K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2007, 10:54   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Hjorten er ude med et eller andet igen !

Der kommer nyt I dag om det...følg med...måske er det for fleksere...jeg har jo aldrig tillid til Hjorten...men det skal med herinde og hvis det kan give nogle fleksjob så er det fint...men vil det det eller er det bare Hjorten der ikke vil have løntilskudsjob mere...


Nyt initiativ skal hjælpe svage til et job

Beskæftigelsesministeren vil have de svageste ledige i job.

Politiken 20 august 07

Med under 100.000 ledige og et rødglødende arbejdsmarked er de svageste arbejdsløse for alvor kommet i søgelyset som arbejdskraft.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen mener dog, at der stadig er alt for mange virksomheder, som ikke gør en indsats for at få dem i job. Det skriver dagbladet Børsen.

Derfor offentliggør Beskæftigelsesministeriet og Arbejdsstyrelsen i dag projektet 'Bro til arbejdsmarkedet', som skal inspirere og vejlede virksomheder til at ansætte medarbejdere, der ikke kan varetage en normal jobfunktion 100 pct. fra første dag.

Svageste er stor del af ledige
»Virksomhederne får den arbejdskraft, de mangler, ud af det. Motiverne for at ansætte de svage ledige skal ikke være medlidenhed eller velgørenhed, men at det giver positive tal på bundlinjen. Det er ikke holdbart i det lange løb at gøre virksomheder til sociale institutioner«, siger Claus Hjort Frederiksen til Børsen.


Han understreger, at hver gang en kontanthjælpsmodtager bliver konverteret til skatteyder, gavner det samfundet. Men selv om der er blevet markant færre kontanthjælpsmodtagere, udgør de absolut svageste en stadig større del af den tilbageværende gruppe.

[email protected]
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 12:36   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
så er det kommet på BM...er der nogen der kan analysere det...kom med bud på hvad det betyder...jeg skal lige læse det igennem...

http://www.bro-til-arbejdsmarkedet.dk/

En ny bro til arbejdsmarkedet

Beskæftigelsesministeriet hjælper virksomhederne med at ansætte svage ledige.

Den danske ledighed er historisk lav. Under 100.000 danskere er ledige, og ikke alle kan træde direkte ind på arbejdsmarkedet. Derfor udgiver Beskæftigelsesministeriet nu en håndbog, som hjælper virksomhederne med at rekruttere medarbejdere, der har brug for ekstra støtte til at få fodfæste på arbejdsmarkedet.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen er glad for det nye værktøj:

- Arbejdsmarkedet er rødglødende, og virksomhederne skriger på arbejdskraft. Derfor er der al mulig grund til at give dem en håndsrækning med at ansætte medarbejdere, som ikke kan løse alle opgaver 100 procent fra dag ét.

Tanken bag værktøjet er enkelt og helt i tråd med regeringens filosofi: Alle skal have en chance for et liv med arbejde – også selv om de ikke kan klare en fuld arbejdsdag.

Claus Hjort Frederiksen håber, at virksomhederne vil tage godt imod håndbogen:

- Mange virksomheder gør allerede en stor indsats for at rekruttere de mere udsatte ledige. Men der er behov for, at flere virksomheder får øjnene op for den store arbejdskraftreserve, der stadig står tilbage i køen. Nu får virksomhederne et nyt værktøj, som jeg håber de vil bruge. Med den rigtige støtte kan vi nemlig få mange flere ind på arbejdsmarkedet – til gavn for både de ledige, virksomhederne og samfundet, siger Claus Hjort Frederiksen

Indslusning fra A-Z

Værktøjet, ”Rekruttering på særlige vilkår”, er et metodehæfte for indslusning fra A-Z med guidelines til ledelsen og den personaleansvarlige. Vejledningen bygger på 60 virksomheders gode erfaringer på området. Det har resulteret i fire konkrete modeller for indslusning på arbejdspladsen. Modellerne giver konkrete anvisninger til, hvordan virksomhederne samarbejder med det lokale jobcenter, og hvordan man internt i virksomheden forbereder sig og rekrutterer på særlige vilkår.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 12:55   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har lavet et andet indlæg i forum næsten samtidig - he-he.

Fleksjobbere ignoreres.

Linket, som skal orientere om fleksjobordningen, opdateres ikke længere.

Selvom Bro til arbejdsmarkedet vist også gælder ledige fleksere.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 12:57   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er yderst mistænkeligt...fleksjob.dk er lukket...hvad mon det betyder ?

jeg tror de afskaffer fleksjob som det er nu ? det er reformen der er søsat.

Forvirring forvirring...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 13:28   #5
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
hm ja hvad betyder det???
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 13:56   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Det er komplet forvirrende og jeg spørger mig selv om Hjorten taler om mennesker eller geder...

det er noget med kontanthjælpsmodtagere i bundter i praktik på særlige vilkår HMMMM ...

det er ikke enkelt at finde ud af hvad der står på den side ???

jeg er ikke imponeret !!!!

Håber der er nogle herinde der vil give nogle bud på hvad de mener der vil ske nu med fleksjob ordningen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 14:15   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Et bud... ??

At ALLE bliver match-kategoriseret.

Vel typisk match 4 eller 5.

Men søg på google, der kommer en masse frem - eks. pilotprojektkommuners arbejde. Eks. Rudersdal Kommune.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 14:46   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det ser ud til at der skal oprettes mange nye fleksjob...en hulens masse nye fleksjob.

Der bliver ikke talt om de personer der er visiteret til fleks på ledighedsydelse ???

Så ja de ignoreres...det er højst uklart det hele.

Når man nærlæser det hele så handler det om kontanthjælpsmodtagere og starthjælpsmodtagere der skal enten i ordinære stillinger efter en lang praktik eller I fleksjob...der står hele tiden " hun" for praktikanten og tit nydansker så det er vist meget for nydanskere..

Arbejdsprøvninger bliver der mange af og ikke nogen sikkerhed for job i enden som sædvanligt.

Altså en masse gratis arbejdskraft til arbejdsgiverne...men vil de ha det...det er for indviklet...

Sidst redigeret af Stella; 20-08-2007 kl. 14:52.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 14:57   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
ja det er yderst mistænkeligt...fleksjob.dk er lukket...hvad mon det betyder ?

jeg tror de afskaffer fleksjob som det er nu ? det er reformen der er søsat.

Forvirring forvirring...
Det der står derover er

Citat:
Fra juli 2007 bemærk:

Fleksjob.dk bliver ikke længere opdateret!

I forbindelse med en forestående sammenlægning af CABI’s hjemmesider bliver www.fleksjob.dk fremover ikke opdateret i sin nuværende form. Hjemmesidens statistik og lovgivning kan derfor ikke længere uden videre tages for pålydende.


Under kategorien ’Links m.m.’ kan du finde hjemmesider, som du evt. kan besøge for at finde svar på dit spørgsmål. Besøg også www.cabiweb.dk.
Kigger man så over ved cabiweb på denne side http://www.cabiweb.dk/sw51710.asp ¨så kan man læse om de forskellige ordninger, det der falder mig på faldene er at når man går ind og nær læser så kan man læse at de henviser til fleksjob.dk

Men men nu kender vi jo alle sammen til det offentlige , de arbejdsløse og deres sagsbehandlere skal bruge en hjemmeside der endnu ikke er klar til at man kan svare sin sagsbehandler den vej.
Beskæftigelse ankenævnet virker stadig heller ikke , og sådan er det med mange af de offentlige sider, så jeg venter lidt endnu med at panikke og ser det som endnu et inkompetente forsøg fra regeringen på at effektivisere
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 15:29   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
man kan kalde det opbrud...alle hjemmesider bliver systematisk nedlagt eller de virker ikke...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
bisidder eller andet hjælp kiwimor Alt det andet 7 29-07-2012 20:15
ingen sygedagpenge eller noget andet icecool Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 23-02-2012 22:37
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
helt andet emne...stem på klovn eller tyggegummie nille Dit og Dat 4 02-11-2007 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension