K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 20:21   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Vedr. sygedagpenge

Hej Jeg er blevet afskediget fra mit arbejde, er fuldtidssygemeldt i et vejlednings-afklaringsforløb. Jeg får løn i opsigelsesperioden, men denne slutter snart. Jeg er ind under jobcentret, da min arbejdsgiver får refunderet min løn. Spørgsmålet er udbetaler kommunen selv sygedagpenge til mig efter min lønningsperiode er ophørt. Grundet til at jeg spørger til det er, da jeg har et tæt forløb med jobcentret i forbindelse med afklaring. Eller skal jeg søge om sygedagpenge.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 21:48   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Kære Nana.
Du vil overgå til sygedagpenge betalt af kommunen.I første omgang kan du få dagpenge i 52 uger.Jeg mener ikke du skal søge selv, jeg tror det går automatisk.
Men her er der så mange søde og hjælpsomme personer, der helt sikkert vil fortælle dig alt om hvad du skal gøre.Håber du snart bliver rask.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 07:27   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det går automatisk, hvis din arbejdsgiver husker, at kontakte kommunen og fortæller, at de ikke udbetaler mere så hvis du ikke får udbetalt den sidste i mdr, skal du ringe til din komunne og spørger og de har husket dig.

Det sker ret tit arb. giveren glemmer, at kontakte dem og de kan ikke se det selv, så vær lige opmærksom på det, det er ikke et problem, andet det tager en uge ekstra , at få dine penge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 08:20   #4
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej Nana,Jeg var i samme situation som du er i nu og da jeg fik min sidste løn udbetalt ringede jeg selv til kommunen og spurgte om alt var iorden mht mine sdp og det var det ikke da de ikke, havde hørt noget fra min arbejdsgiver men indenfor få dage modtog jeg et brev fra kommunen at alt var ok og jeg ville overgå til sdp fra kommunen.Så,hvis jeg var dig ville jeg lige ringe og tjekke når du har fået din sidste løn ubetalt.
mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 08:35   #5
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Hej Jeg er blevet afskediget fra mit arbejde, er fuldtidssygemeldt i et vejlednings-afklaringsforløb. Jeg får løn i opsigelsesperioden, men denne slutter snart. Jeg er ind under jobcentret, da min arbejdsgiver får refunderet min løn. Spørgsmålet er udbetaler kommunen selv sygedagpenge til mig efter min lønningsperiode er ophørt. Grundet til at jeg spørger til det er, da jeg har et tæt forløb med jobcentret i forbindelse med afklaring. Eller skal jeg søge om sygedagpenge.
Du skal også lige være opmærksom på at den periode, hvor du har været sygemeldt og din arbejdsgiver har fået refunderet noget af din løn, tæller med i de 52 uger.

Så når du er fyret, så starter du ikke på en "frisk" mht sygedagpenge.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 22:06   #6
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tak for de gode råd. Skal nok være opmærksom på det. Men sb var med til de forskellige møder hvor jeg b.l.a. blev fyret. Et andet spørgsmål jeg tænker over er, at i min jobplan tidligere stod virksomhedspraktik og den nye er der sæt kryds ved vejlednings-afklaringsforløb. Hvad vil det betyde og har det nogen betydning for mig, da jeg har søgt om fleks.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Vedr. Sygedagpenge. (haster) LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 27-02-2011 23:17
Informationsmøde vedr. sygedagpenge Fjollerik Alt det andet 7 09-09-2010 06:59
Spørgsmålo vedr sygedagpenge. Camille Alt det andet 4 28-05-2009 21:48
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension