K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2007, 19:55   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Til Minde om alle dem der døde.

Dagens sure opstød fra en vred borger I et af verdens rigeste lande nemlig Danmark !!!!

Anders Fogh regeringen har i 6 år intet gjort for kræftpatienterne og nu står de i kø for at hjælpe kræftpatienterne ...fordi der kommer valg...jeg har en gammel ven der ikke fik den behandling han skulle have haft for prostata kræft...han har rendt til lægen i 5 år og fik beskeden : lad os nu vente og se... kræften har nu bredt sig til andre organer og han ved han skal dø !

Han kunne have været reddet hvis lægen ( Den arrogante svagpisser hun skulle fratages sin lægegerning) havde iværksat de nødvendige undersøgelser med det samme , men der var ikke vilje ( og penge) til at gøre det der var nødvendigt for ham...


Hvor mange er døde
på grund af smøl fra læger og Fogh regeringens lortepolitik ?

Jeg tænker på alle dem der er døde fordi kræft ikke bliver behandlet akut i verdens 7 rigeste land...vi burde lave en mindelund for dem...


En regering der nu lige pludselig ...efter 6 år hvor de intet har gjort og kun svinet syge til , bruger de kræftsyge til at score stemmer giver mig oprigtig talt en massiv kvalmefornemmelse der vil noget...politikere ville slå deres egen mor ihjel for en stemme...jeg køber ikke Lars Løkkes løgn !

Kan nogen forklare mig hvordan jeg kan tro på politikere ?

Hvem i himlens navn skal man stemme på ?

Hvis jeg skulle stemme med hjertet så undlod jeg at stemme , men jeg vil stemme for at få VKO regeringen væk fra magten og det kan ikke gå hurtigt nok !

Nå men det skulle siges...

Til alle jer der døde af kræft på grund af svigt...jeg sender jer en kærlig tanke...

Sov sødt.


Send regningen til Lars Løkke og Anders Fogh og resten af slænget, for de kommer da til at betale i liv for det !

Og til alle andre der ikke får den hjælp de har krav på her I et af verdens rigeste lande...( sagde Thor Pedersen ikke vi snart kan købe hele verden )

Det er ikke jeres skyld...men politikernes skyld...lad dem betale prisen, for det kommer de automatisk til for de har ansvaret for landets borgeres velbefindende.

Kæmp for jeres ret til behandling og hjælp efter loven...råb op !

Det var lige et par ord om den sag fra mig !

lad jer ikke forblinde af Løkkes og resten af politikernes velvilje efter 6 år hvor han intet har gjort eller sagt for kræftpatienterne og ladet mange dø en smertefuld død fordi de skulle vente så lang tid på behandling at de døde af det. og kræftens bekæmpelse ??? hvor var de I alle de år ???




Der skulle laves en mindelund for alle dem der døde.

Sidst redigeret af Stella; 17-08-2007 kl. 19:58.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 20:22   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha, det er altså barsk læsning.

Ja, hvad hjælper det, når det er FOR SENT?

Til gengæld har det halve Danmark gældsat sig for at få fladskærme og samtalekøkkener. Gid, de aldrig får en arbejdsskade eller får stress og havner som os her på siden.

Men pudsigt nok, så sidder Løkken på Færøerne sammen med en, der allerede nu lægger valg-reklame på Utube på nettet.

Dansk Folkeparti siger nu, at de Konservatives skatteforslag IKKE gavner bl.a. de svageste, førtidspensionister, overførselsindkomster mv.

De får ingen glæde af jobfradrag.

Kilde: TV2's tekst-tv, side 157

Nå, men rygterne siger jo, at der udskrives valg på tirsdag med valg den 11. september.

Gad vide, hvor mange af løfterne der holder i praksis.

Ord er taknemmelige.

Man må bruge sine sanser.

Synssansen er effektiv.

Se, hvor nedslidt det hele er - tog, busser, motorveje, ældrepleje, skoler, medarbejdere i BÅDE det private og offentlige, hospitaler, osv. osv.

Flere og flere fattige, ingen handicaphjælp, flere sættes på gaden.

Udsultning af det hele til bunden er nået, og så løfter om at gøre det bedre.

Men det kan næsten heller ikke blive værre - eller kan det?

Problemet er IKKE, at der findes rige og velhavende mennesker og firmaer.

Problemet er, når de bliver rige på bekostning af, at folk sættes på gaden, på bekostning af, at en handicappet ikke kan passe sit arbejde osv. osv.

For SELVFØLGELIG vil ALLE gerne tage et medansvar på arbejdsmarkedet, HVIS DE KAN - ELLER FÅR MULIGHEDEN FOR DET!!!



WOW - sikken "omsorg", der lige pludselig "dukker op". Hvor interessant.

Bare det ikke er tomme løfter igen, igen, igen...
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 20:47   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Knus til dig Zuzamor...

K10 er et sted hvor vi kan komme ud med vores tanker...det letter en gang imellem især når man bliver trist.

Knus til alle sammen . I er ikke alene derude.

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 21:37   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg var ved at brække mig da jeg hørte/læste at Fjog vil behandle kræft akut, mærkelig det lige skulle komme nu hvor der snart kunne blive valg
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 08:01   #5
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

Hvor mange er døde
på grund af smøl fra læger og Fogh regeringens lortepolitik ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Udsultning af det hele til bunden er nået, og så løfter om at gøre det bedre.

Men det kan næsten heller ikke blive værre - eller kan det?
Det kan det og det er det!

Citat:
For dyrt at teste blodet!

Smitten var med stor sandsynlighed blevet afsløret, hvis blodet var testet på samme måde, som donorblod bliver i mange andre lande. Men politikerne har af økonomiske årsager valgt at lade være at indføre en såkaldt NAT-test af donorblod. Ifølge beregninger vil det koste omkring 40 mio. kr. om året at teste de op mod 400.000 portioner blod, der årligt bliver tappet fra danske bloddonorer.

- Var blodet blevet NAT-testet, var der en chance for, at det her ikke var sket, konstaterer lederen af Rigshospitalets blodbank, Morten Bagge Hansen, der er formand for Dansk Selskab for Klinisk Immunologi.
Læs mere... , og her... , og her... .... bare "googl" efter ordene: smittet med hiv på Rigshospitalet og så kommer der en hel del....

Og vi skal også have fat i de "lægeløfte-svigtere-i-hvide-kirtler", der bare pumper blodet i patienterne velvidende om, at det er ikke screenet for HIV!

Jeg vidste, ved GUD ikke, at man ikke screenede donorblodet for HIV i Danmark og vi siger år 2007! Hvor resten af den civiliserede verden, selv i bananstater gør det.

Det er mere end en nyhed for mig.... det er et chok!

Gad vide, hvad der er blevet af bl.a. den færøske 14-årig pige, der i 1997 er blevet smittet med HIV også på.... Rigshospitalet?

Man skulle tro at tiden højst kan komme til at stå stille.... men hos os går tiden direkte tilbage.... Ingen stemme fra mig til Fogh og Slænget! Aldrig mere!

Det er nu gået op for mig, at de borgerlige skal holdes til finansverden og industri. Samfundshusholdning og omsorg for borgere i gulvhøjden skal de forhindres i, igen at komme til.... Det ser ud til at det er livsfarligt for samfundet og den enkelte borger, at sætte kryds ved de borgerlige afstumpere!

Sidst redigeret af Metro; 18-08-2007 kl. 08:04.
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 10:27   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg troede at man testede blodet efter Bløder sagen...men ak sjuskeriet og ligegyldigheden I Danmark er alarmerende. GYSER Gyser Gyser !!!

De siger det er " for dyrt " at teste blodet...men ærligt talt kan man gøre sådan noget op I penge

Vi har aldrig været rigere...snart kan vi købe hele verden...sagde Thor Pedersen.

Så brug dog borgernes skattepenge til noget fornuftigt som at få testet blod for hiv inden de sprøjter det ind I mennesker

Det burde være logik for burhøns !

må guderne bevare os fra at komme i hænderne på læger der påfører os Hiv positiv....

på hospitalerne.

Erhvervsregeringen ...erhvervslægerne...


Og vi skal også have fat i de "lægeløfte-svigtere-i-hvide-kirtler", der bare pumper blodet i patienterne velvidende om, at det er ikke screenet for HIV!

citat

....det her bliver en stor sag...Hr og fru Jensen dør af skræk...ingen tør komme på hospitalet ...ingen stoler på lægerne...hvis folk bliver påført en dødelig sygdom på hospitalet...AIDS.

Erhvervsregeringen har udhulet og systematisk ødelagt tilliden til de bærende dele af samfundet...måske fordi det hele skal være dit eget ansvar...vil du have testet blod så skal du selv betale for det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 11:00   #7
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Jeg troede at man testede blodet efter Bløder sagen...men ak sjuskeriet og ligegyldigheden I Danmark er alarmerende. GYSER Gyser Gyser !!!

De siger det er " for dyrt " at teste blodet...men ærligt talt kan man gøre sådan noget op I penge
Oki. Oki. Nu ved jeg lidt mere....

Donorblodet i Danmark bliver testet for HIV-antistoffer. Men det er altså ikke nok fordi blodet fra en donor, der lige er blevet smittet - indeholder endnu ikke antistoffer i den form/volume, så de kan påvises ved den almindelige screening.

Først efter, at donoren har været smittet længe nok (3-4 måneder) til, at hans HIV-antistoffer kan måles i hans blod - kan vi være sikre på, at den pågældende portion blod er HIV-fri.

Men hvor meget nytter det, når de nysmittede, der ikke aner at de er syge, kan nå at levere nogle portioner blod inden antistofferne kan påvises i deres blod? Der skal gå omkring 3-4 måneder fra man er blevet smittet med HIV og til at man kan få smittet bekræftet (ved de "almindelige" tests)... Og det er vel at mærke, hvis den pågældende selv finder på selv at lade sig teste for HIV. Har han/hun ingen mistanke - får de besked først mindst 3-4 måneder efter, ved at der, af blodbanken påvises antistoffer i det blod de leverede forinden. Først så sent.

Der er netop derfor, at man havde udviklet NAT-testen, der kan opfange selv de mindste spor af hiv i blodet allerede fra 3-4 uger efter smitte og før HIV-antistofferne for alvor huserer i donorens blod. Det koster 40 millioner på landsplan, at indføre testen. Og det har man valgt at spare væk.

Sikkert fordi politikerne ikke mener, at det kan betale sig idet der jo fortsat består den første periode på 3-4 uger efter smitten, hvor man slet ikke kan opfange tegn på HIV i det smittede blod. Men jeg vil nu alligevel påstå, at det er bedre at opfange smitten gennem NAT-testen 2-3 måneder FØR andre tests kan - end at slet ikke at bekymre sig. En smittet donor kan jo immervæk nå at aflevere nogle protioner blod i den usikre periode, hvor NAT-testen ville have advaret om det og syge ville ikke kunne udsættes for at få smittet blod i sig på denne konto i det mindste.

At lige i disse år stiger antallet af HIV-smittede igen i Danmark og i resten af verden - taler for sig selv, hvilket vil sige, at der bliver flere og flere tilfælde af bloddonorer, der uden at vide det - kommer til at levere mere smittet blod til blodbankerne.
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 11:37   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Rigshospitalet.
AIDS kan man få...ellers må du dø...


og HMMMM det skete for et halvt år siden...hvorfor kommer det først frem nu...???

Gud ved hvor mange der har fået HIV på hospitalet ? Og så alle de kampagner der har været for at beskytte sig mod AIDS.når man så skal opereres kan man ikke være sikker på man får AIDS virussen HIV under operationen...det er ren horror show...

Donortjek fanger ikke nyligt hiv-smittede.

Det varer et stykke tid, før en hiv-smittet begynder at udvikle antistoffer mod sygdommen. Og herhjemme undersøges donorblod kun for antistoffer - ikke for selve hiv-virussen. Og derfor kom en hiv-smittet uopdaget til at give blod
Af Søren Astrup


Donorblod fra mennesker, der lige er blevet smittet af hiv, afsløres ikke af blodbankerne.

Det tager fire-fem uger, inden kroppen begynder at udvikle antistoffer, når en person er hiv-smittet.

Så da en bloddonor blev smittet, kort inden han gav blod i Rigshospitalets blodbank, blev det ikke afsløret, at manden var inficeret med sygdommen.

Derfor nåede hans donorblod at blive anvendt på andre patienter, inden en prøve viste, at han var smittet med hiv, forklarer lederen for hospitalets blodbank, overlæge Morten Bagge.

Han tilføjer, at en særlig målemetode, en såkaldt NAT-test, kan afsløre hiv-inficeret blod. Den måler ikke antistoffer, men virus i de blodportioner, der afleveres af donorerne.

Test og interview af bloddonorer
I dag er proceduren den, at nye donorer interviewes grundigt, første gang de melder sig. Samtidig tages blodprøver, der testes for en række sygdomme. Men der tages ikke blodportioner fra dem ved den lejlighed.

Cirka tre måneder senere indkaldes de igen, og denne gang tages der ud over prøver også blodportioner, der kan hjælpe patienter.

Det sker dog først efter at donoren har udfyldt og skrevet under på et helbredsskema, hvor der bliver stillet spørgsmål om risikoadfærd, såsom seksuelt samkvem med risikogrupper.

Ingen virus-test af donorblod
Problemet er, at blodprøverne alene testes for antistoffer og ikke for virus.

»De analyser, vi anvender, kan ikke fange en nyligt smittet. Så vi kan i god tro komme til at bruge noget af det til patienterne«, siger Morten Bagge.

Da en blodprøve fra den hiv-smittede afslørede, at vedkommende var ramt af den livstruende sygdom, reagerede blodbanken prompte.

»Da vi pludselig fik et udslag, så var vi forpligtede til at gå tilbage. Det viste sig, at de tidligere prøver var negative i de konventionelle test, men positiv i NAT-prøven«, forklarer Morten Bagge, der ikke kan udtale sig om den konkrete sag, hvor to patienter er blevet smittet med hiv fra donorblod.

Flittige danske donorer
Danske sygehuse bruger blandt andet donorblod under operationer og får det fra den kvarte million frivillige, der hjælper patienter ved at give blod på landets blodbanker et par gange eller fire om året.

Blodbanker findes på stort set alle danske sygehuse. Ellers kan man finde oplysninger om nærmeste tappested og få svar på spørgsmål om det at give blod på hjemmesiden bloddonor.dk.

Politiken.dk 18 -08-07

Sidst redigeret af Stella; 18-08-2007 kl. 11:41.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 11:55   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, det bliver værre og værre. Tænk, at Danmark er så pengefikseret, at man lader hånt om befolkningens ve og vel.

Hvis nu man skulle gå ind på "penge-tænkemåden", så ville forebyggelse vha. screening SPARE mange skattekroner.

HIV-medicin koster kassen, hertil undersøgelser, manglende indtjening - resten af livet. Hertil kommer en evt. erstatning.

Det løber helt sikkert op i meget mere end de sølle millioner, de har sparet, når der kommer flere "smittehistorier" frem i lyset.

Men det er måske metoden at udsulte befolkningen, herunder sygehuse og skoler, og så bagefter spille dem, der "gavmildt" deler ud, når man har tigget længe nok.

Først gør man flere og flere hjemløse, og så finder man kun halvdelen på gaden og påstår, at det IKKE er så slemt, som nogen siger, og så deler man "rundhåndet" 600 millioner ud, som forslår som en skrædder i helvede.

Sikke metoder - mennesker, sygehusvæsen, skoler, motorveje, DSB - samfundet udsættes for.

ØV!!!!
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 12:38   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
I 2004 stemte VKo for at spare testen væk...nu står de I kø for at indføre testen... Bvadr...


Politiken 18-08-07

»Vi så med en vis undren, at man for tre år siden fandt det holdbart ikke at indføre den screeningsmetodik (NAT-testen) for donorblod«, siger blødernes formand.

»Det må have stået rimeligt klart, at det var en ulykke, som ville ske før eller siden«.


Det fastslår formanden for Danmarks Bløderforening, Terkel Andersen.

Han understreger, at landets blødere ikke længere lever med en højere risiko for at blive smittet end andre.

Netop bløderne blev i midten af 1980'erne hårdt ramt, da de danske myndigheder og politikerne med daværende indenrigsminister Britta Schall-Holberg i spidsen længe stod i vejen for en varmebehandling af blødermedicin, der kunne beskytte bløderne mod at blive smittet med hiv.

Dermed blev omkring 100 danske blødere påført hiv-smitte.

Undren over afvisning af effektiv hiv-test

»I dag er blødermedicinen NAT-testet, så risikoen er forsvindende lille«, forklarer bløderforeningens formand.

»Men vi så med en vis undren, at man for tre år siden fandt det holdbart ikke at indføre den screeningsmetodik for donorblod«, siger Terkel Andersen.

Han undrer sig over, at man politisk ikke har været stærke nok til at få gennemført en NAT-test af alt donorblodet, så hiv-smittede donorer kan afsløres med det samme. Især når politikerne til forskel fra dengang i 1980'erne ikke kan være i tvivl om, hvor alvorlig en hivsmitte er.


»Oplysningsgrundlaget er klarere end dengang i 1985«, forklarer han og konstaterer, at det ikke kan komme som nogen overraskelse, at modtagere af donorblod er blevet smittet med hiv.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I dag rejses korsene i Esbjerg. De er til minde om de psykiatribrugere. beha Politik og Samfund 3 06-10-2010 09:54
Til minde om dem I har mistet, elsket og holdt af. Indiansummer Et godt link! 3 12-12-2009 21:17
Hjorts døde argumenter Stella Det er da strengt ! 0 28-03-2008 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension