K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2011, 11:11   #1
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Afslag på Sygedagpenge.

Hej, jeg er ny her på K10. Det er rart at man kan spørge om råd. Efter 4 år med konstante smerter i hele kroppen har jeg fået diagnosen fibromyalgi. Samtidig har jeg kronisk hovedpine og sammen-voksede hvirvler i lænden, som giver kraftige smerter konstant. Jeg blev sygemeldt 1-2-2011, da smerterne ikke var til at holde ud mere.Ingen smertestillende piller virker på mig. Har prøvet næsten alle stærke piller. Jeg har fået afslag på sygedagpenge pga. at min situation er stationær og lægekonsulenten har skrevet, at jeg sagtens kan klare et ordinært arbejde. Jeg er konstant træt og har smerter konstant. Jeg har 2 små børn. Den ene er 6 år og den yngste er 3 år. Jeg kan dårligt nok klare det huslige. Min læge siger at jeg skal tage det stille og roligt og det er jeg nødt til, for at klare det daglige. Jeg har så anket sagen til BAN og venter svar. Jeg har ikke fået penge nogle steder fra i snart 5 mdr. Vi bor i ejerlejlighed og er nødt til at sælge lejligheden, da vi er i økonomiske problemer pga. min sygdom. Er der nogle af jer andre der har stået i situationen. Hvad kan jeg mere gøre. jeg er så bange for at BAN giver medhold til kommunen. Så ved jeg ikke hvor vi ender. Lige nu går jeg hos en Anæstiosolog for at lindre mine smerter med nogle plastre, men det har ikke virket endnu.Det tror jeg heller ikke de gør. Har lægekonsulenten ret til at skrive at jeg sagtens kan have et ordinært arbejde, som at stå i en kasse, og noget monteringsarbejde. Han ved slet ikke hvordan jeg har det. Smerterne er ikke til at holde ud. Jeg vil lige tilføje, at jeg stadig havde ret til sygedagpenge, da jeg kun havde brugt 9 mdr. pga. Håndeksem og hovedpine. Jeg har virkelig brug for nogle råd.

Sidst redigeret af Selin7; 21-06-2011 kl. 20:05.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 11:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 har du været i arbejdsprøvning
2 hvad skriver lægerne omkring din funktionsevne

hvis lægekonsulenten mener du kan klare et ordinært arbejde
så mangler der alså et eller andet i dine lægepapir
ved godt nogen lægekonsuelenter er slemme, men tror der må mangle et eller andet
i din dokumentation over de smerter du har
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 11:27   #3
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej MTVRV1
Jeg har været i arbejdsprøvning sidste år. Det klarede jeg ikke så godt selvom det var 15- 20 timer om ugen. Havde det at h...... til, når jeg kom hjem. Sidste år havde jeg det slemt, men min situation bliver værre og værre for hverdag. Ikke nok med mine helbredsproblemer, så er der en kamp med jobcentret. Der står i mine lægepapirer at der ikke er helbredsmuligheder og at jeg har konstante smerter. Jeg er en af de heldige, da min egen læge kan se og mærke på mig at jeg ikke har det godt. Hun prøver virkelig at hjælpe mig. Jeg har ondt i alle mine led og er konstant øm over hele kroppen, som om jeg har fået en omgang tæsk. I de 4 år jeg har haft smerterne, har jeg ikke haft en eneste dag, hvor jeg har følt at jeg var frisk. Min læge siger, at jeg ikke har godt af at anstrenge mig, da jeg får det meget værre.

Sidst redigeret af Selin7; 21-06-2011 kl. 20:02.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 12:55   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Selin7,

Vi forstår udemærket hvor dårligt du har det, men et er hvad det er dokumenteret i forhold din funktionsevne, altså hvordan du klare det i det daglige og noget andet er hvad din arbejdsprøvning viste. Sidstnævnte er jo ikke så dårlig rent time mæssigt i forhold hvad du skriver, men hvad sagde din arbejdsevne vurdering og hvor længe var du i arb. prøvning ?

Du skriver at din lidelse er stationær og at der ikke er behandlingsmuligheder ! Hvad sagde din sagsbehandler i forhold til lægekonsulentens udmelding om ordinært arbejde ? Det kunne lyde som om det var en lovende arbejdsprøvning, der undlod at beskrive hvordan du havde det når du kom hjem !!??

Hvad stod der i skrivelsen om ophør af sdp. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 13:14   #5
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Selin7,

Vi forstår udemærket hvor dårligt du har det, men et er hvad det er dokumenteret i forhold din funktionsevne, altså hvordan du klare det i det daglige og noget andet er hvad din arbejdsprøvning viste. Sidstnævnte er jo ikke så dårlig rent time mæssigt i forhold hvad du skriver, men hvad sagde din arbejdsevne vurdering og hvor længe var du i arb. prøvning ?

Du skriver at din lidelse er stationær og at der ikke er behandlingsmuligheder ! Hvad sagde din sagsbehandler i forhold til lægekonsulentens udmelding om ordinært arbejde ? Det kunne lyde som om det var en lovende arbejdsprøvning, der undlod at beskrive hvordan du havde det når du kom hjem !!??

Hvad stod der i skrivelsen om ophør af sdp. ?
Hej Enteneller. Min arbejdsprøvning var på et kontor, med lettere kontorarbejde og det viste, at jeg kun kunne arbejde 50% af hvad en normal kontorarbejder kunne. Men problemet er at jeg har det meget meget værre nu. Jeg får det værre for hverdag der går. Da jeg også har koncentrationsproblemer og mange mange andre gener. Jeg har aldrig mødt min sb efter at jeg har sygemeldt mig, men hun var total ligeglad med hvordan jeg havde det. Hun ville ikke besvare mine spørgsmål. Hun sagde at min situation var stationær slut. Du får afslag og intet andet. Jeg har så klaget over hende til chefen i Jobcentret, men hun var kun vikar og stoppede lige efter.

Sidst redigeret af Selin7; 21-06-2011 kl. 20:04.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 18:15   #6
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Hejsa

Hvad er de videre planer? Jeg står selv til at miste mine sygdagpenge, mens de vil overveje om jeg kan godkendes til flex.
Det var måske på tide du selv opsøgte din sagsbehandler for at få nogle svar...
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 19:36   #7
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej. Min sag er stadig i Beskæftigelsesankenævnet. Jeg har ikke fået svar endnu. Jeg har slet ikke fået sygedagpenge efter sidste sygemelding. Hvad skal det nytte hvis jeg kontakter sagsbehandler, når jeg har fået afslag fra jobcentret 2 gange. Jeg kan jo ikke søge arbejde, da jeg ikke kan arbejde i den tilstand som jeg er i. Jeg er nødt til at at vente på svar fra BAN.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 20:03   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Din SB´er kan ikke gøre så meget lige nu, ikke før der er svar fra BAN, så det er du sådan set nød til at vente på.

Lige for at være helt sikker, er det stop af sygedagpenge der ligger i BAN?
Jeg spørger fordi efter hvad jeg er orienteret (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) er det kun en anke på afslag på FP hvor BAN ser HELE sagen i gennem, og deler næser ud for samtlige fejl og mangler.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så vil det være klogt af dig at søge aktindsigt hos din kommune, og efterfølgende aktindsigt hos BAN, hvor di sammenligner sagsakterne, for det er meget muligt at kommunen ikke har sendt alt relevant med til BAN (selv om at de skal) har din kommune ikke så skynder du sig at sende alt hvad du mener er relevant videre til BAN, ring evt til dem og sig der er flere sagsakter på vej.

Jeg er selv på ægtefældeforsørgelse, og regner faktisk med at fortsætte med det når en gang BAN er færdig med min §17 foranliggende FP, jeg har IKKE papirerne til FP, men papirerne til fleks.

Vi bor i et lille billigt hus i et yderområde, så det kan ikke gøres billigere ved at leje en lejlighed fx, så når vi vitterlig ikke kan få det til at løbe rundt mere, er det for at gå helt bakort. Endnu overlever vi da, efter faste udgifter, hvor vi naturligvis har fjernet alt hvad fjernes kan og alt andet er gjort så billigt som muligt (læs vi har ikke en gang indboforsikring for det har vi ikke råd til og den er ikke lovpligtig) minus varme, den er ikke med i de faste udgifter, for vi behøver ikke fyre året rundt, så har vi op til 4000 til 5 næser, og til vinter når der skal fyres hedder det max 3000 kr pr måned at leve for.

Dog håber jeg på en løsning via BAN, men jeg tror ikke på det (jeg er ikke naiv) og det skulle jeg gerne få svar på om et par måneder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 20:50   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er kontanthjælp ikke en mulighed?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 21:19   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Selin7 Se meddelelser
Hej. Min sag er stadig i Beskæftigelsesankenævnet. Jeg har ikke fået svar endnu. Jeg har slet ikke fået sygedagpenge efter sidste sygemelding. Hvad skal det nytte hvis jeg kontakter sagsbehandler, når jeg har fået afslag fra jobcentret 2 gange. Jeg kan jo ikke søge arbejde, da jeg ikke kan arbejde i den tilstand som jeg er i. Jeg er nødt til at at vente på svar fra BAN.
Hej Selin7,

Samtidig med at du venter på afgørelse fra BAN, kan du jo fortsætte din afklaring ved kommunen i kontanthjælps afsnittet eller afklaring.

Ved ikke om du har kræfter til dette ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på sygedagpenge muddis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 28 18-07-2013 11:26
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension