K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 15:32   #1
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
gode råd til kamp mod kommunen

Ja så er jeg på den igen. Lige et lille refarat af min sag.
I 2009 greb jeg en beboer der var ved at falde og fik nakke traume med wishplash symtomer og kronisk spændingshovedpine som følge sagen er anerkendt hos ask men vi kæmper om mengraden.


Har været delvis raskmeldt siden med 16 timer ugentlig med skånehensyn på min arbejdsplads der har opsagt mig pr 1/8-2011 men med mulighed for ganansættelse i fleksjob som jeg og fagforeningen har kæmpet for i langtid.
Har været hos egen læge, reaumatolog 2x neurologer scanning mm alle siger varig lidelse og stationær ingen mulighed for helbredelse. Tager en masse medicin og betaler selv for fys 2 x og ugen og går hos en kiropraktor.

Kommer i arbejdsprøvning og praktik, alle er enig der, læge, psykolog og sagsbehandler samt praktiksted. Stationær , varig ikke mulighed for at arbejde på det ordinære arbejdsmarket muligvis max 16 timer ugentlig med store skånehensyn og må alligevel ligge resten af dagen når jeg kommer hjem. Yder max 40 procent når jeg møder og dalende op af dagen. Pauser ca hvert 15 minut. Så burde man da mene at fleksjobbet var hjemme men nej

Komunen mener ikke at man kan få et realistisk syn på en arbejdsprøvning og siger revalidering og derfor arbejde 37 timer ahhhhhhhhhh

Hvad gør jeg starter kontanthjælp d 1/9 på 4000 kr før skat da jeg er gift.
Hvis nogle har gode råd tages de imod med kyshånd.
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:41   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Komunen mener ikke at man kan få et realistisk syn på en arbejdsprøvning

har du det ord ret
det er nemlig dybt ulovlig
det er netop kommunen som skal lave en arbejdsprøvning hvor man kan vurdere din arbejdsevne.
så hvis dine lægepapir og hvad arbejdsprøvningen viser stemmer fint over ens
JA så har kommunen da et stort problem
det er jo ikke dig som har nogen indflydelse på en arbejdsprøvning
hvis de mener den ikke er god nok,
så må de få r... ud og tilrette en arbejdsprøvning de kan vurdere din arbejdsevne på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:49   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så lav en klage til jobcenter chefen
og sige din sagsbehandler ikke kan vurdere din arbejdsevne udfra en arbejdsprøvnng

det er stor del af arbejdsevnemetoden som man får flex eller pension efter
lægepapir er kun en lille del
at det desværre er omvendt i en kommune er en anden sag
derfor spiller lægekonsulenten en for stor rolle i dag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 16:01   #4
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
ved i hvad det sørgelige er ? det er jobcenter chefen der kommer med denne vurdering i samråd med lægekonsulenten. Chefen har overtaget min sag da der har været en rigtig frygtelig sagsbehandling hele vejen igennem. Så endte min sag på hans bord og vupti.
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 16:08   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du en ressourceprofil (arvejdsevnemetodejournal hedder de også)

Har du en kopi af hele din sag, hvis ikke er det det aller første du skal, altså søge aktindsigt (se nyttige links, der er et skema til at printe ud)

Du skal liiige være sikker på hvad kommunen mener med revalidering, for man kan godt revalideres til fleks, det behøver ikke være med henblik på ordinært arbejde, så sammen med din begæring om aktindsigt kan du roligt skrive til dem, og spørge om det er reva med henblik på fleks der er deres hensigt, i det du ikke forstår hvordan de kan vurdere at du vil være i stand til at varetage et alm fuldtidsjob med de skånehensyn du har, nu lægerne er enige om at din tilstand er stationær og arbejdsprøvningerne har vist max 16 timers arbejdsduelighed. (eller noget i den stil... udform det som en undren)

Kommunen skal lave en §7a vurdering inden de stanser din ydelse, dvs de skal ligge en plan for hvad du skal, det har de gjort ved at sige revalidering, dette mener du ikke er realistisk, hvilket du naturligvis skal påtale i meget store vendinger.

Det er så her alle papirene kommer ind i billedet, der finder du alt der peger på stationær og den kraftige nedsatte arbejdsevne, det overlevere du til kommunen i den partshøring der SKAL foretages inden de stanser din ydelse. Altså du skriver ned at den og den har skrevet det og det i den og den erklæring, og så vedlægger du beviset (du kan evt overstrege med overstregnings tus, og der ved gøre arbejdet nemmere for alle parter, så skal de ikke spilde tid på at lede efter tingene) Dette skal du aflevere personligt mod underskrift, ellers risikere du bare at de påstår at de ikke har modtaget det.
Du beholder en kopi af det.

Måske du i det brev skal slå på hvorfor du bør have forlænget dine sygedagpenge?? men den del lader jeg andre med mere viden på det område tage hånd om *ss*

Når det så er gjort så har du 2 muligheder, inden søge fleks eller en § 17 FP foranliggende.

Ved §17 skal du være opmærksom på at de IKKE må stanse dine sygedagpenge før der ligger en afgørelse, dog skal den afgørelse så foretages inden for 3 måneder, får du afslag (hvilket du kan være 99% sikkert på at få, fordi alt peger på fleks) ryger du over på KHJ, og forbliver der i mens en evt anke sag kører
Denne mulighed bør du ikke vælge med mindre du ikke har andre muligheder, især fordi du ikke kan bruge den igen, med mindre der er kommet VÆSENTLIGE ændringer/tilføjelser til din sag, men om man hænger fast i en KHJ eller ender med at få KHJ i værste fald.... Nå op til dig selv at vurdere *ss*

En anden ulempe er at kommunen ikke må røre din sag mens §17 kører, dvs din sag står stille, og ankenævnet er flere måneder om at blive færdig med at gennemgå din sag (jeg venter lige nu på 8 måned, og har ca 2 måneders ventetid igen) fordelen er så at din sag bliver gennemgået fra ende til anden, og samtlige fejl og mangler vil blive påtalt, måske sagen ryger tilbage til kommunen med en OMMER??

Den anden mulighed er at søge fleks, men der er ikke en direkte § at søge det efter som med FP (der ville jeg vælge at bruge § 70 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats) dog ændrer det ikke ved at du har ret og krav på et svar samt begrundelse. Det kan du bruge til at se hvad du mangler for at få belyst din sag ordentligt (hvis altså du ikke finder det i dine sagsakter) og der ved få gjort noget ved det.
Et sådant afslag kan du naturligvis også anke, men der vil din sag ikke blive gennemgået fra A-Z ved ankestyrelsen som ved en § 17 foranliggende FP, men det forhindrer dig altså ikke i at få medhold, lige som det ikke forhindrer en hjemvisning (altså en ommer) eller næser for fejl og mangler, de gennemgår bare ikke i mindste detaljer, fra dag 1. til nu.

Du kan også vælge at vente på du har den endelige afgørelse, ydelse stanses, og så anke den sammen med den liste du har lavet med hvorfor du ikke mener en revalidering er spor realistisk, med mindre altså at hensigten er at blive revalideret til fleks.

Tænk dig godt om, og lad være med at vælge det første og det nemmeste, en masse arbejde ender som regel ud i et bedre resultat, og du har heldigvis massere af tid at løbe på endnu
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 16:10   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
endnu mere sørgeligt er det en lægekonsulent skal blande sig langt uden om en
arbejdsprøvning.
de skal kun kigge på det lægefaglige og intet andet

fint men du skal have et afslag på flexjob og den kan du anke
det har du krav på

hvis de alså har skrevet du ikke er berettiget til flex
for det er så en afgørelse og dem skal man altid kunne anke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 19:49   #7
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
tak for alles hjælp. Jeg har en ressource profil der bliver opdateret løbende. Kommunen har stoppet mine sygedagpenge for et stykke tid siden den er anket. Jeg får ikke nogen kommunal ydelse i øjeblikket da jeg jo får min fulde løn en måned endnu. Skal til kommunen imorgen og snakke med dem om kontanthjælp. Og skal til møde med fagforeningen og center chefen på fredag andgående deres nye vurderinger. Har taget kopi af alle lægepapiere og arbejdsevne vurdering. Så har jeg streget alt ud der modsiger hans ide om revalidering og som siger fleksjob, hvilket det meste siger.

Kan jeg ikke godt forlange at den bliver sendt videre som fleksjob ansøgning ??
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 20:24   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man bare kunne
men desværre er fleks ikke noget du bare kan søge
der skal en sagsbehandler til, som vi indstille dig

så hvis deres vurdering er revalidering, så kan man ikke søge fleks
det er jeg næsten 100 procent sikker på
dog er jeg ikke så meget inde i fleks regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 22:16   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vel kan du så søge fleks, der er bare ikke en direkte § som der er ved FP.

Som allerede skrevet:
Du kan søge ud fra §70 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats.
Og du har KRAV på skriftlig afslag et sådant afslag kan du naturligvis anke.

MEN der bliver kun taget stilling til om du for nuværende er berettiget til en fleksvisitering, ikke til hvad så hvis ikke, lige som du ikke har krav på en liste over hvilke jobfunktioner det menes at du kan varetage, eller for den sags skyld nogen grundig beskrivelse af hvorfor du får afslag.

Derfor holder jeg stadig, om muligt endnu mere efter dit seneste indlæg, på at du bør SKRIVE og spørge til hvad de nøjagtigt mener med revalidering.

Reva er fristende, meget meget fristende, men pas på, som du selv er inde på raskmelder du dig selv, med mindre der er anført særlige forhold for dig i jobplanen som skal laves for at få revalidering. Der kan sagtens indføres at det er med henblik på en fleksvisitering, eller at hvis du pga dine skånehensyn ikke magter det, efterfølgende skal fleksvisiteres, der kan anføres stort set hvad som helst, og du kan jo heldigvis nægte at skrive under på noget der strider imod opfyldelse af dine skånehensyn, med henvisning til at du ikke kan opfylde jobplanen uden der er taget fuldt ud hensyn til dine skånebehov, og der ved ikke er berettig til en revalidering (det står klart og tydeligt i lovgivningen, at hvis man ikke kan følge jobplanen ifb reva, SKAL! reva´en stanses)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:59   #10
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
tak for alle jeres svar. Nu har jeg været til møde med fagchefen og foa.

kommunen sagde at de godt kunne se at min arbejds prøvning pejede til et fleksjob. De syntes bare at jeg var for ung og at fagchefen og lægekonsulenten mente at der ville være mulighed for en revalidering stik imod læger mm. Det var lige meget hvad vi sagde de havde bestemt sig. Så nu skulle jeg gå hjem og tænke over hvilken uddannelse det skulle være og hvis det så ikke gik måtte vi se på det til den tid.

Jeg sagde at jeg ville have sendt min sag til fleksudvalget hvilket jag fik lov til men med den bemærkning at den helt sikkert ikke gik igennem, Jeg spurgte hvordan han kunne være så sikker og fik svaret at han var formand for udvalget.

Fedt så nu må jeg vel bare køre med og så gå hjem når mine smerter bliver for slemme efter et par timer. Tror sku aldrig det får en ende.
Så nu pr 1/8-11 er jeg på kontanthjælp går 14000 ned netto.ikke fedt
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
Kommunen - Den gode historie! Kanogvil! Din historie 1 12-03-2011 18:05
Vandt kamp mod kommunen Risa Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 22 14-11-2009 14:44
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension