K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2011, 17:39   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
? om men grad.

Når man har fået fast sat men grad til 5 % og der nu er sat et beløb på det -hvad så er sagen så afsluttet ?

der overvejes at anke afgørelsen med de 5%,da han ikke kan klare ret meget på grund af rygsmerter,kontrakten til jobbet er lige ved at være udløbet,han har været delvis i arbejde med andre opgaver,som dog har været for belastende.

han er i fagforening og har bet dem om at hjælpe ,da alt det papir snaveri går ham meget på,og når man tillige er meget ordblind gør det jo heller ikke letter.

De 5% men grad er det så alt hvad han har krav på ?

Vil der ikke komme noget for tabt arbejdsevne ? som jo ikke er blevet vuderet ,arbejds pladsen har iøvigt sagt han har været der fuld tid efter ulykken,vilket ikke er rigtigt,kun 3 dage om ugen,med skånehendsyn,som ikke er beskervet nogle steder.

Jeg er faktisk ikke helt klar over om han er hel eller delvis sygemeldt lige nu.

Håber lige at nogle kan fortælle hvor han står lige nu med de der 5 %
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 19:57   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu lyder det du fortæller som en arbejdsskade, jeg kender "kun" til det vha fritidsulykke.

Min gemal fik en foreløbig mengrad på 5% og fik en sjat penge der, det gik temmelig hurtigt.

Efter vel ca et år, skulle gemalen til endnu en samtale med hans egen læge som kunne konstatere at fingrene forblev som de var, lægen smurte så liiidt tykt på, i form af fantomsmerter (som manden sådan set ikke har) og ved at komme med en vurdering af helheden af hånden i det manden fra en tidligere skade har en kroget lillefinger, så nu hvor han så også mangler pincetgrebet så er helheden af hånden meget dårlig, dette gjorde lægen fordi han var "bange" for at manden ikke ville få det han burde i endelig mengrad, uden lægen måtte skrive det ned til forsikringen, var hans mundtlige besked at han han vurderede 10% alene for fingrene, og mindst 15% for helheden.

Lidt tid efter det lægebesøg, modtig vi endnu et brev fra forsikringen med den endelige mengrad på 10% sammen med endnu en check, så vi var godt tilfreds *ss*

Da vi modtog forhåndsvurderingen, blev vi også noget blå i hovederne, og ikke mindst skuffede, så jeg valgte at kontakte min far som er udd´et assurandør, han kunne så fortælle at det er helt normalt at man modtager af 2 omgange, og at det først er efter 2. omgang man skal klage, hvis det er det man vil, og at forsikringsselgskaberne desværre er super dårlige til at sørge for at skrive at det KUN er en horhåndsvurdering, og at den endelige først kommer når ens tilstand er stationær, og vurderet endnu en gang af en læge.

Vi modtog intet omkring arbejdsevnen fra forsikringen, fordi det ifg min far ligger i mengraden, der til har evt vurdering omkring arbejdsevnen, absolut intet at skulle have sagt i forhold til en evt sag hos kommunen, de 2 ting har intet med hinanden at gøre, derfor ser man også "tit" folk med en mega mengrad, få afslag på FP (og fleks) hvor folk så ikke kan forstå det, for tingene hænger jo ikke sammen, men det er altså fordi kommunerne foretager en anden from for vurdering, nemlig arbejdsevnen (som du jo ved *gg*) mens forsikringerne vurdere på funktionsevnen baseret på lægelige oplysninger.

Men er I i tvilv om, om det er den endelige afgørelse (hvilket det ikke kan være før tilstanden er konstateret varig og uden udsigt til forbedring, heller ikke af tidens tand... her skal det siges at forsikringerne ikke er lige så stramme i betrekket som kommunerne, det er i hvert fald ikke hvad vi har oplevet, ej heller det min gamle far kender til) så ringer (eller skriver) i bare og spørger det selskab der skal dække, og nu i er i gang kan i jo lige bede om at få af hvide hvordan og hvorledes, så i ved hvad i har at gøre med, når en gang sagen skal videre.

Er det så endelig afgørelse (hvilket jeg bestemt tvivler på det er) så ank
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 22:43   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er ikke for at han vil have mere end han skal have , men det de har sat det til dækker jo ikke en gang han fys træning frem over,som han stadig har brug for.

svige og smerte har de også strøget jeg forstår det ikke,så det ender vel med at fagforeningen skal gå vider med det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 23:44   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig skal han have det der svarer *ss* jeg opfattede slet ikke sit indlæg som andet

Det var for at sikre det min mands læge proppede lidt ekstra på, lægens erfaring er, desværre at forsikringerne gerne vil give lidt mindre, end hvad der er svarende til men, vi oplevede det så bare ikke, men det kan jo meget muligt have været pga lægen??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 12:44   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er ikke for at han vil have mere end han skal have , men det de har sat det til dækker jo ikke en gang han fys træning frem over,som han stadig har brug for.

svige og smerte har de også strøget jeg forstår det ikke,så det ender vel med at fagforeningen skal gå vider med det.
Få hjælp i fagforeningen, det er kompliceret at give dig råd her på k10, når du ikke engang ved om din kæreste er sygemeldt/deltidssygemeldt eller raskmeldt. Er din kæreste raskmeldt så er erstatning for svie og smerte ikke muligt at få mere, lige p.t er det 130 kr. skattefrit pr. dag han er sygemeldt, dog op til en samlet udbetaling på 50.000. Har han ikke nået det beløb og er sygemeldt/deltidssygemeldt så bør der være mulighed endnu.

Angående fremtidige behandlingsudgifter. §1 a. Erstatning for fremtidige helbredelsesudgifter og andet fremtidig tab som følge af skaden, jf. §1 stk 1, fastsættes til et kapitalbeløb, som højest kan udgøre den forventede gennemsnitlige årlige udgift ganget med 10.

Har han overhovedet oplyst forsikringen om de udgifter til behandling han fortsat har? Man kan ikke regne med at det bare kører automatisk, hvis det ingen steder står at din kæreste skal behandles med fys. i fremtiden også. Som regel er man jo behandlet færdig når der foreligger et stationært tidspunkt, og det er jo nået ved at de HAR afgjort mèngraden - men der er jo undtagelser, f.eks fys.træning for at bibeholde funktionsevnen i fremtiden m.m - det er en læge der skal vurdere det.

Tag alt med i fagforningen, så hjælper de - det er en jungle med alle de begreber og forsikringssprog. Eller prøv at oplyse lidt mere, f.eks fra din kærestes afgørelse angående méngraden, så kan i nok bedre hjælpes her på k10.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 22:41   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil lige slå fast det er ikke min kærste,men min søn.

Ja,det er nok fag folk der skal råde ham,jeg har ikke set kun hørt om hvad der står i papirne,så det svært rigtigt at gengive det.

Der er flere inde over hans papir,læger sagsbehandler osv. Men de er jo lige som min søn også ansat hos militæret,og alle har vist deres egen dagsorden.

hver gang han påtaler noget er det mit indtryk at de alle siger det ikke er deres bord.

Jeg håber da at hans fagforening kan samle trådene,men har lige hørt at han er sendt til anden aktør for at lære at skrive sin profil.

De mener jo han er ung og bare skal omskoles.
Det bliver svært da han er stærkt ordblind og stadig har bøvler med ryggen.mere skolegang kan han jo heller ikke leve af.
iøvigt er han fuldtids sygemeldt nu.

Han må vist bare genmen møllen som vi andre det bare så rrrrrrah ikk.
Syntes sku det synd for ham.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 06-08-2011 kl. 22:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 00:32   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja når det er ens børn der rammes, er man endnu mere følsom, end når det er ens egen sag.
Er man så samtidig magtesløs, så *suk* og samtidig skal man jo passe på ikke at ville det for godt heller, det gider ungerne som regel ikke, de vil gerne (vise at de kan) selv, det er en hårfin balance.

Så selv om at du er en af de skrappe c.l.e.o. er det bedste nok at lade fagforeningen tage den, og ellers bare være der med indput når du bliver spurt, og så ellers håbe og krydse på at det hele alligevel ender godt, inden for en rimelig tidsperiode.
Og så ellers evt læsse lidt af på os andre
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 10:31   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Ja når det er ens børn der rammes, er man endnu mere følsom, end når det er ens egen sag.
Er man så samtidig magtesløs, så *suk* og samtidig skal man jo passe på ikke at ville det for godt heller, det gider ungerne som regel ikke, de vil gerne (vise at de kan) selv, det er en hårfin balance.

Så selv om at du er en af de skrappe c.l.e.o. er det bedste nok at lade fagforeningen tage den, og ellers bare være der med indput når du bliver spurt, og så ellers håbe og krydse på at det hele alligevel ender godt, inden for en rimelig tidsperiode.
Og så ellers evt læsse lidt af på os andre
Det har jeg også tænkt mig,jeg har slet ikk evner til andet.
Har sagt at kommer der helt uforstållige breve vil jeg prøve at hjælpe-men hjælp her inde fra

Krydser bestemt finger og håber på det bedste.

Han skal jo gerne blive på sygedagpenge,til han er afklaret,men fornemmer at de lige vil sætte ham i revalidering først,og det kan jo blive noget møj,i længten.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mén grad og erhvervsevnetab kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 18-12-2013 23:37
Me'n grad ? ette74 Alt det andet 2 27-08-2013 08:30
Fastsættelse af mén grad martiniqe Dit og Dat 4 13-02-2009 15:22
ordblind 1 grad baldur Dit og Dat 6 29-01-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension