K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2011, 18:44   #1
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
Unhappy hjælp

jeg fik afslag på førtidspension fordi de vil have arbejdsprøvning og jeg har været i arbejdsprøvning da jeg blev færdig med arbejdsprøvning vil han have jeg skal om igen fordi han mener han har ikke haft tid nok sammen med mig .men jeg har ikke så godt med , har meget skidt og min læge mener også det at jeg kan ikke være med til afprøvning igen ............... hvad skal jeg gør nu ?????????kan jeg så søge førtidspension igen ???? hjælp
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 20:57   #2
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Du må nok uddybe din historie lidt, hvis nogen skal kunne rådgive dig

Hvilken begrundelse fik du på afslaget? Og hvilken paragraf søgte du efter?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 21:46   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke søge en §17 IGEN (det er noget andet hvis det er en §18 du har et afslag på) før der ligger nye væsentlige oplysninger i din sag.

Nu går jeg ud fra at det er en §17 du har søgt.
I dit afslag skal der være beskrevet hvad der mangler i din sag, disse ting skal du selvfølgelig få på plads. Stod de ting der ikke skulle du have haft anket afslaget, deres ide med kun at skrive 3 linjer er ikke godt nok.

Har du kun fået de berømte 3 linjer, og er det mindre end 4 uger siden, så skynd dig at anke, er det mere end 4 uger siden du fik afgørelsen, kan du SKRIVE til det nævn der har truffet afgørelsen og spørge efter punkterne i §19.

Faktisk skal de følge §19 i Bekendtgørelse af lov om social pension.
Citat:
§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en redegørelse for, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført,

3) den faglige forklaring på, hvorfor pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.
De ting skal være med i et afslag, er de ikke det i dit afslag så bed om at få dem, det kan du godt tillade dig at bede om, selv om at det er mere end 4 uger siden du fik dit afslag.

Mht arbejdsprøvningen, så tænker jeg at problemet måske?? ligger i manglende fremmøde, hvis man ikke møder ind hver dag, så kan man ikke vurderes, har man for mange dage hvor man ikke kan vurderes, er tiden spildt.
Det er død hamrende vigtigt at møde ind hver evig eneste dag, også selv om at det kun er for at at sige at man tager hjem igen.

Hvis din læge siger at du ikke må arbejdsprøves, fordi det forværre din tilstand, skal du få det på skrift, uden det er kommunen i sin gode ret til at kræve arbejdsprøvning.
Dog skal du vide at hvis du ikke er lægeligt afklaret, hvis der står måske forbedringsmuligheder, måske bedre funktionsevne med tiden, eller der på anden måde ikke klart og tydeligt står at din tilstand er varig stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte, så står du skidt i svinget.

Du skal have varig stationær og udtømte behandlingsmetoder i dine lægelige sagsakter uden det kan du godt droppe alt om at få tilkendt FP.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 05:01   #4
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
Unhappy tak og hjælp

hjælp ved ikke hvad jeg skal sige

Sidst redigeret af nono222; 23-08-2011 kl. 05:20.
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 05:18   #5
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
hjælp

jeg forsøgt med en indstilling til førtidspension , der blev givet afslag fordi der manglede en afklaring .så har jeg været i arbejdsprøvning og han skrev til jobcenter, at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......

bagefter jobcenter henviset mig til min læge den hedder ( læ132 ) jeg har været hos lægen og han sige at jeg kan ikke klar afprøvning igen , og det han skrev til jobcenter og skal til samtalle om to dag hvad skal jeg gør kan jeg søge førtidspension elle min første afklaring ikke god nok ?
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:03   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Er du afklaret lægeligt?

En afklaring er ikke KUN en arbejdsprøvning, det er også at alle lægelige tiltag er udtømte/afprøvet.

Hvis lægerne siger at der ikke er flere behandlingsmetoder der måske kan hjælpe dig, her under forskellige mærker medicin, og kommunens lægekonsulent er enig i det, OG lægerne er enige om at din tilstand ikke vil blive bedre heller ikke over tid, så er der et grundlag for en FP.

Men fordi du allerede har været indstillet via §18 vil jeg skyde på din SB´er arbejde efter at gøre det en gang til, og så vil det være dumt selv at søge §17 i det langt flere får afslag på §17 en der er afslag på §18.

At søge §17 er absolut sidste udvej, når man inden har en ekstrem rodet sag der skal ryddes op i, eller når der ikke er mere at gøre lægeligt og arbejdsprøvningerne er entydige, OG kommunen inden ikke vil indstille efter §18 eller sørge for at man kommer på en af de andre hylder der er som mulighed, men i stedet vælger at sylte en på en KHJ.

Men i dit tilfælde er der umiddelbart intet der tyder på syltning, eller mega rod, der imod tyder det på at din SB´er mener du skal have FP, og derfor kæmper SB for at få dig afklaret, så du kan tilkendes FP, men sådan en afklaring tager altså tid, du er nød til at væbne dig med tålmodighed og forsøge at deltage i de afklaringer så godt du nu kan.

Og husk at de IKKE kan vurdere en borger som ikke møder op hver dag i en arbejdsprøvning, man er nød til at møde ind, også selv om at det er for at sige man har det dårligt hvor efter man så tager hjem, der til bør man kontakte ens læge hver gang man er taget hjem før tid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 15:44   #7
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
tak og hjælp igen

jeg er afklaret hos lægelige og også færdig med arbejdsprøvning og her min NOTAT FRA AFKLARINGSFORLØB (at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......) OG lægerne er enige om at min tilstand ikke vil blive bedre.
og jeg skal til møde med job afklaring og sb i jobcenter
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 09:46   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Vent og se hvad det møde bringer..

Det er det bedste du kan gøre lige nu..

Hør hvad de vil foreslå, og skriv det så her i tråden.

Det er ikke let at råde, når man ikke ved hvad de vil foreslå..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 14:36   #9
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
hvor godt elle hvor dårlig detder (NOTAT )

NOTAT FRA AFKLARINGSFORLØB (at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......) (( hvor godt elle hvor dårlig detder (NOTAT )
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 14:53   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er jo taget ud af en sammenhæng.. så det er svært at vurdere.

Men mit umiddelbare indtryk er at det betyder at de ikke kunne vurdere dig, og at de ikke tror de ville kunne gøre det selv om du fortsatte..

Det siger intet om din erhvervsevne, og det er det du skal bruge går jeg ud fra.

De fleste får afslag på pension, når der ikke ligger arbejdsprøvning.. og du kunne tilsyneladende ikke arbejdsprøves nok til at de kunne bedømme din erhvervsevne.

Så det du har brug for er nok nogle speciallægeerklæringer, der siger at du ikke kan arbejdsprøves, idet det vil forværre din tilstand.

For så er de nødt til at se på din pensionssag ud fra lægeerklæringerne, uden at have en arbejdsprøvning.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension