K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 15:08   #1
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Partshøring - Hvad er det???

Mon der er nogen der kunne fortælle mig hvordan en "partshøring" vdr. dagpenge stop, egentlig foregår? Jeg tænker på; bliver man indkaldt til et partshøringen og hvem er ellers tilstede?
Min partshøring har åbenbart fundet sted og jeg er totalt forvirret????
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 15:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har 8 dage til at komme med dine kommentar omkring sygedagpenge stop
Nej du bliver ikke indkaldt til møde

Men for at vi kan give dig nogle råd omkring det og hvad der skal skrives, skal vi vide en del om din sag

men hvis fristen er over, kan du ikke gøre noget desværre

Men i kort træk er en partshøring hvordan dit syn er på sagen
samt du kan komme med kommentar omkring din ressourceprofil og hvad lægekonsulenten har skrevet i din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:37   #3
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Blev i 2008 visiteret til fleksjob 2/3 (med hård kamp) de ville dengang helst have mig på fp, da de mente jeg var for syg til fleksjob. Har så været i fleks job af 2 omgange siden, med en lang sygemelding imellem jobbene. Blev så sagt op, da firmaet jeg var ansat i måtte lukke. Men i min opsigelsesperiode kørte jeg desværre galt (arbejdsskade) var sygemeldt med løn og efter opsigelse røg jeg direkte på sygedagpenge, da jeg stadig var syg (hvilket jeg stadig er)
Min arbejdsskadesag blev dog hurtig afvist pga. af en klar fejl, nemlig det, at de mente at jeg ikke havde opsøgt læge lige efter ulykken, fordi min læge havde glemt, at notere det (jeg var samtidig hos lægen med anden mere hastende sag, som han i stedet noterede) men det viser sig i en anden lægeerklæring som Ask i forvejen havde, havde lægen faktisk noteret, at jeg havde været der, lige efter ulykken) men sagen er anket og jeg har måtte sætte en advokat på.
Men i hvert fald er jeg nu "løbet tør for Sygedagpenge" og der har været "partshøring" Jeg er bare ikke helt med mht. til alle de hersens begreber inden for det sociale område og det går op for mig nu, at jeg nok kvajet mig.
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:44   #4
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Det vil sige, det at det eneste "partshøring" går ud på, er at kommentere sin ressourceprofil og lægekonsulentens udtalelse?


Men hvordan ved man, hvordan man skal indgive sit syn på sagen? er det skriftligt eller hvad?
Fik et brev hvor der stod, at der skulle være partshøring og hvis jeg havde nogen kommentar, skulle det være inden den og den dato. Jeg havde mange kommentar og spørgsmål og tog op og talte med min sagsbehandler om det. Men jeg kan jo ikke se nogen steder om det er blevet noteret.

Sidst redigeret af olga22; 19-08-2011 kl. 16:56.
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 19:23   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Olga

Det er en af grundene til at vi herinde stærkt anbefaler skriftligt partshøring, og at dine bemærksninger til såvel RP som andet i din sag, herunder spec. afsnittet omkr. helbred i din RP skrives og man afl. det i skranken medbringende 2 kopier, hvor man på det ene får et datostempel for aflvering samt underskrift fra den person, der modtager brevet. På denne måde har du dokumentation på, at du har afl. til tiden og skriftlig gjort opmærksom på dette.

Du kan under nyttige link ovenfor læse om partshøring og hvordan den bør foregå. Hvis deadline er passeret og du via en fornyet tilsendelse af din RP ikke kan se tingene indført i din RP - bør ud straks skriftlige gøre dels dine indvendinger og dels at dette ikke er indført i din RP eft. samme procedure som 2 eks. af dette brev til Jobcenter. Dette arbejde ville jeg gøre i denne weekend og afl. på mandag og gøre opmærksom på at det skal inføres i din RP, spec. hvis der er mangler el. direkte ukorrekter.

Hvis du også skriver herind lidt om din sag, kan det være nogen kan hjælpe med at krydre din sag med henvisninger principafgørelser fra Ankestyrelsen i din sag, således at du kan hæfte nogen lovgivning på dine argumenter.

Mange hilsner

Gunvor

Her link fra ovenstående direkte: http://www.ast.dk/page_pic/pdf/Vejle...2009_11_38.pdf
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:13   #6
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Foreløbig tak for svar, har allerede lært en hel del, selvom jeg burde have kigget lidt rundt herinde på forummet, allerede da jeg blev bekendt med den "partshøring", men som sagt, var det et begreb jeg over hovedet ikke havde nogen anelse om, hvad betød. Og jeg havde brugt alt "krudtet" på at kæmpe med Ask om min arbejdsskadesag, troede så ikke, at jeg også skulle i gang med at kæmpe med kommunen, har trods alt næsten været på arbejdsmarked i 40 år uden noget særlig sygdom inden al dette.
Jeg har i dag fået lavet en anmodning om aktindsigt, som jeg har fundet herinde, og den skal jeg på mandag personligt aflevere "ved skranken" jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal tilføje sagsbehandlers navn ved att: , da jeg kunne forestille mig, at hun ville lade den "begrave" langt nede i en papirbunke Så en ting er, at de kvittere i "skranken" ved modtagelse, men hvor mon den så ender?
Så mht. at få en opdateret rp, mon ikke det kommer med en aktindsigt? Hvis man da kan få det!!!
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:25   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Olga22

Rigtig god ide med aktindsigt på mandag eft. skabelon herinde, og i 2 eks., dtostempling ect. som ovenfor. Du bør skrive Jobcenter xxx, att. SB xxx osv. Derpå vil det via dette havne på din SBs bord, men først journalført som modtaget i din sag via skranken.

Du kan i dette system ikke forvente noget kommer af sig selv el. eft. alm. praksis, så du bør som jeg skrev ovenfor, hvis du skal gøre dig håb om nogen medvind lave et stk. arbejde selv, ved at skrive det brev med dine bemærkninger til RP og bede at få dem indført, og samtidig gøre opmærksom på at du hvis deadline er passeret for partshøring - du skal skrive øverst at det er et partshøringbrev! - at du også kommer med dette skriftligt trods din samtale m. SB om dette, da du ikke har fået respons på om du egentlig er partshørt via det er ført ind i din RP.

Håber derfor du kan samle lidt fl. kugler til en omgang i SDP-karussel, som er mindst lige så vigtigt for dig pt. Men kender godt det med at ville ligge sig ned og sige jeg orker det ikke, el. gud ved om jeg har mere i mig. Hold små pauser, beløn dig m. god mad i godt selskab, el. hvad du nu kan belønne dig med og slappe af samtidig, og så op på hesten igen, måske i langsomt tempo.

Gunvor

Ps: brug gerne mellemrumtasten til at lave afsnit, da jeg ved længere skriv falder fra ved tæt tekst, hvilket vi er nogle der gør herinde.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:28   #8
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
En anden ting der undrer mig er, at de slutter brevet med sygedagpenge stop med dette;
Videre forsørgelse. Er du uden forsørgelses grundlag, kan du som berettiget til fleksjob søge ledighedsydelse
Jeg synes jeg har læst et sted, at når man ikke er berettiget til sygedagpenge, kan man ikke få ledighedsydelse. Og hvad mener de mon med uden forsørgelses grundlag, er det hvis man ikke har en "ægtefælle" der kan forsørge én? Og skal man så melde sig rask, når man ikke er rask?
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 22:05   #9
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Og endnu en ting der undrer mig er (også i brev med dagpenge stop), at jf. retssikkerhedsloven § 7A, vurderes det, at der på nuværende tidspunkt ikke er grundlag for yderligere afklarende foranstaltninger, da min helbredstilstand er uafklaret...

Når jeg så læser § 7A, har jeg så ikke netop der krav på, at min læge udtaler sig....

Eller er det bare min fortolkning?
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 22:28   #10
olga22
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
olga22 er ny på vejen
Og så lige lidt mere undren

Så skrives der;

på sagens foreliggende oplysninger skønnes der ikke at være grundlag for rejsning af ansøgning om førtidspension i henhold til lov om social pension, kapitel 3,begrundelse for dette er, at din arbejdsevne ikke anses som varigt nedsat i et sådant omfang at du uanset muligheder for støtte efter den sociale eller anden lovgivning herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Hvordan ????? I sin tid, da jeg skulle have fleks, måtte jeg kæmpe med næb og klør for ikke, at skulle ende på fp. Og jeg er skam ikke blevet mere rask siden da -Tværtimod....

Den arbejdsulykke som jeg var ude for (piskesmæld) har nok nærmere forværret min tidligere situation.

Og så lige tak til Gunvor for dine gode svar... Må bruge weekenden her på, at få stykket de ting ned ang. min rp.
olga22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Skolekridt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 06-05-2011 14:17
Partshøring køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-08-2010 08:51
Hvad er partshøring V_Brask Alt det andet 6 30-08-2009 22:15
partshøring tije At søge førtidspension 15 18-08-2009 19:33
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension