K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2011, 14:34   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Rasende på sb.....

Jeg er stik hammer tosset på min sb, vi har mere eller mindre aftalt, at jeg skulle starte i et afklarende forløb vedr. arbejdsevne ved en privat aktør.

Min forlængelse skulle gerne lige gå igennem inden vi starter op på noget, men min læge lovede at sende kommunen hvad de manglede.

I mandags snakker jeg med chefen fra den private aktør, og hun fortæller mig at hun deltager i mit møde med kommunen d. 7/7, vedr aftaleforløb af afklaring, samt om min rp er lavet osv, vi havde en god snak.

Tirsdag modtager jeg brev fra min sb, om at hun har rykket mødet en dag frem, hvortil jeg skriver om hun har underettet den private aktør om dette, samtidig udtrykker jeg min utilfredshed over at ændre mødedato med så kort frist, hvis jeg skulle have haft nogle med.

Hun svarer min mail, med at de skulle holde møde uden mig efterfølgende

Hvorfor i alverden må jeg ikke deltage i det møde der vedrører mig og et evt. afklarings forløb ?????

Med mindre det er for at sb skal indoktrinere den private aktør, med hendes holdning mening osv og at sagens udgang er/skal aftales "på forhånd"

Det er bare ikke iorden.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 14:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det må du nok sige
da jeg blev sendt i arbejdsprøvning, sendt min sagsbehandler videre til anden aktør
han sagde jamen du er lige til kirkegården med et glimt i øjet, men du skal lige i arbejdsprøvning først og så hedder det pension
havde møde en onsdag. om torsdagen havde jeg møde med anden aktør
fredag var jeg ude og se stedet og snakkede med dem
blev ringet op senere på dagen at jeg kunne starte Mandag
var der i 3 måneder
3 år efter stadig ingen pension og er uden indtægt
da jeg fik afslag på pension, nu er jeg så ved at blive indstillet

selvom jeg kun havde 5 timer om ugen til sidst. var det den fed oplevelse
rigtig søde alle sammen og sagsbehandler fra anden aktør var til ug

så håber du får et rigtig godt afklaringsforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:59   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser

Hun svarer min mail, med at de skulle holde møde uden mig efterfølgende

Hvorfor i alverden må jeg ikke deltage i det møde der vedrører mig og et evt. afklarings forløb ?????
Som jeg forstår det, så skal i holde det planlagte møde, blot en anden dag, altså med dig som deltager i mødet, og så holder de et møde om dig, uden din deltagelse, bagefter.

Måske misforstår jeg det.

Men hvis det er sådan det er, så kunne hun godt have holdt sin mund, for hvad skal du bruge den oplysning til.

Jeg har jo i mange år haft den opfattelse, at i de allerfleste tilfælde er "resultatet" af en arb.prøvning aftalt på forhånd.

Og i de tilfælde hvor resultatet er aftalt på forhånd tror jeg desværre, at det er svært at ændre på det, men der er da nogle ting du kan gøre for at prøve.

Skriv en udførlig dagbog under hele arb.prøvningen, se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Bed om aktindsigt nu, så du kan se hvad der findes i din sag, f.eks. af lægelige oplysninger.

Bed derefter om aktindsigt hver gang der er sket noget nyt, f.eks. hvis du har været til møde med sb eller hvis sb har indhentet nye oplysninger.

Når du beder om aktindsigt 2. gang, og fremover, skal du huske, at skrive "siden sidst" med dato for hvornår du sidst fik aktindsigt.
Det er gratis at få aktindsigt, men hvis man ønsker akter som man har fået tidligere må kommunen godt opkræve betaling.

Når du så starter hos anden aktør spørger du, om du må få en kopi af de oplysninger sb har sendt til dem, hvis de ikke vil gå med til det, så må du aflevere en officiel begæring om aktindsigt og evt. klage til kommunen (som jo i sidste ende har ansvaret for din sag).

Hvis sb eller anden aktør kommer med underlige påstande skal du bede om, at få det på skrift.
Dette kan du gøre ved at sende en mail hvori du f.eks. skriver:
"Ved vores samtale i dag forstod jeg på dig at .............
Har jeg forstået dette korrekt?
"
Noget i den stil.

Jeg har selv oplevet en ganske forfærdelig arb.prøvning, da jeg endelig bad om aktindsigt, ca. 1 år efter at arb.prøvningen var afsluttet, kan jeg se, at sb i visitationsskemaet har sat kryds ved "Ingen somatiske forhold", altså ingen dokumenterede fysiske lidelser.
Dette til trods for flere spec.lægeerklæringer der alle beskriver den samme reelle ryglidelse.

Senere blev jeg sendt til anden aktør og ved et af vores første møder spørger han om forskellige ting, bl.a. om hvornår mine rygproblemer startede, jeg svarede, at min ryg startede med at genere mig midt i firserne, altså for ca. 26 år siden på det tidspunkt.
PÅ vej ud fra mødet spørger jeg, om jeg må se de ting han har modtaget fra sb, vi går hen til kopi-maskinen og jeg får en kopi med hjem.

Deri ser jeg, at der hvor en spec.læge har skrevet "mere end 10 års varende rygsmerter" er det lavet om til "ca. 10 års varende rygsmerter".

En bagatel, men pludselig forstod jeg bedre, at han kiggede lidt underligt på mig da jeg fortalte, at mine rygproblemer var startet midt i firserne.

så næste gang viste jeg ham originalen fra spec.lægen.

Det handler simpelthen om, at være helt oppe på tæerne og gerne 2 skridt foran, men det er fan.... svært når man i forvejen er slidt ned til sokkeholderne, som man ofte er i en arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:09   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Takker for svar, nej vi skal bare holde alm. opfølgnings møde min sb og jeg, skrev hun i sin mail, og efterfølgende holder de andre møde om mig, uden min deltagelse....

Regner med en opringning fra den anden aktør imorgen, da chefen ikke var tilstede idag.

Jeg har bedt om aktindsigt i mandags, og kommer jeg igang med arb. prøvning, skal jeg nok skrive dagbog, har printet sedler ud til hjælp.

Kan bare ikke lige se det kan blive et godt samarbejde, når det starter med mistro !!!!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
...er rasende på Danmark. Karo Politik og Samfund 23 15-06-2012 17:50
Rasende !!! FrkSilverfox Dit og Dat 15 16-04-2011 08:51
Jeg er rasende - Jeres bedste råd? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 25 12-12-2010 19:22
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog Sandie75 Alt det andet 13 11-06-2010 10:32
Jeg er rasende! sun-lady Det er da strengt ! 18 24-10-2008 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension