K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 00:42   #1
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
EL-scooter brændt

Hej alle.

Havde en brand her i Lørdags hvor jeg bor. De skure som vi lejere har til rådighed og som er nævnt i lejekontrakten brændte ned til grunden. Min EL-scooter stod parkeret i mit skur og gik således til i branden samt min Rolator.

Jeg har ingen indbo forsikring fået lavet efter et kæresten og jeg gik hver til sit. Det er selvf en fejl og dumhed af mig ikke at ha fået det på plads.

Men branden opstod som følge af udlejers uforsigtige omgang med en ukrudts brænder. Og mit spørgsmål er om nogen her ved om, jeg kan gøre udlejer ansvarlig for mit tab pga hans uforsigtige omgang med den ukrudts brænder således at hans ansvarsforsikring skal dække mit tab. eller skal jeg til at køre en erstatningssag mod udlejer på det, hvilket politiet mente jeg kunne gøre.

Men en erstatningssag mod ens udlejer et sted hvor man er glad for at bo er jo ikke ligefrem gavnligt for det ellers gode forhold man har til sin udlejer.

Jeg har sgutte 30.000 at putte i en ny EL-scooter jo. Som førtids har man så man kan klare sig rimeligt, men så stopper det os jo.

Så er der nogen her, der har en ide om, hvordan jeg egentlig står i en sådan sag her. ???

//Rawhite
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 05:57   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er bange for du står meget dårligt men prøv, at ringe til et forsikringselskab og spørg.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 07:10   #3
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
er bange for du står meget dårligt men prøv, at ringe til et forsikringselskab og spørg.
Tak for svar.

Lyder bare forkert synes jeg hvis udlejer kan slippe afsted med det. Hvilket jo i princippet giver mulighed for at man bare kan gå grassat med netop en ukrudts brænder og slippe fra det uden repressalier fra nogens side.

Ja skal uanset ha snakket med et forsikringsselskab. En indbo forsikring skal på plads nu, det går simpelthen ikke andet.

//Rawhite
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 07:18   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
jeg ville tage en snak med ham, forklar ham at du ingen forsikring har og du dermed ikke kan få erstattet din scooter.

Jeg vil mene at hans forsikring skal dække din scooter, da det var hans håndtering af ukrudtsbrænderen der er årsagen til branden.
Men vil han ikke, så er der nok ingen anden udvej end en sag som politiet har fortalt.

Jeg kan godt forstå at det ikke er lige det du vil, men du har jo brug for den og din rolator så det jan godt ende med det er den eneste udvej....
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 07:47   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han overfor forsikringen erkender at han er ansvarlig for branden, er der en mulighed.. men han skal erkende sin skyld og påtage sig ansvaret..

Skuret er jo også brændt... hvem dækker det...

For muligvis har han erkendt det overfor forsikringsselskabet allerede, for at skuret bliver dækket... så er spørgsmålet bare hvad den dækker.

Der sker ikke noget ved at spørge ham..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 07:53   #6
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis han overfor forsikringen erkender at han er ansvarlig for branden, er der en mulighed.. men han skal erkende sin skyld og påtage sig ansvaret..

Skuret er jo også brændt... hvem dækker det...

For muligvis har han erkendt det overfor forsikringsselskabet allerede, for at skuret bliver dækket... så er spørgsmålet bare hvad den dækker.

Der sker ikke noget ved at spørge ham..
Overfor mig har han fortalt at politiet har sat ham en bøde i udsigt pga det skete, så ansvarlig for selve branden er han.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:24   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Skuret er jo også brændt... hvem dækker det...
Hvis man f.eks. bor i en lejlighed, hvor der opstår ildebrand, så sørger udlejer/boligselskabet for "det, som tilhører dem", inventaret, altså det man selv ejer, det må man selv sørge for, det er jo derfor man bør have en indboforsikring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
el scooter bo m Alt det andet 6 12-10-2010 11:23
El-scooter J&J Alt det andet 18 16-08-2010 15:54
Kommunen kom og hentede førtidspensionist el-scooter Webmaster K10 Nyheder 0 18-09-2009 08:40
El-scooter - egenbetaling? Ninja Alt det andet 18 04-08-2009 10:06
Blev brændt af anicegirl Jeg har fået job. 8 30-08-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension