K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 12:45   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Afmeldt som ledig??

Jeg har fået et brev fra jobcenter som lyder.
Citat..
"Du er registreret som sygemeldt i over 14 dage, du vil derfor blive afmeldt som ledig,medmindre du inden for 7 dage fra idag kontakter jobcenter og melder dig rask.

Du kan ringe til dit lokale jobcenter på ovenstående tlf nr eller afkrydse og indsende nedenstående kupon til jobcenter. citat slut

Kan de det uden jeg skal til en samtale, og den med "fra idag" er det når jeg får brevet heller den dato på brevet (hvis det er dato på brevet så er den hel gal der står nemlig d.11-06-2011 og det er en lørdag)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 14:06   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det tror jeg godt de må.

Nu ved jeg ikke om du modtager sygedagpenge eller alm dagpenge fra a-kassen, får du fra a-kassen, så er det derfor, det må du nemlig ikke når du er syg, så hører du jo til på sygedagpenge systemet.

Men ellers så SKRIV og spørg dem efter hvad det er for noget, for du forstår det ikke, du er jo sygemeldt, hvorfor du så skal kontakte dem for at blive raskmeldt, for at beholde din ydelse??

Noget andet er at det er helt fint det foregår pr skrift, for så kan du bevise og har noget at anke ud fra.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 14:32   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er i forhold til, om du skal blive ved med at være på sagsstamme ved de forsikrede lediges sagsbehandlere, eller om du skal overgå til sygedagpengesagsbehandlere.
Det kunne jo være en langvarig influenza, og så kan du jo nå at blive rask, og hvis ikke, så er der jo ikke grund til, at du skal ind til en samtale, for at bekræftige, at du er angvarig syg, for derefter at skulle ind til en anden samtale ved en sygedagpengesagsbehandler. Det ville jo være spild af både din og sagsbehandlerens hjælp, så det brev er egentlig ment som værende at gøre det lettere.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 19:18   #4
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Takker mange gange for svar, det er bare sådan jeg at jeg er ikke
så god til at læse de breve fra jobcenter, er nok noget mistroisk
efter jeg fandt ud af at min sagbehandler ikke taler sandt, kedeligt
men sandt..
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:44   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
*ss* alt hvad de siger kan du roligt arkivere lodret, du skal i stedet føre det over på papir så du har skriftlige beviser.

Fx efter et møde skriver du ned at du til mødet den xx med SB (navnet) og xx og dig selv (eller hvem der nu deltog) forstod jeres samtale som førlgende
bla bla bla dette ønsker du en skriftlig af eller beskæftigelse på fra SB´er, meget gerne med rettelser til evt misforståelser.

Yder mere vil du gerne have skriftligt svar på xxx
og xxx (stil spørgsmål, til noget af det i har talt om, har SB´er fx sagt at du vil få revaliderings ydelse under en aktivering, så spørger du efter hvilken § og lov det går ind under, eller hvis SB´er har truet med at stanse din ydelse vil du da gerne vide efter hvilken §§ SB´er mener at denne kan stanse din ydelse)

Er du helt smart får du en besidder til at gå med (hvem er et fedt din gamle afdøde moster er glimrende, hovedsagen er at du har et ekstra sæt øre) denne person får du til at underskrive dit referat inden du sender det til din SB´er, for så får vedkommende svært ved at løbe fra evt løgne, og vil stoppe meget meget hurtigt med det sjov.

Til aller sidst forlanger du at dette brev bliver lagt ind i dine sagsakter og gør opmærksom på at du naturligvis er i besiddelse af originalen såfremt kommunen skulle være uheldige at få dette brev bort i papir bunkerne.

Så skal du bare se løjer med en SB´er der begynder at opføre sig HELT anderledes.

Har du svært ved at huske samtalerne, så optager du dem da bare, det må du gerne (ja det er fuldt ud lovligt, så længe den der holer optageren selv deltager i mødet, du kan IKKE straffes for det) du behøver ikke en gang sige at du optager, fortæller du det ikke, kan de heller ikke sige at de ikke vil have det Dog hvis du regner med at få brug for det til et efterspil, bør du huske at få sagt tid,dato og år, uden at stoppe optagelsen, ellers er det ikke brugbart juridisk.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 07:00   #6
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
De fleste møder har jeg en besidder med, men hold op med det og den ene gang jeg var alene sage jeg at jeg godt kunne tænke mig aktindsigt som dog kom noget tid efter (åbent) det synes jeg ikke om og henvendte mig til jobcenter og sage jeg ville komme og hente et kopi der ikke var åbent, men det skulle sb godkende og nu er det snart 1 mån siden og jeg har ikke hørt noget,.
Ps, de sagsakter jeg fik står der det hele gik "fint" og jeg "Har beskæftigelsespotentiale og er ressourcestærkt" den hænger ikke sammen med panikangst/sociafobi og nu snart en afgørelse om jeg har adhd
går jeg ind på jobcenters side hvor man skal bekræfte sin jobsøgning under "Indkaldelser og Møder" så er det et tro kopi fra første møde med nuværende sb som jeg har fået, der mangler fra ca 3-4 møder hvor jeg ikke kan finde noget fra.....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 09:38   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du har ikke ret til at se indterne sagsakter, så er det der mangler noget der kun har floreret inden for kommunens 4 væge, kan du lige så godt droppe kampen.

De sagsakter du ikke er enig i bør du så absolut kommentere skriftligt.
De noteringer du mangler skal du også sørge for at gøre tydeligt opmærksom på er pist (meget meget gerne med beviser i form af møde indkaldelser eller breve ell der henviser til de notater der mangler)

Det vil ikke ændre tingene i det store hele, de notater vil ikke blive skrevet lige som det du er uenig i ikke vil blive ændret (højest noteret at du er uenig og evt hvorfor) men der KAN være tale om små-ting som senere vil kunne få en meget stor betydning for din sag, og så er det vigtigt at du har nævnt at det er helt galt, i stedet for at vente til du skal bruge det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04
ang. ledig og flexjob mediagirl Spørgsmål ang fleksjob 2 23-09-2011 13:32
Ledig stilling last47 Alt det andet 0 24-11-2010 11:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension