K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2011, 16:39   #1
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
udsættelse af afgørelse af stop for sygedagpenge?

Jeg har nu fået en afgørelse om udsættelse af afgørelsen om stop for sygedagpenge. Og dermed mistet dp fra den 30/6.

Jeg havde ventet et stop for sygedagpengene, men ikke en udsættelse om afgørelsen. Kan de godt stoppe dp på den baggrund?

Jeg har af 5 forskellige neurologer på to forskellige sygehuse fået diagnosen ms. Nu er der så en neurolog der stiller tvivl om denne diagnose, og vil have undersøgt om pletterne på scanningen og de mange symptomer (føleforstyrrelser, lammelser, nedsat kraft, træthed, kognitive problemer osv.) istedet kan skyldes blodpropper fx.

Sb nåede lige at få denne besked inden hun skulle tage stilling til forlængelse af dp - og jeg tænker det er derfor hun har udsat afgørelsen.

Jeg har ikke været gennem en arbejdsprøvning, men en praktik af 4 ugers varighed, hvor jeg ikke kunne få oplyst årsagen til jeg var der. Anden aktør havde simpelthen ikke fået at vide hvad de skulle med mig. Jeg var der ialt 6 gange og udfra det vurderes det, at jeg har en arbejdsevne på 6-9 timer om ugen.

På den ene side tilbydes jeg nu en afklaring af arbejdsevnen samtidig med, at det understreges jeg ikke får sygedagpenge. Jeg opfordres til at søge kontanthjælp.
På den anden side bruges denne praktik til at vurdere min arbejdsevne i arbejdsevnevurderingen. Jeg tænker, det er for at kunne hævde arbejdsevnevurderingen er foretaget og dermed opfylde kriterierne for at kunne stoppe sygedagpengene?

Jeg er i fuld gang med at finde huller i det her og ved at skrive klage over afgørelsen (som jo ikke er en afgørelse....) Men indput er velkomne.

Jeg har kig på §27...

Jeg har i i øvrigt tid til 4 forskellige undersøgelser indenfor den næste månedstid, hvis det har nogen betydning?

Endelig kan jeg jo godt risikere at komme i den situation at jeg står med en uafklaret msdiagnose i nogle år frem før den bliver endelig. Hvad så?
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:18   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Velkommen til

Jeg formoder at du har modtaget en partshøring der argumentere for hvorfor de ikke kan forlænge dine sdp. ? Den er måske bare meget generel ?

Problemet i din sag er formodentlig at dine lidelser ikke er erklæret stationære, man er end ikke sikker på hvad du fejler.

Uden at kende din sag, kunne du måske køre på at blive forlænget iht. §27 stk. 1 nr. 3, der foreskriver at lægerne skal garantere at du kommer i ordinær beskæftigelse efter 2 x 52 uger fra forlængelse af sdp. Dette kræver dog måske indhentning af yderligere rapporter.

Jeg forstår ikke helt at de ikke vil sætte dig i arbejdsprøvning under sdp. når de vil på efterflg. kontanthjælp?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:36   #3
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
Jeg har modtaget en partshøring - der bliver det meget tydeligt argumenteret at jeg helbredsmæssigt ikke er afklaret.

Den sang har jeg hørt før - bla. i forbindelse med den praktik, de satte mig i. De kunne ikke afklare mig, fordi jeg ikke var stationær. Altså blev jeg bare sat i en kortvarig praktik, med uvist formål.

Den praktik bliver idag brugt til at opfylde kravet om, at jeg er erhvervsevnevurderet. Som jeg læser det.

Det har jeg naturligvis klaget over.

Samtidig tilbydes jeg muligheden for en afklaring nu. Det vil de gerne, selvom jeg ikke får nogen dagpenge. Men jeg finder det ret selvmodsigende at de kan tilbyde en afklaring, når de ikke tidligere har kunnet pga. manglende diagnose?

Det er så det.... Min egentlige undren lige pt. går vel mest på at de kan stoppe mine dagpenge når de netop IKKE har taget stilling til stop af dagpengene???

Må kommunen stoppe mine dagpenge på baggrund af "Afgørelse om stop for udbetaling af sygedagpenge bliver udsat"?
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:44   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af henriettej Se meddelelser
Må kommunen stoppe mine dagpenge på baggrund af "Afgørelse om stop for udbetaling af sygedagpenge bliver udsat"?
De har jo mere eller mindre taget stilling til stop i deres partshøring, dog venter de så på en rapport og har derfor udsat det endelige stop. Det tror jeg desværre godt at de må.

Om hvorvidt kontanthjælps loven tillader arbejdsprøvning uden at have ens lidelse dokumenteret som stationær, det ved jeg ikke. Dog syntes jeg at det er ufatteligt at de siger at du ikke kan afprøves igen på sdp. da du ikke er stationær, men det kan du på kh. når sdp. stopper, dette er meget beklageligt.

Du var jo heller ikke stationær da du kom i praktik første gang vel ?

Er der nogen steder i dine rapporter at det er skrevet at du ALDRIG vil komme på det ordinære arbejdsmarked igen ? Mere for at have en evt. forlængelse iht. §27 stk. nr. 4 som mulighed "også".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 23:06   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kommunen må gerne udsætte en afgørelse, hvis det kan være til gavn for borgen. Så det skal du bare se som noget positivt!

Ift. at du er blevet stoppet pr. 30.06.11, så har jeg selv for nyligt fået en aførelse retur om, at man godt kan være helbredsmæssigt uafklaret på 27.1.2 forlængelsen, og at denne mulighed bør bruges før udsættelse af afgørelse...

Så måske skulle du klage over udsættelsen, med henvisning til, at du burde være blevet forlænget på 27.1.2 i stedet, der skulle være en mulighed for, at du vil få medhold senere, når kommunen har videresendt din klage til BAN (kommunerne er ikke orienteret om muligheden, vi har i årvis fået det modsatte at vide, så de vil formentlig ikke acceptere din klage)...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 09:27   #6
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Kommunen må gerne udsætte en afgørelse, hvis det kan være til gavn for borgen. Så det skal du bare se som noget positivt!

Ift. at du er blevet stoppet pr. 30.06.11, så har jeg selv for nyligt fået en aførelse retur om, at man godt kan være helbredsmæssigt uafklaret på 27.1.2 forlængelsen, og at denne mulighed bør bruges før udsættelse af afgørelse...

Så måske skulle du klage over udsættelsen, med henvisning til, at du burde være blevet forlænget på 27.1.2 i stedet, der skulle være en mulighed for, at du vil få medhold senere, når kommunen har videresendt din klage til BAN (kommunerne er ikke orienteret om muligheden, vi har i årvis fået det modsatte at vide, så de vil formentlig ikke acceptere din klage)...
Tak for svaret

SB har ganske rigtigt skrevet i forhold til 27.1.2 at jeg ikke er omfattet af denne bestemmelse, da jeg er helbredsmæssigt afklaret. Men jeg har også tænkt mig at klage over præcis det.
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 09:56   #7
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hejsa!

Har selv været udsat for præcist det samme i 2009, jeg ankede og kommunen fik medhold af BAN, så det må man altså godt, desværre


marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 10:06   #8
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Hejsa!

Har selv været udsat for præcist det samme i 2009, jeg ankede og kommunen fik medhold af BAN, så det må man altså godt, desværre


marian
Hvilken en af delene må de? Udsætte afgørelsen? (Har jeg ikke noget problem med)
Eller stoppe dp i mellemtiden? (Det er her mit problem er...)
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 10:11   #9
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
begge dele, man får så udbetalt sdp med tilbagevirkende kraft, såfremt man får medhold, eller der fremkommer nye oplysninger.
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 10:29   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Nu er det jo ikke alt, som BAN afgør, der ikke bliver irettesat hos Ankestyrelsen, for ikke at glemme detajler i ens sag, som tillæges vægt.

Samtidig har anker over afgørelser også den funktion, at der bliver lavet statestik over disse, hvilket kan have en større funktion en lige ens egen anke.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsættelse af afgørelse om sygedagpenge Betina1977 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 12-09-2012 17:09
Udsættelse af afgørelse BerlingoFar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 30-03-2011 21:05
Ask & Afgørelse om stop af sygedagpenge §7 stk 8 King8900 Din historie 10 12-12-2010 09:41
Efterlysning: afgørelse uretmæssigt stop af sygedagpenge gunvor Alt det andet 0 26-11-2010 01:36
Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpenge bsk Spørgsmål ang fleksjob 10 11-11-2010 23:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension