K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 21:51   #1
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Hvordan udregner de med tilbagevirkende kraft?

Hejsa alle sammen.

Jeg har lige et par spørgsmål,...

Min mand har vundet en sag over vores kommune, og skal nu have sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Han har modtaget kontanthjælp det seneste år.

Men hvordan udregner de det?

Vi har jo efter de 6 mdr fået fratrukket ekstra 1200 kr pga vi er gift, er det også penge man får retur..

Er der et sted hvor man kan se deres måde at udregne det på?

På forhånd tak og rigtig god weekend..
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:54   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja i bund og grund handler det vist om, at man ser på den indtægt du ville have haft, hvis du havde fået sygedagpenge og holder det op imod, hvad du så har fået i den mellemliggende periode, og forskellen mellem de to beløb, får du så udbetalt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:59   #3
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Hvad så med alle de penge min mand har mistet i indtægt fordi de fratrækker min løn i hans kontanthjælp.-

De penge fratrækker de jo ikke når han er på sygedagpenge?

Det er nemlig dem jeg er meget interesseret i , men det er de måske ligeglade med..
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:10   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dig??
For hvis vi f.eks. siger, at han ville få 10.000kr om mdr. i sygedagpenge udbetalt, i 6 mdr, så giver det 60.000kr, han burde have fået.

På kontanthjælp, vil han f.eks. få 8.000kr udbetalt om mdr. i 6 mdr, i alt 48.000kr.
Forskel = 12.000kr, som så skal udbetales nu, for at han har fået de 60.000kr som han burde...

Så har han så fået et fradrag i kontanthjælpen, så han kun har fået udbetalt 6800 om mdr. i 6 mdr, i alt 40.800kr.

Men her skal han jo igen have udbetalt op til de 60.000kr og vil derfor få 19.200kr udbetalt... Ikke?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:14   #5
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Århh den situation har jeg også været i to gange, har jeg anket mit sygedagpenge stop og har fået medhold hos ban. Det er endnu ikke på plads, og det stammer tilbage fra 2009;( senest har jeg opdaget at jeg var indberettet hos skat, men en indkomst på 450.000 :0.

penge der ( desværre ikke) har været forbi min konto..men vær obs på hvilke beløb der blive indberettet til skat
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:14   #6
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Ja jeg ved ikke hvordan de gør, aner det ikke..
Men satsen på K hjælp er 13.345

Sygedagpenge er vidst 16.597 kr.

men der er jo mange mdr han ikke har fået 13,345...

Plus de i 7 mdr har taget 1250 kr hver mdr fordi han havde modtaget K hjælp mere end 6 mdr..

Men er lidt spændt på regnestykket..Håber da det bliver som du stille det op.
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:34   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, det er den reelle indkomst der skal udregnes ud fra, så tror da, at det bliver som jeg har regnet ud...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:42   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Han skulle have haft x antal mdr. gange 16.597,-

Så finder I alle udbetalingsmeddelser frem fra de x antal mdr., lægger bruttobeløbet sammen - og trækker det så fra ovenstående...

Det giver brutto forskellen.

Den bruttoforskel skal han så have udbetalt.

Det beløb skal jo så beskattes - og det er nok en god ide at tage det hele med op til skat, og få dem til at justere skattekortet så det kommer til at passe, når der har været så mange finurligheder, måneder hvor fradraget ikke har været udnyttet osv...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:46   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
pcml, ville helt klart selv udregne som pip anbefaler MEN jeg ville aller aller først finde ud af HVEM der vil være den ansvarlige for udregningen!

Som du/i måske har bemærket, ja, så har vi i mere end 2 år kæmpet for at få Sorø Kommune til at erkende at man i næsten 3 år HAR regnet vores satser for ftp(godt nok) forkert ud = ka chiiing RIGTIG mange penge for lidt om måneden!

(vi taler ikke om basørerer her, vi taler om næsten 2500 tusind OM MDN! )

Man kunne/ville ikke forstå vores henvendelser gentagne gange og JA vi prøvede først med det "gode" altså mundtlige møder med vores respektive sagsbehandlere -men lige lidt hjalp/forstod man!

Først da vi lavede en længere "afhandling"/udregning, sendte det til vores respektive sagsbehandlere(vi har jo 2, én til min mand og én til mig, husk det) samt sendte hele dynen også til en medarbejder i Skatafdelingen med ordene:
NU forlanger vi en SKRIFTLIG UDREDNING/UDREGNING indenfor en vis frist(vedlæg GERNE svarfrister fra forsiden herinde ) -ellers ser vi os nødsaget til at henvende os til både Ombudsmand, Tilsyn, Medier og Advokat -suk igen!)

Sorø Kommune overskred den første frist! -på den igen og rykke dem for HVORNÅR vi kunne forvente et svar og 3 dage før sidste frist udløb ja, da ERKENDTE man at man HAVDE udbetalt for lidt igennem disse år!

Kan varmt anbefale jer at fastholde jeres ret til en skriftligt udregning da i så også nok skal bruge disse oplysninger til Skat Hovedkontor, vil jeg gætte på

Ked af at sige det, men mit indtryk er, at det er ikke de højeste stauder i beddet i finder i Skat afd.....hmmm...sagde hun det!

Held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:28   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Han skulle have haft x antal mdr. gange 16.597,-

Så finder I alle udbetalingsmeddelser frem fra de x antal mdr., lægger bruttobeløbet sammen - og trækker det så fra ovenstående...

Det giver brutto forskellen.

Den bruttoforskel skal han så have udbetalt.

Det beløb skal jo så beskattes - og det er nok en god ide at tage det hele med op til skat, og få dem til at justere skattekortet så det kommer til at passe, når der har været så mange finurligheder, måneder hvor fradraget ikke har været udnyttet osv...
Selvom at man er på KH så udnyttes fradraget da ? så der skal nok betales ren skat af det beløb som man evt skal have udbetalt kunne jeg forestille mig.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
tilbagevirkende kraft hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-09-2011 13:42
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension