K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 17:28   #1
Michael Nielse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Michael Nielse er ny på vejen
Skal jeg selv søge ftp?

Hej alle.

Jeg har brug for hjælp!

Jeg har lige mistet mine sygedagepenge, da jeg har været på dem et år.
Jeg har fået konstateret posttraumatisk stress, og er i medicinsk behandling hos egen læge. Jeg har været til Speciellæge (psykiater) for at få lavet en statusrapport, som også beskriver min tilstand.
Kommunens egen læge, som jeg aldrig har mødt, vurdere at jeg er for syg til arbejdsprøvning, men siger jeg skal henvises til psykolog for at få bearbejdet mine traumer.

Jeg klaget over afgørelsen ang sygedagenge stop sammen med min fagforening, men det hjalp ikke. Så nu ryger jeg ned på kontanthjælp.

Jeg har sammen med mine fagforening snakket om at søge førtidspension, og de vil gerne hjælpe mig med det, og mener jeg burde kunne få den. Min egen læge siger også til mig at han meget gerne vil hjælpe mig med at få førtidspension, men at der ingen garanti er for at kommunen overhoved vil høre på ham.

Jeg har spurgt min sagsbehandler i Rødovre kommune om hvorfor jeg ikke er blevet tilbudt førtidspension, og til det svare hun at kommunen's læge ikke vurdere jeg er syg nok.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg søge selv? Jeg har jo hørt mange historier fra andre, og læst på dette site, at når man selv søger er chancen meget lille for at få den. Jeg har ikke råd til at leve hvis jeg ender på kontanthjælp!

På forhånd tak.

Michael
Michael Nielse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 17:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du været i nogen form for arbejdsprøvnig i de første 52 uger
Ja lægekonsulenten skriver godt nok du ikke må,
men det er fordi du først skal have en staus fra psykolog, samt en psykiater
derefter når det er færdigt, kan lægekonsulenten nemlig godt finde på og sige
du kan komme i arbejdsprøvning.
du skal huske at du får pension på din arbejdsevne og ikke hvilken diagnose
samt alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
det har lægekonsulenten ikke skrevet og derfor vil du næsten med garanti få et afslag.

du kan dog godt søge når du er på kontanthjælp, for den kan de ikke tage fra dig ved et afslag. Alså du mister ikke noget ved det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 18:16   #3
Michael Nielse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Michael Nielse er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du været i nogen form for arbejdsprøvnig i de første 52 uger
Ja lægekonsulenten skriver godt nok du ikke må,
men det er fordi du først skal have en staus fra psykolog, samt en psykiater
derefter når det er færdigt, kan lægekonsulenten nemlig godt finde på og sige
du kan komme i arbejdsprøvning.
du skal huske at du får pension på din arbejdsevne og ikke hvilken diagnose
samt alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
det har lægekonsulenten ikke skrevet og derfor vil du næsten med garanti få et afslag.

du kan dog godt søge når du er på kontanthjælp, for den kan de ikke tage fra dig ved et afslag. Alså du mister ikke noget ved det
Tak for svar.

Jeg har en status fra en psykiater, som siger jeg ingen arbejdsevne har tilbage. Og det var kommunen der sendte mig til den psykiater.

Jeg har ikke været til psykolog, men min læge har tilbudt mig en henvisning som jeg dog ikke har benyttet mig af. Det skal vel også være kommunen der henviser mig hvis de kræver en statusrapport?

Hvis jeg søger, og får afslag, kan jeg så søge igen, eller har man kun 1 chance?
Michael Nielse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 18:22   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan godt søge igen, hvis der er kommet væsenligt nye oplysninger i din sag
men som sagt, er min vurderng du får et afslag, som din sag ligger nu

så havde nok ventet på noget psykolog hjælp
må ærligt sige hvorfor du ikke har været til det, når du har posttraumatisk stress
det behøver ikke at være varig, med den rette hjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:58   #5
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Velkommen Michael

Som du kan læse i de utallige historier der ligger herinde - så er vejen fra sygdom til førtidspension for nogle så fuldstændig grotesk - umenneskelig lang - og med ufattelig mange bump på vejen !
Herinde kan du finde en masse mennesker som kender det - som har en masse erfaringer med i bagagen - og som kan svare på det meste.

Min historie er ganske vist en af de rigtig groteske - og jeg troede lige som dig at jeg da selvfølgelig kunne oppebære sygedagpenge mens jeg blev udredt - men nej ! jeg sidder på 5. år på kontanthjælp - har haft en kronisk - uhelbredelig - stationær ( et ord du kommer til at bruge meget ) lidelse der har været dokumenteret i de sidste 4½ år ! 37 speciallægeerklæringer - og først nu ligger min sag i pensionsudvalget !

At søge ftp på § 17 kan du sagtens gøre ! Når du først er havnet på kontanthjælp har du jo intet at miste ! Men sørg for at være rigtig godt dækket ind med lægeerklæringer der indeholder gloser som STATIONÆR - UDEN UDSIGT TIL FORBEDRING - KRONISK - og en ressourceprofil med : INGEN ARBEJDSEVNE - INGEN MULIGHED FOR SELVFORSØGELSE - INGEN MULIGHED FOR BESTRIDE ET SKÅNEJOB - INGEN MULIGHED FOR REVALIDERING ......

At bevæge sig ind i "dette land" er at opdage at hver eneste paragraf kan vendes og drejes som det passer ind i kommunernes økonomiske kassetænkning !
Så tag kampen op ! - det kan lykkes - og måske bliver din vej slet ikke så bumpede og afgrundsfyldte som nogen af vi andres !
Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 20:12   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Nielse Se meddelelser
Tak for svar.

Jeg har en status fra en psykiater, som siger jeg ingen arbejdsevne har tilbage. Og det var kommunen der sendte mig til den psykiater.

Jeg har ikke været til psykolog, men min læge har tilbudt mig en henvisning som jeg dog ikke har benyttet mig af. Det skal vel også være kommunen der henviser mig hvis de kræver en statusrapport?

Hvis jeg søger, og får afslag, kan jeg så søge igen, eller har man kun 1 chance?
Hej Michael,

Jeg blev selv smidt ud af sdp. i 2007 da en psykiater skrev at jeg ikke måtte job prøves. Dengang havde vi ikke §27. stk. 4. og jeg kendte ikke til sdp. loven overhovedet. Det er rigtigt vigtigt at du sætter dig ind i denne. Den står under "sygedagpengestop" på forsiden af K10.

Din fagforening, lyder som den ene af mange, der desværre ikke kender systemet. Du er har modtaget sdp. stop, det skal du så klage over, det holder ikke at søge pension på dit grundlag, så kan du ligeså godt købe en lotto kupon på lørdag.

Du skal have lavet en klage i forhold til sdp. stop. og den skal du forfølge. Har du været i arbejdsprøvning ? Det husker jeg ikke ??

Jeg har så mange lægepapirer, psykiatriske speciallægeerklæringer, status attester, psykolog rapporter så vi kunne lave et godt lejr bål. Alt siger ingen behandlings muligheder, ingen arbejdsevne, ringe funktions evne. Jeg har måtte opgive at have mine børn boende.

Kommunen har lige indstillet mig til pension i april, men her i midten af maj fik jeg afslag, de vil have mig i en støttende arbejdsprøvning, den jeg tog på 5 mdr. i 2008, er neglicheret.

Der er ingen omveje i dette system, det hedder afklaring, afklaring og afklaring. Din fagforening, burde du ikke betale kontigent til, de er ikke det værd de skriver på når de anbefaler en §17 ftp. pt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 00:20   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
har i ikke klaget videre til statsforvaltningen over sygedagpengestop?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejer om vi selv kan søge fleksjob? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2011 00:25
Fleksjob kan man selv søge?? foetsie Spørgsmål ang fleksjob 10 10-10-2010 14:44
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension