K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 00:32   #1
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
generel helbredserklæring

jeg er stoppet i min 3. arbejdsprøvning, da sagsbehandler endelig har indset, hvor galt det står til med min ryg. Jeg fik en arbejdsskade i min ryg for godt 2 år siden, da en dreng sprang op på min ryg, mens jeg sad foroverbøjet i sandkassen.
Jeg har bl.a. været omkring smerteklinik, hvor man fastslog, at det der blev arbejdet med hos dem ikke var helbredende men at prøve at smertedække mig og samtidig øge min livskvalitet. Alligevel skulle jeg lige omkring endnu en arbejdsprøvning...
Min sagsbehandler mener at alt er belyst, at en general helbredserklæring nok er det eneste lægekonsulenten kan finde på at efterlyse. Så den kan jeg lige så godt få lavet inden tingene sendes videre i systemet. Da jeg så kontakter min læge for at bestille tid til den, får jeg et mindre chock...jeg kan komme til midt i september " for vi har et princip om kun at tage et par stykker ind om ugen. så kan det være kommunen finder ud af ikke at kræve dem hele tiden..." At jeg prøvede at forklare ham, at jeg er faldet for varrighed og ikke får en eneste krone, ja det kunne ikke få ham til at finde en hurtigere tid... desværre. for så tænker jeg, at det varer da bare rigtigt længe før der er en afgørelse i min sag og dermed en indkomst (forhåbentlig) Også i forhold til min sag hos arbejdsskadestyrelsen - har søgt om tab af arbejdsevne, hvilket jeg ikke kommer længere med før der er en afgørelse om flex eller førtid... Ifølge min sagsbehandler burde den gå lige igennem - men det tør jeg slet ikke tro på----- selvom jeg virkelig håber at lidt ro omkring mig og min ryg vil hjælpe mig til færre smerter og forhåbentlig ud at noget af alt det medicin jeg tager hver dag ( norspan 20 mg + noritren 25 mg + amitriptylin 25mg + oxicontin 20 mg x 2 + oxinorm 5 mg efter behov (op til 3 gange dgl)) lige nu kan jeg ikke undværre så meget som 1 pille
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 00:37   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej Heidi !
Jeg oplevede det samme da jeg skulle have en erklæring hos egen læge - men jeg henvendte mig til SB - forklarede hvad problemet var -så ringede SB til lægekonsulenten - der kontaktede min læge og vupti - så var der pludselig en ledig tid ugen efter !
De kan ikke trække den til september med den begrundelse !
Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 00:44   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
tak vibbe
det gør jeg på mandag :-)
knus
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 03:10   #4
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Sikke dog en læge der tager sin patient som gidsel. Kan huske at der også var lang ventetid for mig, men det skyldtes nu at både min læge og jeg gerne ville at det var ham der lavede den. Dvs. der kom først lige et lægeskifte ind. Den daværende læge kunne ikke nå at give mig en tid til det før han to 3 ugers dykkerferie. Det kunne jeg vanskeligt leve med. Det faldt så heldigt at min oprindelige læge havde åbent for nye patienter, så jeg kunne komme tilbage til den læge der kender mig bedst. Attesten krævede at vi brugte to timer på det dvs. to gange og tidsmæssigt var der noget logistik der skulle passes ind. Ikke desto mindre glemte vi at få en af "lidelserne" med, men det fik dog ingen praktisk betydning.

Håber at du får dem til at besinde sig... hvis de har et problem med kommunen, så bør de kontakte kommunen og tale med dem om det. Det de gør er uanstændigt og nedladende.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:37   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du ender med at blive nødt til at acceptere noget ventetid på gh'en, så få sb til at lave rp'en mens i venter, sådan at ventetiden i det mindste bliver brugt på noget konstruktivt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 15:47   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nå ja det har jeg ikke tænkt på.... det vil jeg da få sat igang:-)
sagsbehandler kunne ikke gøre noget for at få fremrykket datoen hos lægen - desværre... men nu ved hun da at jeg har kæmpet med det også....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helbredserklæring ved Regionsklinik lonsmann Spørgsmål ang fleksjob 0 29-07-2013 13:19
Generel helbredsattest hos egen læge fibro Alt det andet 94 09-03-2012 23:04
generel helbredsundersøgelse heidi kastrup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 78 24-02-2012 11:52
Helbredserklæring Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2010 14:04
generel helbreds attest lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-04-2008 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension