K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2011, 14:51   #1
fie123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
fie123 er ny på vejen
Exclamation Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Jeg er kommet i den kedelige sitaution at , jeg har fået afslag på min ansøgning om pension , Har sagt til min sagsbehandler (som ikke er til megen hjælp) at jeg vil anke min sag , jeg har ingen vejledning fået om hvordan at jeg skal gøre .Min egen læge har skrevet i min helbredserklæring at han klart anbefalede en pension men komunens lægekonsulent har skrevet at de mener at jeg sagtens kan passe et job .Jeg skal lige tilføje at jeg er visiteret til et flexjob , og har været ude to gange hvor jeg begge gange blev fyret på grund af sygdom .Håber der er nogle der kan give mig et godt råd , jeg skal lige tilføge at der står i brevet at de vil stoppe mine sygepenge , og at de skal partshøre mig og har jeg noget at tilføje skal det ske inden D 8-8 ::
fie123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 15:00   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
skal lige spørger, hvis de stopper dine sygedagpenge, ryger du så ikke på ledigheds ydelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 20:58   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

du må have fået atvide, hvorfor de har afvist din pensionssag
hvormange timer mener de du kan arbejde
som jeg forståe det du skriver er du flekser, har søgt pension og har fået afslag
så mener jeg du skal have ledighedsydelse.
i din partshøring er det vigtigt du skriver hvorfor du mener du bør have pension evt. med henvinsning til pgr. og hvad du har oplevet i dine sidste jobs.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 17:10   #4
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej

Du skal skynde dig at sende klagen til Socialforvaltningen (inden fire uger fra du modtog afslaget).

Det er ikke så afgørende hvad du skriver, udover at du ønsker at klage. Du må dog gerne sætte spørgsmålstegn ved de ting du synes afslaget mangler. F. eks. anvisninger på hvad de mener du vil kunne arbejde med.

Så har de fire uger til at genvurdere sagen og herefter videresender de den til Beskæftigelsesankenævnet som gennemgår hele din sag på ny.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-10-2012 21:44
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... busser24 Alt det andet 8 23-02-2011 01:08
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension