overføre sagen. Er det korrekt? Og går der i så fald flere uger fra jeg sygemelder mig i den nye kommune til der sker noget i sagen?

15 min. efter SB har sagt ja til kurset, ringer hun og siger, at det alligevel ikke kan lade sig gøre. Kommer med en for mig uforståelig forklaring, men noget om at kurset ikke er et sygedagpengeforløb. Og samtidig mangler de information fra min læge, da den seneste information er fra maj. Jeg havde ellers i juli fortalt hende, at jeg havde været ved lægen, men hun har så åbenbart ikke anmodet om attest fra ham, og det burde hun jo have opdaget FØR hun sagde ja til kurset 15 min tidligere. Hun siger også, at jeg skal overgå til en anden SB, fordi jeg har været sygemeldt i x-antal uger.
Næste dag ringer jeg til udbyderen af kurset, og de forstår slet ikke, at min SB har sagt, at kurset ikke skulle være et sygedagpengeforløb, for det er netop hvad det er. Jeg ringer tilbage til min SB, og hun fastholder bare, at de mangler information fra min læge. Altså flere forskellige forklaringer. Jeg ringer til lægen og beder ham sende ny attest til hende. Jeg skriver samtidig til min SB om hvad lægen siger, og spørger om jeg på baggrund af det kan få lov at starte kurset nogle dage senere? Hun svarer ikke på min mail, hvilket forøvrigt er ganske gennemgribende - hun svarer aldrig på mine mails.

Jeg er nu indkaldt til møde på mandag, hvor vi "skal drøfte mulighederne for en delvis raskmelding, eller henvisning til et aktivt eller afklarende forløb". Det er jo også fint, for det er hvad jeg har bedt om gennem en måned. Altså, et afklarende forløb. Mit "problem" er imidlertid, at jeg flytter til en anden kommune midt september og jo derfor ikke kan påbegynde et som sådan afklarende forløb her i min nuværende kommune. Det kan jo ikke nås på 2½ uger. Kan de så kræve, at jeg skal raskmelde mig de 2½ uger, da jeg jo ikke kan nå at deltage i noget?

Samtidig er jeg lidt nervøs for hvad de siger i den næste kommune, for de 52 uger slutter for mig ca. 1. oktober. Kan de så bare nægte at sætte mig på dagpenge? Eller er de forpligtiget til at give mig et afklarende forløb først og forlænge mig på de 2x13 uger (tror jeg jeg har læst herinde på K10 at det er). Min læge sagde, at han vil skrive, at han anbefaler en langsom tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og at det er vigtigt, at det foregår i samråd med mig og i mit tempo, da jeg ellers vil gå ned med stress igen.

Kan jeg gøre noget på forhånd - altså før jeg flytter til den nye kommune? Kan jeg allerede nu anmelde min sag der, og bede om en samtale en dato lige efter jeg er flyttet dertil? Eller går der de der 8 uger, da det jo er en ny sag for dem? Er det korrekt, at min nuværende kommune ikke kan overføre sagen til min kommende kommune?

Er det min nuværende kommune, der skal tage stilling til om jeg kan få forlænget sygedagpenge - også selvom jeg fraflytter kommunen om tre uger, og ikke kan nå at starte et afklarende forløb? Kan et stresshåndteringskursus indgå i et "afklarende forløb"?

Og hvis min SB siger, at hun allerede i maj tilbød mig at komme på kursus, og nægter på den baggrund? I maj var jeg stadig panisk angst for overhovedet at komme ud i noget, men nu har jeg virkelig energien, lysten og kampånden. Jeg var ganske enkelt ikke klar den gang, og det ville kun have gjort min daværende tilstand værre. Det ved jeg så bare ikke, om de kan forstå på kommunen.

Mit møde på mandag er med en SB i "Job og Afklaring". Er det så en anden SB, eller er det min vanlige SB'er?

Jeg beklager mit absurdt lange indlæg, men jeg ville forklare mit forløb så godt som muligt, så I der overkommer det har mulighed for at svare så præcist som muligt.

På forhånd tusind tak for at du gider læse dette - og endnu større tak for at du gider svare mig!

Mange hilsner
ViviJe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 22:57   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære ViviJe!

Velkommen til!

...jeg kan ikke svare dig på dine mange spørgsmål, men vil blot ønske dig velkommen på K10 - dog mener jeg ikke, at din sag bliver overført til ny kommune, men det ved andre bedre end jeg...

så derfor bliv hængende i din tråd, så kommer andre sikkert til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 23:05   #3
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Har læst dit indlæg og har umiddelbart følgende kommentarer til dig.

Da du meget snart står overfor en flytning til anden kommune, så synes jeg at du skal prøve at slappe af og fokuserer på dette og ikke at du nu vil til at starte i et afklaringsforløb i den kommune du snart flytter fra.

Det virker forkert og alt for presset.. Lad være med at gøre mere nu og gem kræfterne til du er flyttet og har fået ny kommune.

Der er flere muligheder for forlængelse af sygedagpenge.

Mit råd klap hesten og tag den med ro nu og vær tålmodig. Når er flyttet så start stille og roligt med at få en afklaring i gang hos den nye sagsbehandler i den nye kommune.

Held og lykke med det hele og god bedring!
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:55   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan desværre ikke besvare dine spørgsmål, da jeg ikke ved ret meget om sdp-reglerne, men måske kan du have glæde af denne side: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:40   #5
ViviJe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
ViviJe er ny på vejen
Tusind tak til Carmen, Sunnydob og Vovse for jeres svar! Vovse, jeg har læst siden og gemmer linket, hvis der skulle blive problemer. Det er skønt at have. Sunnydob - tak for dit råd. Ja, du har ret. Jeg stresser mig selv meget, og vil gerne have overblik og styr på det hele. Og tak Carmen for velkomsten:-)
ViviJe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 12:26   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej ViviJe

Først dit indlæg er ikke absurdt langt, tværtmimod får man et godt indblik i din sag. Som jeg ser flg. problematik i:

1. dit behov for afklaring

2. forestående flytning

Ang. hvordan man forholder sig til flytning til anden kommune og hvordan ens sag stiller sig ved dette - er jeg desværre helt blank, håber der er andre der kommer kommer ind med bud, evt. fordi de selv har stået i situationen.

Ang. dit møde på man. m. SB:

bør et af dine pkt. være at få udryddet så mange af de fejl, der ligger skriftlig og kan påvirke dit kommende samarbejde m. en ny SB i en ny kommune som f.eks.
Citat:
"Borger vil ikke i aktivering, da hun går til psykolog"
. Dette er faktisk en alvorlig fejl, hvorfor jeg mener du bør skriftlig afl. en retteskrivelse til netop pkt. af denne slags på dit møde på man., hvor der står at du har fundet flg. ukorrekte sætninger i din sag, og derfor beder dem rette dette i henhold til persondatolovens § 37, her link til dette, således at du i dit brev henviser til denne paragraf: http://www.k10.dk/showthread.php?t=17891

Det er samtidigl vigtigt, at du fastholder, at dette er skriftlig brev, som du ikke vil diskuterer på dette møde, idet det jo er formalitet, at få dette enten slettet el. rettet. Du har 2 kopier med, hvoraf du får datostempel på din kopi samt underskrift for modtagelsen. Hvis du ikke enten kan overkomme det til mødet el. hellere vil undgå evt. konflikt om dette kan du eft.flg. aflv. det i skrankden eft. samme procedure, som er vigtigt i forhold til din senere dokumentation i ny kommune, hvis nuværende ikke får rettet dem.

Du bør spec. også have opmærksomhed på det skrevne omkr. dine udmeldinger omkr. raskmelding og dine egne initiativer omkr. kursus er indført korrekt i din journal. Såldes at denne sammenhæng også står krystalklart og ikke udlægges forkert til problemer for dig i ny kommune.

Du skriver også flg.:
Citat:
Jeg fik det gradvist meget bedre ila. slut maj/start juni, og skyndte mig derfor at sige, at jeg ville raskmelde mig 1. juli. Jeg var desperat efter at komme ud systemet og ville bare være i fred. Jeg fik det så rigtigt dårligt ila. sidste halvdel af juni, fordi jeg pressede mig selv til at jeg jo nu skulle være raskmeldt til 1. juli. Med det resultat, at jeg fik alle mine gamle stress-symptomer igen. Jeg måtte derfor informere min SB, at jeg først kunne raskmelde mig 1. august. Det forstod hun heldigvis godt.
Hvorfor du bør være meget obs på at mærke, hvordan sammenhængen er mel. din lyst til at komme ud af systemmet (hvilket jeg sagtens kan forstå, har selv været der fl. gange) og hvornår du vil have fred og sætte dette op mod, om du er parat til at raskmelde dig til arbejde.

Din egen et kursus lyder jo netop i forhold til ovenstående, som en god vej frem. Og i forbindelse m. videre kommunkation med din SB (bla. på baggrund af først at sige ja, og derpå at ringe og sige nej), så må du til at fastholde skriftlighed, således at du har noget at kunne fastholde dem på fremover. Spec. i forhold til afgørelser, handlingsplan ect.

Og ang. møde på man. ville det være godt m. enten an bisider er med el. du optager mødet skjult, og derpå skriver ref. som SB så via mail kan bekræfte er essensen af mødet.

Generelt beksriver du din sagsbehandling, som noget vanskelig, spec. m. hensyn til respons på dels dine henvendelser og dels dine initiatver til at blive rask nok til at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Men at gøre noget ved det så kort tid før en flytning er jo nok ikke umagen værd.

Hvis flg. forsætter:
Citat:
Hun svarer ikke på min mail, hvilket forøvrigt er ganske gennemgribende - hun svarer aldrig på mine mails.
Ville jeg begynde at sende disse mail og rykker på manglende svar med C.C til SBs teamleder!

Ang. dette:
Citat:
Min læge sagde, at han vil skrive, at han anbefaler en langsom tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og at det er vigtigt, at det foregår i samråd med mig og i mit tempo, da jeg ellers vil gå ned med stress igen.
Ville det være godt for dig, at din prak. læge formulere sig mere klart, da du ved flg. sætning vil blive sat i praktik el. lign. med lille tid som bliver sat op, og ikke kursus, som du måske har bedst af pt. Derfor bør din prak. læge være langt mere konkret i, således at det bliver en reel understøttelse af kursus, hvor du frøst får nogle værktøjer (og i langsomt tempo) i forhold til tress, således at du forhåbentlig ikke udvikler dette igen.

Din nuværende kommune vil ikke forlænge dine SDP pga. man ikke forlænger forud for en slutdato, som du har 1. okt. Dette har ikke noget at gøre med din flytning, men vær obs. på om SB løsninger ikke kommer til at bære præg af denne viden om din kommende flytning. Din kommende kommune skal tage stilling til din forlængelse, og jeg ville ikke afvente de 8 uger før indkaldelse, men selv melde mig under fanerne på 1. dag eft. flytning - således at et kursus kan iværksættes. Forinden har du selv sørget for lægeudtaleser, psykolog udtalelser, der understøtter dette.

Du skriver også:
Citat:
Og hvis min SB siger, at hun allerede i maj tilbød mig at komme på kursus, og nægter på den baggrund?
. Denne form for argumentation er ikke gangbar selvom den anvendes, der står i arbejdsevnemetoden at tiltag skal være fremadrettet og tage udgangspkt. i din nuværende situation, gør opmærk på dette.

Dine øvrige spørgsmål omkr. kommuneflytning og din sagsgang kan jeg desværre ikke komme råd om.

Men jeg kan ikke understrege nok: at du får en afklaring omkr. overførsel af din sag på skrift, og således at du ikke render ind i en problematik, at din sag ligger stille indtil 1. okt., hvor du så måske falder for SDP-stop. hvis din nuværende sagsbehandler ikke vil hjælpe m. en afklaring omkr. dette, bed om navn og mailadr. på dennes teamleder og srkiv til denne og udbed dig vejledning omkr. dette.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 25-08-2011 kl. 12:39.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 15:18   #7
ViviJe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
ViviJe er ny på vejen
Tusind tak, Gunvor, for dit meget uddybbende svar! Jeg har printet det hele ud og vil følge dine råd. Min læge har dog sagt, at han ikke vil anbefale et konkret kursus - hans synes det lyder som en god idé, men vil ikke skrive det så konkret. Han skriver dog, at det skal afklares sammen med mig, men jeg tror han har et lidt idyllisk billede af hvor meget de lytter til en..

Det er en god idé med CC til hendes teamleder. Men kan jeg ganske enkelt bede hende om hendes teamleders mailadresse? Eller kan jeg få den på anden måde? Jeg har jo bare hele tiden været så venlig, fordi jeg ikke vil i konflikt med hende. Har gensendt mails flere gange, og efter et par gange ringer hun mig så op, men svarer altså aldrig skriftligt. Kan jeg godt kræve, at hun kun kontakter mig skriftligt, og ikke ringer? Jeg foretrækker bestemt også skrift.

Kommunen/sygedagpenge skriver jo selv, at man kan klage, hvis man ikke synes man får en fair behandling. Måske skulle jeg simpelthen klage over, at hun aldrig svarer mine mails og ikke noterer de positive ting jeg gør? Eller skal jeg starte med at sende rettelser som du siger? ER de så forpligtiget til at indføre rettelserne, eller ihvertfald indføre, at jeg har bedt om at få det rettet?

Jeg forestiller mig, at det også er en god idé at tage mailudprint med af den mail jeg sendte i juli, hvor jeg skrev hvad jeg selv så som vejen frem. Eller hvordan kan jeg bede om at få det ind i sagen?

Stort tak!
ViviJe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 18:08   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej ViviJe

Ang. din prak. læge, behøver denne jo heller ikke at pege på helt konkret kursus, men mellemlande og pege inddirekte via at prak,. læge mener du bør have tid til at arbejde med netop stresshåndering ect. inden praktik el. anden konkret arbejdspladsplacering for afprøvning af timetal. Derved får denne mere peget hen mod din retning, end den tidl. helt åbne, som kan lede direkte til praktik.

Ang. teamleders mailadr. synes jeg faktisk det ville være godt at bede SB om denne, således at denne er klar over at du fremover ikke vil finde dig i manglende svar, men sender mail og CC. Hvis du ikke kan komme ud af flinkeskolen, så kan du bede om det i skranken el. ringe til skranke og bede om det.

men jeg har faktisk selv brugt det med held, hvorpå der pludselig blev svaret, idet det jo nødigt skulle hedde sig overfor ens boss, at man ikke laver noget.

Du må ud af flinkeskolen, og så nøjes med at være i høflighedskolen. Ellers får du tørret din r.. i dette system. Basta. Og det er faktisk et godt sted at øve sig, fordi det er så konsekvent, og så kan du bruge det alle andre steder, også du vil slippe for meget unødigt. Øvelse gør mester!

Ang. opringning: kan du vælge at sige du ikke vil ringes op fremover, men pga. at det netop stresser dig unødigt, derfor mail el. brev. Sådan ingen diskusion, udbed dig dette og forklar kort som ovenfor, og hvis det er besværtligt, siger du at du da kan skaffe en lægeerklæring på dette, hvis de gerne vil have en sådan. Hvis det ikke ryger ind, så kommer vognstangen: du tager ikke tlf. når din SB ringer, hvorfor denne må svare pr. mail. Hvis der er indtalt besked på din tlf.svarer, skriver du mail, hvori du beder SB gentage på skrift hvad det drejser sig om, da du desværre er kommet til at slette dine tlf.beskeder. Øvelse gå igen mester, og fastholdelse lærer andre: her til og ikke længere.

Ang. klage over nuværende, er det måske ikke kræfterne værd pga. kommende flytning, men hvis du gør som ovenfor, fornemmer vedkommende nok at piben har fået en anden lyd, og du har taget skeen i anden hånd, dette vil de fleste mennesker reagere på over tid.

Du bør som jeg skriver gå i gang med rettelser, og afl. papir hurtigtst muligt, se mit link i tidl. tråd ang. om du har krav på at få slettet el. rettet, og indført dine egne ord, og copy paste lovtekst i dette brev m. rettelser således at det ikke er til at misforstå hvilke rettigheder du har, og hvad de har pligt til!

Hvis disse rettelser ikke kommer ind eft. foreskrifterne i Persondataloven § 37, ja, så må du pudse borgerrådgiveren på SB og kommune for selve sagsbehandlingen og misforhold i din RP.

Man kan ikke få alt ind i sin sag, det er nu enganga SB, der journalfører, men du kan finde de steder, hvor der gengives et misvisende billede el. direkte usandheder som dit tidl .eks. med at du ikke vil aktiveres fordi du går til psykolog, og så sætte ind her og få farvet din sag i det rette lys, således at du kan genkende dig selv og dit sagsforløb. Her er spevialt RP central, da den er er fortløbende arbejdsværkstøj, og bliver måske læst af flest frem for hele journal.

Men da det kan lyde osm sidste SB er er af den helt relle slags el. bare ikke kan finde ud af at lave sit arbejde ordentlig og siden vil dække over dette ved at fremstille dig i mindre flaterende lys, ja, så ville jeg altså få ryddet op i dette, således at du ikke får slæbt det med hen i den nye kommune. Og disse rettelser kan tage et stykke tid, derfor er det NU - det skal aflveres og som der står i Persondataloven skal de svarer på en sådan foranledning, hvorfor jeg ville give dem 10 dg. til at få dette på plads, (hvis du altså ikke er flyttet inden!!) således at dette forhåbentligt er ude af verden inden din flytning. Men husk vær large og gå ikke i peditesser, dvs. tag de ting med som kan få betydning for din fremtidige sagsbehandling el. afgørelse af sin sag el. negativt syn på dig og dine initiativer.

Ked af jeg ikke kan hjælpe med ? omkr. flytning mel. kommuner og sagsovergang - men den ligger ikke først for, så jeg håber der kommer andre herinde, der ved noget om det.

Ellers prøv at ringe til DUKH, hvor du kun spørger om netop overflytning af sag pga. flytning og du er på SDP og forfalder d. 1. okt. 2011 - og lille åbning til om du allerede nu kan få bevilget kursus i nuværende kommune og så få med voer i nye.

TLF.tider:
Mandag: 9-15
Tirsdag: 9-17
Onsdag: 9-13
Torsdag: 9-17
Fredag: 9-15

Telefonnummer er 76 30 19 30

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 16:58   #9
ViviJe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
ViviJe er ny på vejen
Gunvor, hvor er det skønt der findes personer som dig, der gider svare så detaljeret og indlevende - tak, tak!

Jeg sidder nu og er ved at forberede mig til mødet på mandag. Tager notater med, så jeg har svar på hvad hun nu disker op med - selvom jeg nok mere eller mindre ved udenad, hvad jeg vil sige. Mht. rettelser vil jeg indlevere det i næste uge og henvise til Persondataloven, som du siger.

Jeg vil også fremover være mere opmærksom på om jeg kan stå inde for hvad der bliver skrevet. Og ja, jeg vil ringe til min kommende kommune i næste uge.

Puha, har bare lyst til at bo på en øde ø indimellem, og bare være i fred og ikke hele tiden kæmpe for ens ret...Kan ikke lade være med at tænke på, at hvis jeg havde fået den rette hjælp og støtte fra kommunens side ville jeg måske allerede være raskmeldt...

Nå, forbereder lige til mødet nu, og så har jeg simpelthen brug for at holde weekend og falde ned og lave noget rart.

God weekend til dig!

KH
ViviJe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beder om hjælp til at flytte til Spanien AnnaOlsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 27-08-2012 15:45
Jeg har brug for jeres hjælp ladytass Alt det andet 27 21-05-2012 21:42
Syg KH modtager beder om hjælp... Kayel Alt det andet 39 16-07-2009 20:37
Jeg beder lige om jeres hjælp... Razmo Dit og Dat 23 06-12-2008 01:18
Scleroseforeningen beder om hjælp! phhmw Dit og Dat 0 18-10-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension