K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2011, 18:51   #1
Sof
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sof er ny på vejen
Hjælp

Jeg er helt ny i dette forum, og har brug for hjælp.

Jeg har nu været sygemeldt i 52 uger og fik i fredags at vide at de ikke ville forlænge mine sygedagpenge da jeg ikke er afklaret, de stopper her d.31/5-11..så jeg er lidt desperat...

Så fandt jeg denne oplysende hjemmeside og har læst som en gal .. i skriver bl.a om partshøring og ressourceprofil, hvad betyder det ??
Sof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 19:30   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ressourceprofilen er din sag. Den skal være beskrevet ved hjælp af arbejdsevnemetoden, som er 12 punkter, der alle beskriver dine forskellige kompetencer. Denne skal udfyldes i et samarbejde ml sagsbehandler og borger. Inden sygedagpenge ophører, skal ressourceprofilen være færdigskrevet, og sendt til godkendelse hos dig

Har du modtaget klagevejledning?

Er du blevet vejledt om forlængelsesmuligheder?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 19:56   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
RP´en kan også være det der hedder en arbejdsevnevurderingsjournal.

Partshøring betyder at du senest 14 dage før stansningen af din ydelse stanser får muligheden for at komme med kommentere til din sag, eller fremlægge evt nye oplysninger.
Man modtager en indkaldelse til et partshørings møde, eller modtager et partshørings brev, som man så kan vælge at reagere på.

RP´en eller arvejdsevnevurderingsjournalen, er en laaaang punkt-beskrivelse af dig, hvor din SB´er (sagsbehandler) neden under fakta, skriver en vurdering af styrker og svagheder i forhold til arbejdsmarkedet, neden under igen er der plads til dine kommentarer (dem kan du så også se plaseret til aller sidst) Alt hvad SB´er har vurderet sammenfatter denne, til en kortere beskrivelse af dig.

Du kan læse mere om det her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf Det er en bog om hvordan din arbejdsevne bør blive vurderet (hele din sag) den bør du få læst.

Når du modtager den endelige afgørelse på stansningen af dine sygedagpenge (det SKAL du have) vil der i brevet stå at du kan søge KHJ, og så SKAL! der være en klagevejledning, den bør du benytte dig af (lige meget hvad din SB´er har sagt, tit siger de noget pladder for at undgå anken, hvis de har gjort det er det først man skal sørge for at benytte sig af den ret)

Hvis du ikke allerede har søgt aktindsigt for nylig, bør du gå ind under nyttigelinks (grøn fane i toppen af siden) og bladre ned til skemaer til at printe ud, og der under finde skemaet til aktindsigt.

Hvis din oplysning om stansning er modtaget pr brev, skriver du tilbage at du ønsker partshørings udsættelse til du har haft en rimelig mulighed for at gennemlæse aktindsigten således at du har en ordentlig mulighed for at kunne kommentere din sag, og så gør det ikke noget at du skriver at du mener at en rimelig frist er mindst en uge efter du har mo9dtaget aktindsigten.
Den udsættelse bør de give dig (og de fleste får det) er du heldig, vil du på den måde kunne få udsat stansningen af din ydelse en måned, fordi du har ret til at have rimelig mulighed for at kunne kommentere din sag.... den går dog ikke hvis du har fået aktindsigt for nylig.

Er du i tvivl om hvad det er du har modtaget af brev, så SKRIV til din SB´er at du er i tvivl, fordi det ikke fremgår tydeligt af brevet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 20:47   #4
Sof
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sof er ny på vejen
Tak for de hurtige svar.

Jeg har i dag printet anmodningen om aktinsigt ud, og afleverer den personligt på kommunen i morgen.

Jeg har ikke på noget tidspunkt fået lavet nogen ressourceprofil eller lign.
Men det vil jeg da lige skrive til min SB om, det lyder som om det er noget der skal gøres .
Sof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 20:53   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sof Se meddelelser
Jeg er helt ny i dette forum, og har brug for hjælp.

Jeg har nu været sygemeldt i 52 uger og fik i fredags at vide at de ikke ville forlænge mine sygedagpenge da jeg ikke er afklaret, de stopper her d.31/5-11..så jeg er lidt desperat...
Har du fået afgørelsen skriftligt? Hvis nej, så er det en MEGET god idé at bede dem om at lave den og sende til dig. De SKAL begrunde hvorfor, de ikke selv mener, dine sygedagpenge skal forlænges. Du har RET til at få afgørelsen skriftligt.

Tjek K10´s sygedagpengelink og kig i § 27 om nogen af punkterne ville kunne give dig en mulig forlængelse af sygedagpenge:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Såfremt du mener, at kommunen ikke har de nyeste oplysninger om din nuværende situation, så er det en god idé at nævne det i en evt. klage over stop af ydelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension