K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2011, 23:05   #1
DAJM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2011
Alder: 48
Indlæg: 6
Styrke: 0
DAJM er ny på vejen
Question Stop af sygedagpenge/henvist til Kontanthjælp - SPØRGSMÅL ??

Hejsa, vil bare lige først sige hej, jeg er nyt medlem her på forummet. Jeg har forsøgt at læse lidt op på tidligere indlæg, som kunne passe på min situation, men de passer ikke helt alligevel, derfor har jeg brug for lidt råd, og måske også lidt forklaringer på hvorledes man kan sendes ud i "ingenting"....

Jeg har fået stoppet mine sygedagpenge pr. 30.6.11 - lavede indsigelser til partshøringen, hvor de nu har træffet afgørelsen at de ikke kan se muligheder for forlængelse af sygedagpengeperioden. Da min helbredsmæssige tilstand er uafklaret ! Det er det de bliver ved med at henvise til, at jeg er uafklaret. Og ikke kan arbejdsprøves da mine behandlingsmuligheder ikke er utømte - nej det er de ikke, da jeg er blevet gravid. Men de skriver dog at de erkender dog min varige skade, samt min psykiske tilstand, med post traumatisk stresssyndrom.

Jeg er under mit sygdomsforløb blevet fyret fra mit job (ufaglært stilling), med sidste lønudbetaling d. 1.8.11. Og derfor har kommunen nu skrevet at jeg henvises til at søge kontanthjælp.

Min situation er den at jeg er sygemeldt pga svære komplikationer efter et kejsersnit, og går til behandling på en smerteklinik - og er fortsat i behandling min. 1-2 måneder endnu. Min situation er nu "kompliceret" yderligere, da jeg er blevet gravid, uplanlagt ! Med det til følge at jeg ikke kan få den måske "helbredende" medicinering, da det er medicin der ikke må tages under graviditet.
Min mand har valgt at han ikke kan leve med den økonomiske usikkerhed, samt at vi har haft store problemer efter jeg blev syg, pga mine smerter/psykise tilstand, at han vil sepereres. Og faktisk agter at flytte i denne week-end.
Jeg aner simplehen ikke hvad jeg skal stille op....kan jo ikke søge kontanthjælp dels pga jeg stadig er sygemeldt ! Nu gravid med komplikationer ! Er ved at miste min mand ! og vi kan ikke sælge huset, da vi er blevet teknisk insolvente - banken vil simplehen ikke "gå med til" et salg med det kæmpe underskud vi vil få. Manden har sagt, da jeg har børnene, kunne vi godt finde ud af en løsning med at jeg bor i huset. Så længe han ikke økonomisk bliver belastet.

Er min eneste mulighed at jeg skal søge kontant hjælp, og søge "jobs" som jeg ved jeg ikke kan varetage, eller som jeg ved jeg ikke vil få! Og kan jeg overhovedet få kontant hjælp, når vi blot er sepereret manden og jeg ??? Nogen der ved det ???

Ved slet ikke hvem jeg skal ringe til for at få hjælp til alt det her !
Håber nogen kan give bare lidt svar og råd med på vejen.

Som om man ikke havde nok at slås med, for bare at få smerterne holdt lidt i tålelig tilstand, så skal man også slås med kommunen.
DAJM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 23:42   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan desværre ikke gennemskue din situation, mhp graviditet, når du i forvejen er sygemeldt efter en sådan.

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 00:04   #3
DAJM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2011
Alder: 48
Indlæg: 6
Styrke: 0
DAJM er ny på vejen
Har ikke talt med dem endnu

Men jeg har ikke været i fagforening længe nok til juridisk bestand.

Pudsigt, sad lige og læste et indlæg af dig, da jeg også bor i Hillerød Kommune, kunne se du skrev de var meget lidt hjælpsomme !

Det hele er noget være rod, da de bare har henvist mig til at søge kontant hjælp, men samtidig skriver at de anerkender min skade mm. Det hænger bare slet ikke sammen!

Og ja så er det virkelig uheldigt at jeg er blevet gravid. hvilket formentlig ikke gør situationen bedre.
DAJM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 00:20   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære DAMJ!

Velkommen til!

Pyha, sikke en situation... der er rigtig mange ting, der skal tages stilling til og som jeg slet ikke er kompetent til, så mit umiddelbare bedste bud er, at du tager kontakt til (udover fagforening) DUKH (hvis du googler DUKH, får du nærmere information om kontaktmuligheder).

Men bliv hængende her i din tråd, så kommer flere forbi med råd :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 08:29   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kun forsøgsvis;
Man kunne anskue, at du skulle forlænges ift første skade(graviditet er jo som udgangspunkt ikke en sygdom).

At du så må udsætte behandlingen, er jo kun indtil fødsel, dvs max et år fra nu.
Ergo burde du måske forlænges under §27, stk 3 , max 2x52uger.
Men dette kræves at du forvendtes at kunne genindtræde på ordinært arbejdsmarked fuld tid.

Hvad siger lægerne om din helbredstilstand, bliver du helt rask eller?

Håber at du har tænkt at klage videre, til Statsforvaltningen, det er altid et forsøg værd.
Husk klagefrist max 4 uger.
Du kan evt i hovedtræk ref. afgørelsen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 09:49   #6
walle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2011
Indlæg: 23
Styrke: 13
walle er ny på vejen
Sygmeldt pga kejser snit.
gravid igen men dine symptoner er det nok'
ikke ansvarligt
fagforeninger giver juridiskbistand når du er
meldt ind
der er noget der ikke passer helt
walle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 10:00   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Kender ikke reglerne, men du kan søge kh når i skal/er sepereret så er der jo ingen forsøgerpligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 10:52   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Fagforeningen yder juridisk bistand efter 3 mdrs medlemskab - hvis jeg var dig ville jeg allerede nu alligevel kontakte dem om din sag.- de er rigtigt flinke til at yde hjælp selvom perioden på de 3 mdr. endnu ikke er gået.

Udover DUKH som en anden nævnte - findes også en forening SR-Bistand.
Dem har jeg altid haft god gavn af - Kontoret ligger ved søerne i København -
se deres hjemmeside.

Kommunen skal hjælpe dig når du reelt er blevet enlig igen kontakt evt. deres familieafdeling for råd om hvad du skal gøre i din situation.

De får mine varmeste hilsener,med ønsket om at alt løser sig hen ad vejen.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 10:59   #9
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej og velkommen til

det lyder til at være en barsk situation du er kommet i, både hvad angår privatliv og økonomi. Hvor langt er du henne i din graviditet ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 12:12   #10
DAJM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2011
Alder: 48
Indlæg: 6
Styrke: 0
DAJM er ny på vejen
Tak for alle jeres svar....
Ok, kan se at jeg godt kan bruge min fagforening ! Synes bare man skulle være medlem 1 år, men har været medlem i 8 måneder nu. :-)
Popiae: Lægerne er faktisk ikke helt enige i hvad de "forventer", smertelægen siger at den medicin jeg kan få når min graviditet er over, den er sidste mulighed for at se om det lykkes at få mig smertefri (har smerter pga en nervelæsion). Men at jeg formentlig aldrig bliver 100% arbejdsdygtig. Smertelægens udtalelser har kommunen helt valgt at se bort fra :-O
Egen læge er mere optimisk, og har faktisk skrevet rettelse til sin første statusattest, hvori han netop nævner de 2 x 52 uger. Men de har i kommunen valgt at se bort fra hans rettelse, men bruger derimod hans første udsagn.
Jeg aner íkke selv om et fuldtidsjob bliver en realitet, måske med en uddannelse til et job, som er mere stillesiddende. !?

Jeg er halvvejs i min graviditet.

Jeg er ved at formulere en klage, ved at bruge § 28, plus den der heddder §7a, om at de ikke har en plan for mig, og hvor der henvises til, kan jeg finde her i forummet, at de ikke må sende mig videre til kontanthjælp, uden at have arbejdsprøvet mig.
De skriver dog at de ikke mener en arbejdsprøvning nu ville være retvisende, da jeg ikke er i optimal medicinsk behandling. Men hvordan forventer de at jeg kan få kontant hjælp ?? Der skal man jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket jeg ikke kan da jeg bare har for mange smerter, og har en del bevirkninger af medicinen jeg får idag.

Jeg bliver mere og mere forvirret - det virker lidt som en ond karrusel det.....
DAJM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
spørgsmål til sygedagpenge stop nilla Alt det andet 4 17-09-2010 14:38
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Spørgsmål vedr stop af sygedagpenge. Camille Dit og Dat 12 19-03-2009 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension