K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2007, 02:02   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Hemmelige agenter i offentlig sektor

DET ER IKKE EN JOKE - DET ER SANDT!!!! (Hvis man altså kan tro, hvad man læser i aviserne.)

Hejdien... Mon ikke dine kvalifikationer er i top? - he-he.


Citat:
Hemmelige agenter i offentlig sektor
Af Beile Grünbaum

Søndag den 19. august 2007, 11:00
De danske butikker og kæder har allerede i mange år benyttet sig af hemmelige butiksdetektiver, som skal fange kunder, der stjæler i butikkerne. Nu kommer Mystery Citizen - hemmelige agenter på vej ind i den offentlige sektor.


Firmaet er nu parat til at sende agenter dybt ind i den offentlige sektor.

"Som noget nyt starter vi i efteråret op med Mystery Citizen, hvor det er det offentliges serviceydelser, der skal stå deres prøve. Vi ser frem til, at skulle knække nogle af de fordomme, mange har om servicen i det offentlige," siger Harmen.


http://www.business.dk/article/20070819/break/70817044/
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 07:54   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Vi ser frem til, at skulle knække nogle af de fordomme, mange har om servicen i det offentlige," siger Harmen.
Jamen det er jo en god ide, forudsat at de gør noget ved det, for tager de ind i det offentlige for at aflive nogle fordomme, så kan det jo være at de bliver slemt slemt skuffet

Jeg tror nu ikke jeg ville egne mig til sådan et job, for den eneste måde jeg kan se at de kan gøre det på er ved kun at efterprøve indgangen til systemet, alle de ting mange syge mennesker feks kommer ud for , ja dem vil de jo aldrig komme til at opleve , da de jo ikke ligefrem kommer helt ind i systemet , det oplever ikke hvordan folk der er syge holdes på kontanthjælp i årtier , de kan ikke se hvordan folk der er veldokumenteret syge og som ikke har noget rest arbejdsevne i årevis bliver negligeret og ignoreret af systemet , for det kan jo lige som ikke lade sig gøre (med mindre de får syge mennesker til at være deres hemmelige agenter )

Næææ det bliver nok mere noget som , får her hansen med indtægten på over 400.000 hurtigt nok sin byggetilladelse, får han hurtigt nok tilladdels til at bygge sommerhus kommer der en god service til ham når han vil bygge et nyt og stort sommerhus eller når han vil have swimmingpool ...

jeg tror ikke på at de bevæger sig ind på kontanthjælps området , og frem for alt så er sådan et firma arbejdsgiverens mand, det er jo arbejdsgiveren der ansætter dem til at tjekke op på de ansatte bare tænk på ordene der kommer med foragt...

Den ansatte sendte kunden hen til konkurrenten

Så små agenter der skal gøre de ansatte nervøse og bange for deres job og lægge mere pres på de allerede udaset medarbejder ...

Men ok kun min mening hvem ved det kan jo være at de skal tjekke servicen inden for ældreområdet , visitationsområdet, dagplejen osv... men sådanne afdelinger som har med os at gøre, dem tror jeg ikke de kommer i nærhenden af

Og hvad skulle vi også med dem, kommunerne er frit stillet til at gå ind her på siden og se hvordan man i kommunerne behandler medborgerne...

Problemet i det er bare ,..
De er skide ligeglade
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2007, 11:10   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, jeg deler din pessimisme, Hejdien.

Stresse kommuner, stresse medarbejdere... kontrol, kontrol, mere overvågning, osv. osv.

Og ja, får firmaerne deres sygedagpengerefusion til tiden?
Og ja, byggetilladelser?

Det er blevet virksomhedernes socialkontor - ikke borgernes.

Kommunerne udsættes for det samme som kontanthjælpsmodtagere.

Pisk og gulerod og kontrol, kontrol, kontrol.

Uhyggeligt.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 11:13   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mystery shopping på vej ind i den offentlige sektor

Citat:
Mystery shopping på vej ind i den offentlige sektor
ErhvervsBladet, s.8, 16. juni 2008

Citat:
I mange år har detailhandlen brugt de såkaldte mystery shoppere til at tjekke kvaliteten af servicen i butikkerne. Servicefag som ejendomsmæglere og vikarbureauer er også begyndt at anvende de hemmelige agenter. Brian Rosengren er direktør for IQS, der udbyder mystery shopping i Danmark. Han mener ikke, at mystery shopping bruges til at overvåge de ansatte, men til at udvikle dem.
For ham er der tale om et redskab til at måle, hvor de skal forbedre sig. Udbyderen

Sales3ner har i øjeblikket aftaler med ni kommuner, der undersøger, om kvaliteten på kommunekontoret og i jobcentret er tilfredsstillende.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 22:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he og så har de et problem med at vi optager vores egne samtaler
  Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 23:01   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, de er nok ligeglade i kommunerne.

De skal sikkert bare tjekke, om virksomhederne får en god service, når de søger medarbejdere, eller når virksomhederne skal have refusion for sygemeldte, fleksjobbere. Måske også andre sager, byggesager, som virksomheder har brug for.

Jeg er ikke så optimistisk, at jeg tror, det kommer ledige, syge og handicappede til gavn.

Men måske man skulle anbefale brugere her på siden, at de skulle bede om at blive arbejdsprøvet hos disse firmaer.he-he

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
den hemmelige reform østerbro Politik og Samfund 7 11-03-2013 21:09
Dem offentlige sektor: vis respekt! buster Politik og Samfund 0 20-02-2012 02:31
Konference- Retssikkerhed i den sociale sektor Lilli Susanne Alt det andet 6 21-05-2009 09:52
hemmelige" helle4 Dit og Dat 4 10-04-2008 10:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension