K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 10:25   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Patientforening: Lægekonsulenter næsten kvaksalvere!

"Patientforening: Lægekonsulenter på grænsen til kvaksalveri
Igen kritiseres kommunernes lægekonsulenter for at tolke og sammenskrive borgernes sygejournaler, så sager om bl.a. førtidspension trækkes i langdrag"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=55940

Landsforeningen Af nuværende og tidligere Psykiatribrugere (LAP) til at reagere. I en pressemeddelelse skriver foreningen:

'Vi tager på det kraftigste afstand fra lægekonsulenternes misbrug af diagnose kataloger og af selvopfundne diagnoser. Det er en 'lægelig' virksomhed, der umiddelbart kunne komme ind under kvaksalveri, hvilket er forbudt ved lov i Danmark. Lægekonsulenter, der benytter denne praksis bør betegnes kvaksalvere, og vi håber lægeforeningen hurtigst muligt får ryddet op i egne rækker.'
LAP efterlyser, på lige fod med professor Kirsten Ketcher, regler der sikrer, at lægekonsulenter tvinges til at oplyse, hvorfra de får fakta og diagnoser, når de sammenskriver en sag til kommunernes sagsbehandlere"

JEP kan ikke være mere enig med dem og hvad jeg længe har ment: kvaksalvere -hvis ikke man vil vedkende sig sin uddannelse!(ER den virkelig så ringe!)

AT jeg så også efter bedste evne NETOP har forsøgt og SPURGT Sorø Kommunes daværende Socialdirektør om:

HVILKE papirer der lå til grund for lægekonsulentens udtalelse?

ja, det beviser endnu engang at jeg (i al beskedenhed ) har "ret" i min formodning om, at det SKAL være lægerne selv, der forsøger at holde deres sti ren -so to speak

I rest my case
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Drømmejobbet er næsten i hus Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 16-10-2012 22:59
Kan sgu næsten ikke mere... Kuzuri Politik og Samfund 36 11-07-2012 13:43
Det kræver næsten en Ph.D...... hutti Alt det andet 11 21-10-2008 21:56
Har næsten fået fleksjob :-) andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 2 11-09-2008 11:58
Næsten i mål phiselknast At søge førtidspension 15 22-08-2008 02:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension