K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2005, 10:57   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Min historie.

Min lange vandring gennem systemet, begyndte for ca. 3 år siden, hvor filmen bogstaveligt knækkede og jeg blev sygemeldt.
Siden har jeg været gennem 2 jobtræningsforløb og en kunstdaghøjskole.
Det første forløb gik godt, da jeg dengang boede i en anden kommune med en medmenneskelig indstilling.
Jeg fik også psykologhjælp og der står i min resoursseprofil, at det er vigtigt at jeg bibeholder den, indtil jeg igen er sluset ud på arbejdsmarkedet.
Da jeg så flytter herhen, får jeg ikke bevilget flere timer hos min psykolog og en synes jeg, meget hård jobkonsulent smider mig i jobpraktik i en kantine, hvor han vil presse mig op på 35t ugentligt.
Jeg bryder igen sammen og jeg får en syge/revakonsulent, som lader mig være der 15 t. ugentligt.
Efter dette forløb bliver jeg testet hos kommunens egen psykolog og hun mener, jeg er meget bright og anbefaler en revalidering , så jeg kan få en uddannelse.
Hun pointerer dog, at det er vigtigt, at jeg får hjælp og støtte gennem forløbet.
Suk – jeg har ikke nogen uddannelse, fordi jeg havde nogle traumatiske oplevelser i min skoletid og min egen psykolog og psykiater anbefaler derfor også et flexjob..

Jeg får så stolen sat for døren – enten finder jeg en uddannelse indenfor en måned eller jeg ryger fra sygedagpengene over på bistandshjælp.
Jeg føler ikke, jeg kan vælge.
Jeg er hunderæd for en uddannelse og lige så bange for at ende på bistandshjælp i denne kommune. De er meget hårde ved bistandsklienterne…
Jeg melder mig på en kortere uddannelse på Teknisk Skole og hele denne sommer var svær at gå i gennem, for jeg vidste, jeg ikke ville kunne gennemføre forløbet.
Efter jeg havde gået der i en seks ugers tid, kan jeg så ikke mere.
Jeg laver et alvorligt selvmordsforsøg og ender på intensiv.

Nu har jeg så været sygemeldt i 2 måneder og aner ikke, hvordan mit videre forløb bliver.
Jeg orker kun at ta’ en dag ad gangen, går til psykolog igen og sidder igen overfor min psykiater.
Jeg martres over, hvad kommunen finder på denne gang.
Når jeg bare har fået det lidt bedre, kan jeg lige så godt selv henvende mig til en (ny) sagsbehandler,
For jeg synes det er ulideligt ikke at vide, hvordan fremtiden kommer til at se ud.
Hvis jeg havde vidst, hvad denne kommune ville byde mig, er det ikke sikkert, jeg havde flyttet, men sådan noget kan man jo ikke vide eller forudse på forhånd.

Kærlig hilsen, Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2005, 17:51   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hejsa med dig Mella.

Hej Mella.. jeg har læst din historie og skrevet to lange breve til dig og ved du hvad.... så forsvinder de pist væk:@ jeg er eddertosset over det og nu skal jeg gå, så jeg kan ikke skrive mere, men du skal lige have en hilsen fra mig og et stort velkommen . skriver til dig i morgenB)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2005, 18:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min historie.

Citat:
Stella skrev:
Hej Mella.. jeg har læst din historie og skrevet to lange breve til dig og ved du hvad.... så forsvinder de pist væk:@ jeg er eddertosset over det og nu skal jeg gå, så jeg kan ikke skrive mere, men du skal lige have en hilsen fra mig og et stort velkommen . skriver til dig i morgenB)
Hej Stella...

Er da ked af at du har mistet dit indlæg inden du nåede at få det ind :|

Det skyldes at siden opdatere hvert tyvende minut, så forsvinder indlæget...

Jeg har nu fået webmaster til at ændre det sådan at den kun opdatere hver time, så skulle man kunne nå det....

læs også her

http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...2&thread_id=24
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2005, 19:13   #4
jcdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Lokation: silkeborg
Indlæg: 19
Styrke: 19
jcdk er ny på vejen
RE: Min historie.

Det er altså meget underligt, det er som om det kun gælder om at få flexjobber op på så mange timer som mulig, får de præmier for det eller hvad, jeg har selv haft den diskusion med min jobkonsulent, og det er ikke engang noget de sparer penge ved det er udelukkende arbejdsgiver som tjener på det.
Det som du oplever mella er lige det jeg frygter efter kommunesammenlægningen.
Jeg kan ikke forstå at der ikke skal tages hensyn til at man også skal kunne fungere i fritiden, det er som om at livet kun drejer sig om arbejde ?
Den med uddannelse kan jeg godt forstå, jeg ville også være meget ked af at skulle på skolebænken igen, men minsagsbehandler kunne godt se at det ville jo tage en del år at tage en uddannelse som jeg kunne bruge til noget da jeg gik ud af skolen efter 10 kl. og det er ved at være 30 år siden så ja jeg kunne måske være færdig når jeg skulle have min folkepension. Det hjælper jo heller ikke meget med en uddannelse, det bliver man da ikke rask af.
jcdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2005, 13:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til Mella

Hej Mella og velkommen til ......

Sad og læste din historie og må godt nok sige at det lyder som noget af en omgang du har været igennem.....

Hvad bruger din nye kommune af grund til at du ikke længere bliver tilbudt psykolog hjælp ?


Sådan som jeg læser det så er du ikke visiteret til fleksjob, og de vil ikke visitere dig til fleksjob, men vil have dig på revalidering ? hvad siger din egne læge til det ?

når din egene psykolog og psykiater siger at de mener at du skal have et fleksjob så er min erfaring at man lytter til dem, men som jeg læser det så har du været hos kommunens psykolog og hun foreslår at du tager en uddanelse ?

Da du startede på din uddanelse var der så en handleplan for dig ? og havde du fået lavet en ressource profil ?
og ikke mindst fik du den hjælp og støtte som psykologen pointerede som vigtig (ellers er der jo ikke noget at sige til at man kan knække igen)

Selv om man er klog så er det ikke ensbetydene med at en uddanelse er det rigtige ....

Jeg havde selv en psykolog der mente at fleks var det rigtige trods det at jeg aller helst ville have en uddanelse....

Da jeg kom til kommunens psykolog var hun enig med min egen psykolog om at et fleksjob på 15-20 timer var det rigtige, da min hukommelse og koncentration ikke var god nok til at jeg ville få noget udbytte af en uddanelse... og så kan jeg være nok så klog... det hjælper bare ikke hvis ikke jeg kan huske hvad jeg havde lært dagen før....


Så der kan jo i dit tilfælde også være noget der taler imod at du tager en uddanelse !!

Hvis jeg var dig så ville jeg nok også kontakte sagsbehandleren og finde ud af hvad der nu skulle ske.. mange gange er det at man går og venter jo næsten en lige så stor belastning som det der så reelt sker....

Har du ikke en bisidder du kan tage med ? jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg kender andre mennesker der går helt i baglås i det øjeblik de sidder over for det menneske der har en væsentlig indflydelse på ens fremtid....
Og der kan en bisidder i form af evt en der kender dig godt (eller kender systemet godt ) være en kæmpe hjælp....


Du skal lige huske ang jobtræning.... at jobtræningen er der for at du kan afprøves.. og det vil sige at kan du ikke 35 timer så er det din opgave at sige fra ...
du skal ikke lade dig presse ud over hvad du selv kan , for så får de et forkert indtryk af dig og måske lige netop det giver dem den indstilling til dig at du er mere stærk end du reelt er ....


Jeg tror at det er vigtigt for dig at du hurtigt får afklaring på din situation enten på den ene eller den anden måde... mange gange er det man render og er bange for ( i dit tilfælde hvad de finder på nu ) værre end at man kommer afsted og får noget på det rene ...

Har du på noget tidspunkt sagt til din sagsbehandler ... stop nu vil jeg ikke mere... nu VIL jeg søge om at blive visiteret til fleksjob ?
jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke aner om man kan gøre det... ( man kan jo søge førtidspension på forliggende oplysninger) og får man afslag så kan man anke det...

men det kan vi da lige hoppe ind i formidler hjørnet og høre Pia om ....


Under alle omstændigheder vil jeg da sige held og lykke med det hele... og lad os endelig høre hvordan det ellers former sig for dig ....
og hvad de siger på kommunen ....


Med venlig hilsen

Hejdien...
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2005, 14:00   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
RE: Min historie.

Hej Heiden - tak for dine tanker til mig ;>

Ja, jeg har en resourssurceprofil med mig i bagagen fra den gamle kommune, men ligsom den nye hverken har villet lytte til min egen psykolog eller psykiater, har de heller ikke taget den profil alvorligt.
Den eneste de har lyttet til er deres egen psykolog, som testede mig.
Og hendes konklusin var jo så, at jeg simpelthen 'kan' det hele.
Efter denne udmeldese, gik en for mig helt ukendt person ind i resssourceprofilen og 'rettede' at min største barriere er, at jeg ikke gider arbejde!

Så fik jeg stolen for døren og uden hjælp eller støtte overgik jeg til revalidering og som min egen psykolog siger: kommunen har presset dig langt ud over dine grænser og den psykolog tog grueligt fejl.
Min egen læge har nu været sygemeldt i 2 måneder og det er jo ret uheldigt for mig, når jeg er i den her kedelige situation.
Jeg er nu sygemeldt på revalidering, men får nu bistsndshjælp.
Jeg kommer til at finde sort rengøring, for selvom jeg får tilskud til psykologen, så koster det jo alligevel og jeg vil heller ikke miste min fagforening eller éfterlønsordning.
Det eneste jeg håber på nu, er at de vil lytte til min egen psykolog denne gag.
Nu mener hun faktisk, at jeg har det så slemt, at en førtidspension ville være bedst - men det går denne kommune sikkert ALDRIG med til.
Jeg kender nogen, der desværre stadig er på bistandshjælp her i kommunen, selvom alt og deres egne læger har talt for pension....
Så ja, suk - kun tiden vil vise, hvor jeg ender henne.

Kærlig hilsen, Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2005, 07:56   #7
jcdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Lokation: silkeborg
Indlæg: 19
Styrke: 19
jcdk er ny på vejen
RE: Min historie.

Hej Mella
Jeg kan se at du er mdlem af en fagforening, har du kontaktet dem om din situation, nogle fagforeninger har tilknyttet en socialrådgiver.
Jeg kan fortælle at jeg har en søster som står i næsten samme situation som dig, og der er fagforeningen gået ind og hjælpe med at køre sagen, faktisk er det kommet så langt at fagforeningens advokat nu slæber kommunen i retten med sagen,
jcdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2005, 08:31   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min historie.

Citat:
Mella skrev:
Hej Heiden - tak for dine tanker til mig ;>

Ja, jeg har en resourssurceprofil med mig i bagagen fra den gamle kommune, men ligsom den nye hverken har villet lytte til min egen psykolog eller psykiater, har de heller ikke taget den profil alvorligt.
Den eneste de har lyttet til er deres egen psykolog, som testede mig.
Og hendes konklusin var jo så, at jeg simpelthen 'kan' det hele.
Efter denne udmeldese, gik en for mig helt ukendt person ind i resssourceprofilen og 'rettede' at min største barriere er, at jeg ikke gider arbejde!

Så fik jeg stolen for døren og uden hjælp eller støtte overgik jeg til revalidering og som min egen psykolog siger: kommunen har presset dig langt ud over dine grænser og den psykolog tog grueligt fejl.
Min egen læge har nu været sygemeldt i 2 måneder og det er jo ret uheldigt for mig, når jeg er i den her kedelige situation.
Jeg er nu sygemeldt på revalidering, men får nu bistsndshjælp.
Jeg kommer til at finde sort rengøring, for selvom jeg får tilskud til psykologen, så koster det jo alligevel og jeg vil heller ikke miste min fagforening eller éfterlønsordning.
Det eneste jeg håber på nu, er at de vil lytte til min egen psykolog denne gag.
Nu mener hun faktisk, at jeg har det så slemt, at en førtidspension ville være bedst - men det går denne kommune sikkert ALDRIG med til.
Jeg kender nogen, der desværre stadig er på bistandshjælp her i kommunen, selvom alt og deres egne læger har talt for pension....
Så ja, suk - kun tiden vil vise, hvor jeg ender henne.

Kærlig hilsen, Mella

Lige et par ord her fra ang, ressource profil.

du skriver Citat: Den eneste de har lyttet til er deres egen psykolog, som testede mig.
Og hendes konklusin var jo så, at jeg simpelthen 'kan' det hele.
Efter denne udmeldese, gik en for mig helt ukendt person ind i resssourceprofilen og 'rettede' at min største barriere er, at jeg ikke gider arbejde!. Citat slut:

Når der kommer tilføjelser til din ressource profil så skal du altid have lov til at kende indholdet og derefter få din egen mening noteret.

Som jeg ser og læser det alle steder så er netop ressource profilen det vigtigste redskab i enten et sygeforløb, eller i en bestræbelse på at få feks en flekser ud på arbejdsmarkede...

Det er også derfor der skal være en løbende opfølgning og en ressourceprofil er en fremadrettet procces....

Jeg ved godt at det lyder meget godt alt sammen og tro mig det kom også bag på mig da jeg fandt ud af hvilke vigtig redskab den ressource profil er...

feks i min egen .. i følge den er jeg samlevende, jeg bor på lolland, jeg har kærste og fire børn, jeg sover godt om natten har ikke svært ved at komme op, har bil og mulighed for at møde ved 5-6 tiden..

Den er 4 år gammel og der er intet lavet ved den siden, i dag er jeg alene og har et barn ingen bil sover af h til om natten. og ville dø hvis jeg skulle møde kl 5.. Og ikke mindst ingen bil og bor på sjælland..

Så der kan man jo godt lige sige at der ville opstå et problem hvis de prøvede at matche mig og et evt job efter min ressource profil..

Også for mig er det ganske nyt hvor vigtig en fremad rettet procces med hensyn til ressourceprofilen er...

Du kan læse meget mere om ressource profil, dens formål og hvordan den skal udfyldes på
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf fra side 40 og så bare derud af...

(øøhhh ved ikke lige hvorfor jeg ikke kunne få det her link til at virke, men prøv at kopier det ind i din adresse linje):@:@

Der er meget at læse men det er faktsik skrevet i et sprog så det er til at forstå...

/EDIT Har sat dit link ind
/Webmaster
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2005, 23:09   #9
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Min historie.

Hej med jer!!

Vedrørende ressourceprofilen - den trådte først i kraft pr. 1.1.03, og er først blevet brugt efter denne dato i hvertfald lovmæssigt.
Der hvor man skal parthøres i ressourceprofilen er, når der skal træffes en afgørelse, så inden afgørelsen træffes skal den sendes ud, så ansøgeren har mulighed for at komme med bemærkninger til den.

Fx. arbejder jeg løbende på ressourceprofiler, men den bliver ikke sendt ud, hver gang der bliver lavet tilføjelser i den, kun inden selve afgørelsen træffes.

Vh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2005, 01:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min historie.

Citat:
PiaB skrev:
Hej med jer!!

Vedrørende ressourceprofilen - den trådte først i kraft pr. 1.1.03, og er først blevet brugt efter denne dato i hvertfald lovmæssigt.
Der hvor man skal parthøres i ressourceprofilen er, når der skal træffes en afgørelse, så inden afgørelsen træffes skal den sendes ud, så ansøgeren har mulighed for at komme med bemærkninger til den.

Fx. arbejder jeg løbende på ressourceprofiler, men den bliver ikke sendt ud, hver gang der bliver lavet tilføjelser i den, kun inden selve afgørelsen træffes.

Vh Pia
Hej Pia ....

Ja ja nu taber du mig helt

Jeg er klar over at man skal se og godkende sin sin profil inden der skal træffes afgørelser på den, men der står også at den skal være fremadrettet...

Hvis du arbejder løbenede på profilerne så er det vel forudsat at du har snakket med borgeren til den omtalte profil Ikk ?

jeg mener ellers kan det jo være lidt svært at vide hvad der er sket af skelsættende ting i en borgers liv, og nej ved godt at i så ikke sender den hver gang i har skrevet i den, men er det ikke god sagsbehandler skik at oplyse borgeren om at der er ændret i den og især i tilfælde hvor man skriver at man mener at en borger bare ikke gider at arbejde..

Jeg har fået lavet min ressourceprofil .. og den klager jeg bestemt ikke over..
min daværende sagsbehandler gjorde alt som hun skulle og var meget påpasselig med den, det var den første gang hun nogensinde sad med en af den slags fordi det var lige efter loven var blevet lavet...

Men det er også snart 3 år siden og siden da er der absolut intet sket med min profil...
Og mange ting er sket i mit liv...

Derfor har jeg nu selv skrevet til min sagsbehandler og bedt hende om en tid for en opdatering af min profil...

Så vil jeg gerne lige høre dig, hvad med de ressource profiler..
Kommer Jobkonsulenterne ikke til at se dem, eller ihvertfald den del af den der har med job at gøre... altså konklusionen som sagsbehandler skal finde ud af i sidste ende,..

Den der siger at man skal finde et job område til borgerne og konkludere hvilke slags job en borger kan varetage og et job med bred tilgang til.

Hvis sagsbehandler ikke sender konklusionen eller ikke dragere den så er der jo ikke noget at sige til at jobkonsulenter ikke ved hvad de skal kigge efter...

For min del ved jeg ihvertfald at jeg hver evig eneste gang jeg skal til samtale med en konsulent skal

1. skrive mit cv

2 sidde og fortælle hvilke job jeg kan se mig selv i

3 hvad jeg ønkser mig af job...

Det er noget af det sværste syntes jeg... jeg befandt mig godt med det jeg lavde da jeg blev syg og har meget svært ved at se mig selv i en anden type job...
Men er villig til at prøve alt ... men er mega træt af at skulle gentage mig selv igen og igen over for jobkonsulenter ..

Lige et sidste spørgsmål... en opfølgnings samtale .. hvordan foregår den efter din mening ??

Bare nysgerrig ... jeg har lige fundet ud af at jeg har været til en for 3 månder siden.. kan da godt huske at jeg var hos min sagsbehandler og hun spurgte mig hvordan jeg havde det.. inden jeg nåede at svare på det, så havde hun sagt til mig...
Jeg fatter ikke at du ikke kan få arbejde.. nå men vi kan sende dig på jobjagten... ikke fordi jeg tror de kan lære dig noget, men så har du da lidt at give dig til, og hvem ved det kan være at du er heldig ..
sådan kort fortalt var min opfølgnign ...

Så den har jeg også lige bedt om en ny af... men ved selvfølgelig ikke om jeg får den...

og jeg kan vel bede om lov til at se hvad der kommer til at stå i min ressource profil for at se hvad der kommer til at stå i den nu ikk ??

eller kræver det at jeg beder om aktindsigt i den en gang til ??
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension