K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 17:00   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Forlængelse...§27, 1 stk 4

Hejsa

Jeg har et spørgsmål, om nogle har kendskab til, hvis man er blevet for længet på § 27, 1 stk 4.

Det vil sige man er forlænget 26 uger med henblik på afklaring til fleks eller ftp.

Hvis nu der bliver søgt om ftp og den bliver afvist, mister man så retten til sine sygedagpenge på trods af forlængelsen ??? eller bliver man så automatisk tilkendt fleks ????? ledighedsydelse.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 19:02   #2
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej forlængelsen skal bruges til og finde ud af hvad retning det skal gå, men hvis de midt i forlængelsen finder ud af de ikke kan nå en afklaring inden for 26 uger kan de godt finde på at stoppe dine sygedagpenge.

Så må desværre sige at intet er sikkert hverken med fleks eller førtidspension, selvom du er forlænget efter denne paragraf..

Du kan evt. prøve at kigge på min tråd omkring af stop af sygedagpenge efter denne forlængelse 27 stk 1 nr.4.

Men håber da at du kan være lidt heldigere end mig.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 23:33   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Principafgørelsen A-38-02 slår fast, at har kommunen erkendt, at man ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er besluttet om det hedder fleks eller fp, skal man overføres på ledighedsydelse idet sygedagpengene stopper. Forlængelsesmuligheden efter §27 stk.1, nr.4 er netop lavet på grundlag af denne principafgørelse

At kommunerne ikke retter sig efter det, er en anden sag. For det gør de nemlig ikke. Det kan man så klage over, og sagen ryger til beskæftigelsesankenævnet, hvor man får medhold, og skal have ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft

Det er bare fandens at man skal gennem så meget besvær og ventetid, før kommunen accepterer at man har ret. Jeg tror, helt ærligt, at kommunerne spekulerer i det. Nogle opgiver kampen og får ikke sagen til BAN = sparede penge for kommunen. Sagsbehandlere 'glemmer' at vedlægge ganske væsentlige dokumenter i sagen til BAN, så BAN ikke har det korrekte grundlag at træffe afgørelse på, og derfor giver kommunen medhold (ikke en løs påstand men faktum) = sparede penge for kommunen.
Derfor, husk altid at få aktindsigt fra BAN og tjek at alle relevante info er med

Ganske sørgeligt, at det er den måde, man har valgt at behandle syge mennesker på...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 06:34   #4
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Vil det sige Tassi, at man ikke ryger på kontanthjælp hvis man får afslag...heller ikke hvis man søger på § 17 foreliggende?
Er jeg netop fra kommeunen blevet oplyst om man gør. Eller helt præcist fik jeg at vide jeg havde mulighed for at søge på foreliggende, men hvis den ikke blev godkendt skulle der søges kontanthj.
Er lige blevet forlænget 26 uger efter punkt 4 og lægekonsulenten skriver alle tiltag er afprøvet, det er stationært og man ikke skal forvente der kan ydes mere end de 10 t/u jeg har vist.
Blev stoppet i arbejdsprøvning fordi der ikke var nogle fremskridt efter 8 uger. Det var i slutningen af marts.
Sb siger så jeg ikke kan bedømmes, fordi man skal ha' flere fremmødte end effektive
timer.
Så skal nu ha' fundet en ny arbejdsprøvning, hvor jeg skal op på 25 fremmødte timer, så kan jeg ligge mig når jeg har behov for det. Synes det lyder totalt vanvittigt, men sådan er loven siger de. Ved du jasch noget om det?
Måske man bare skal søge på foreliggende så? Man får vel sygedagpenge indtil evt afslag?

Hvornår stopper dine dagpenge jasch? Og siden du skriver om de stopper inden de 26 ugers udløb ved evt afslag, er det så fordi du har tænkt at søge på foreliggende?

Synes det er en jungle...men det er jeg vist ikke ene om
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 08:53   #5
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Jeg håber Tassi du har ret, at vi begge for medhold i stoppet af vores sygedagpenge, specielt når de jo har erkendt vores arbejdsevne er varig nedsat..
Men tiden er frygtelig lang og specielt hvis den skal hele vejen igennem Ban, håber nogen kommer til fornuft inden...
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 10:23   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har lige modtaget varighedsbrev, at mine sygedagpenge stopper den 30/9.

Trunten jeg ved ikke meget om arbejdsprøvning, har ikke været i nogen endnu, men det var meningen jeg skulle igang med et afklarende forløb, har møde med min sb i næste uge.

Nej jeg har ikke tænkt mig, at søge på det foreliggende, ved der mangler en spec. læge erkl. fra en psykiater, vedr. min arbejdsevne, aner så ikke hvornår kommunen har tænkt sig, at anmode om denne, måske først efter mit afklaringsforløb ???
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:18   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke meget inde i sdp-reglerne, men som jeg har forstået det stopper sdp hvis man får afslag på pension.
Netop derfor har flere her fra K10 frarådet brugere, at søge en §17 så længe de var sdp-berettigede.

Med lad lige Tassi komme med en kommentar til dette.

Trunten, der er ikke noget lovkrav om, at man skal have flere fremmødte end effektive timer.
Bed din sb om at fortælle dig, på skrift, hvilken lov og § hun hentyder til.

Men i en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver dag, så vidt man overhovedet er i stand til det, hvis man bliver hjemme og sygemelder sig kan de jo ikke bedømme borgeren.

Her vil jeg nok hænge mig mest i, at lk mener at alle tiltag er afprøvet.

Send evt. din sb en mail hvor du skriver noget om, at du er uforstående overfor, at hun vil have dig i yderligere afprøvning når lk mener at alle tiltag er afprøvet.
Og så spørger du lige ind til det med §'en, som jeg skrev.

Det er vigtigt at du får tingene på skrift, hvis du ringer og spørger kan du ikke bevise hvad hun har svaret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:38   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
N år man er under forlængelsen enten fleks eller pension, skal ordlyden jo netop følges!
'
Ergo, fleks eller pension, er de stadig usikre kan de tilkende fleks, og dermed ledighedsydelse. A-38.

Viser det sig at du ikke kan få fleks, er der netop kun pension tilbage.

De kan således IKKE fratage sygedagpenge uden afgørelse, til en af ydelserne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:43   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder jo osse meget rigtigt Popiae, når man læser paragrafen, men man stoler jo ikke en pind på kommunen.

De skalter og valter jo, som de selv har lyst til, men det kunne jo være nogle var forlænget efter stk. 4 og havde indgående kendskab til, hvad kommunen reelt gør i den givne situation.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 12:34   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det lyder jo osse meget rigtigt Popiae, når man læser paragrafen, men man stoler jo ikke en pind på kommunen.

De skalter og valter jo, som de selv har lyst til, men det kunne jo være nogle var forlænget efter stk. 4 og havde indgående kendskab til, hvad kommunen reelt gør i den givne situation.
Hvad kommunen SKAL og hvad kommunen GØR er alt for ofte to forskellige ting

Der ER uomtvisteligt at man skal tilkendes ledighedsydelse idet sygedagpenge stopper for dem, der er forlænget efter 27,1,4. Jeg har dette fra hestens egen mund, så at sige - en sagsbehandler ved Beskæftigelsesankenævnet, som fortæller at i sådanne sager hjemviser man ikke engang en sag. Nævnet træffer afgørelse at man skal have ledighedsydelse, og det med tilbagevirkende kraft fra sygedagpengestop, fordi reglerne er så klokkeklare. Hun har også oplyst, at retter kommunen sig ikke efter denne afgørelse, kan man klage til det kommunale tilsynsråd, som så vil idømme kommunen dagbøder indtil de retter sig efter afgørelsen
Den ER klar
Det bedste, man kan forsøge er at informere sin sagsbehandler om at man skal have ledighedsydelse, og fremvise principafgørelsen, og håbe, det er nok. Men det hjalp så ikke i mit tilfælde...

Mht til at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, tør jeg ikke råde. Jeg har ikke selv søgt §17, men det også dels fordi min sag er så mangelfuldt beskrevet, at jeg er ret sikker på, den ikke ville gå igennem. Jeg tør simpelthen ikke gætte på, om man får tilkendt ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra sygedagpengestop, hvis man i mellemtiden har søgt fp på foreliggende grundlag - selvom logisk burde det jo ske
Jeg tror, man gambler, når man selv søger fp, og jeg turde ikke gøre det, medmindre jeg var sikker på, at min sag var helt vandtæt beskrevet. Jeg har ikke kendskab til afgørelser, der kan fortælle, hvad der sker i dette tilfælde
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 02-07-2011 kl. 12:41.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension