K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 13:27   #1
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
sygedagpengestop/kontanthjælp

Hej derude...

Jeg er faldet for varighedsbegrænsningen og kom på kontanthjælp...men er stadig ikke udredt færdig. Jeg er tilknyttet smerteklinik lige nu, og afventer et terapi forløb herefter.

Jeg er nu indkaldt til jobsamtale med ny sagsbehandler på jobcenteret i kontanthjælps afd. og læser i brevet, at mødet kommer til at dreje sig om hvilke jobs jeg søger, vi skal tale om evt uddannelsesmuligheder osv. Desuden fik jeg også et brev om at huske at gå ind og logge på jobnet.dk og oplyse om, hvilke jobs jeg har søgt.

øhhhhh...jeg er jo syg!! og intet peger i retning af, at jeg kommer til at klare et job igen.. er det normal procedure det her?? Er det en fejl med det brev?

da jeg blev tilmeldt kontanthjælp, fik jeg at vide, at jeg bare skulle udfylde felterne om jobs osv inde på jobnet.dk og så ville de automatisk flytte mig over i en anden kategori, når jeg stadig var syg. men nu fik jeg så det brev her og bliver i tvivl om tingene...

Jeg skal til den samtale på torsdag, men tænkte jeg lige ville høre jer ad herinde inden..

Knus fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 13:35   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
glem det, det er et standard brev
så det skal du ikke tage dig noget af

et godt råd er selv at tænke over hvad du selv vil
revalidering flex eller pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 13:39   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg forstår du er indkaldt til møde, så ring og tal med dem.
Har du ikke anket dine sygedagpenge stop?? Ellers så kom igang, du har jo ikke noget at miste.
Knus fra Isabel.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 20:01   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Mtvrv1....ok det glæder mig sgu at høre, hader den slags breve der straks for nerverne op at stå...jeg har jo valgt helt fra starten af, at være ærlig omkring det jeg selv føler omkring min fremtid på arbejdsmarkedet, og det er, at jeg har kæmpet indædt for at fastholde det lette job jeg havde, men nu kan jeg simpelthen ikke hænge sammen til mere kamp.

Så jeg fortsætter med at forklare dem, at jeg ikke kan og det hænger helt ok sammen med de ting der står i mine papirer. Så jeg håber det hele munder ud en pension, så jeg kan leve et stille liv, hvor jeg ikke skal tænke på andet end passe på mig selv, for at få et tåleligt liv.

Hvad med brevet om at logge ind på jobnet. hver 7 dag...?

Isabel...jo, der er sendt en anke, og de har ikke ladet høre fra sig endnu, selvom det er næsten 5 uger siden. Jeg har derfor også sendt en klage afsted om det manglende svar! Har en god ven der hjælper mig med alt dette, da jeg slet ikke magter den slags selv, pga væsentligt nedsatte kognitive funktioner. Dette er også grunden til, at jeg er tilbageholdende med at ringe derop, for jeg har enormt svært ved at holde sammen på samtaler og ikke mindst, huske hvad der bliver sagt til mig, har det nemmere på skrift. jeg skal derop på torsdag, så bliver jeg nok klogere Håber sådan hun både er en sød og god sagsbehandler..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 20:28   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du har tænkt og forfølge en pension

1
du skal være færdig på smerteklinikken og der må ikke være flere behandlingsmuligheder
2
du skal sikkert i arbejdsprøvning og der skal konklusionen være en ubetydelig arbejdsevne. en rød tråd er under 12,5 time om ugen, men som regel mindre. samt det skal stemme overens med dine lægepapir

så kan lige så godt sige der er lang vej endnu

3
hvad siger din egen læge, han/hun har vil sygemeldt dig, så skal du nemlig ikke søge job

når du har problemer med dine kognitive funktioner, så skal du ikke snakke i telefon
brug mail og ikke andet.

når du ikke har papir på du er udredt inden 39 uger. alså en raskmeldning eller din funktionsevne er nedsat i alle erhverv
så hvis du ikke har nogen pronose for det. Så får du ikke medhold i BAN
men ja du skal anke under alle omstændigheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 10:33   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
jeg går ud fra jeg afsluttes på smerteklinikken inden så frygteligt længe, her har den medicin jeg har afprøvet, ingen effekt haft, ej heller Tens apparat med nervestimulation, det provokerede istedet smerterne.

Den kognitiv terapi der venter forude, er en joke som jeg klart mener jeg ikke har behov for...den tykke stak spørgsmål jeg skulle udfylde og sende ind til dem, viser dem forhåbentlig at det er skudt temmeligt højt over målet, at henvise mig til dem. Dett kan vel forhåbentlig kun udløse, at de skriver hurtigt, at der ikke er noget behandlingsbehov, jeg har det udmærket psykisk, er kun presset og bekymret over min nuværende situation, det er de fleste der sidder i systemet jo.

herefter er det vel en arbejdsprøvning der venter ja..pyha, næsten ikke til at udholde tanken, det kommer til at ødelægge den smule stabilitet i mine smerter, jeg har opnået selv det seneste år her.

Jeg har min mand med hver gang jeg skal på kommunen, ellers har jeg ikke en chance mht. at huske hvad hun siger, det vil være som en delvis renvasket tavle når jeg forlader hendes kontor.

Jeg har ikke nogen lægeerklæring fra min læge, skal man virkelig have dette, når man er igennem smerteklinik osv? Sgu for meget altså, men burde ikke være noget problem at få en.

Tusind tak for jeres svar, det er rigtigt dejligt
Skriv endelig hvis I kommer i tanke om mere!

Måske I ved, om ressourceprofilen ikke skulle være færdig og klar til mig nu? Den blev først skrevet HELT op til varighedsbegrænsningen, hvor den blev sendt til mig, til gennemlæsning. Jeg havde MANGE rettelser og fik at vide af sagsbehandleren, at jeg ville modtage den efter få dage. Det var så i april/maj og har intet hørt siden. Nu er jeg jo ikke på sygedagpengene mere og har derfor ikke sagsbehandleren mere, nu er det kontant afd og ny behandler...kors jeg er spændt på,, hvad hun er for en

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop/kontanthjælp Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-12-2011 16:59
Afslag på ftp, sygedagpengestop - kontanthjælp Ninja Alt det andet 4 18-03-2011 18:09
sygedagpengestop kontanthjælp og tilbagebetaling østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-02-2011 14:25
sygedagpengestop/ledighedsydelse/kontanthjælp kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 15-01-2011 22:27
Sygedagpengestop og kontanthjælp jabma Alt det andet 6 11-05-2010 09:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension